Nei! Nei! Nei!! La barna være!!!

I Danmark har det fullstendig raknet for regjeringen! Det er ikke noe nytt at politikere opptrer som gale, men noen ganger blir jeg så skremt at jeg blir redd!! Sånn oppriktig redd-redd!!

Det er ikke første gang en dansk regjering har foreslått å endre på loven for hvem som kan endre juridisk kjønn, for to år siden prøvde den da sosialdemokratiske regjeringen å innføre det samme forslaget. Forslaget ble delvis godt mottatt av støttepartiene, men det gikk ikke gjennom. Nå har tiden blitt brukt til å påvirke innenfra, og nå er de altså virkelig i gang igjen med disse greiene.

Forslaget forventes å bli behandlet i oktober og inngår i den danske regjeringens nye LHBT plan. Dersom det blir innført vil Danmark bli et av landene i Europa med hva de kaller «den mest åpne LHBT-politikken». Barn kan fra fødselen av få retten til å skifte juridisk kjønn i Danmark. Det betyr at barnet kan skifte kjønnet det er oppført med i det danske folkeregisteret.

Hva skal det bli av disse barna? I stedet for å forklare barn kjønn, at en er gutt eller jente, gutter har utovertiss, jenter har innovertiss, at jenter får pupper, gutter får skjeggvekst, så skal nå altså barna bli spurt om hvilket kjønn de ønsker være? Eller enda verre, foreldre som egentlig ønsket seg en gutt, men fikk en jente, eller motsatt, kan juridisk omgjøre kjønnet på barnet?!!

Jeg nekter å tro at barn på 3 år plutselig ønsker å skifte kjønn med hva det innebærer. Det er absurd, og hvis foreldre tar steget å skifte juridisk kjønn på et sådan barn, da ser jeg at veien er veldig kort og mer enn tilrettelagt for at foreldre fysisk kan omgjøre kjønnet på sine barn.

Nå snakker vi «freakshow». Jeg ser faktisk for meg en eksplosjon av mennesker som vil bli så følelsesmessig og mentalt forstyrret at det vil få uante grusomme konsekvenser. Dette mener jeg er å «leke» med menneskeliv!! Le eller gråte??

Selv om forslaget åpner for å ikke ha en aldersgrense for endring av de juridiske kjønnet, kommer det frem at barn under 15 år vil trenge samtykke fra foreldrene. Dansk Etisk Råd har anbefalt å senke aldersgrensen til 10-12 år. De mener altså at 13åringer bare skal kunne gjøre dette, juridisk skifte kjønn.

Jeg kan ikke se at et barn som ikke er kommet i puberteten engang kan se eller forstå konsekvensene av å skifte kjønn. Jeg vet jeg ikke har biologiske barn selv, og at enkelte mener at da har jeg ingen rett til å uttale meg. Men jeg trenger ikke være biologisk forelder for å se galskapen i dette. Jeg skjønner også såpass at får regjeringen i Danmark gjennomslag for dette, så er veien kort for at dette gjøres i Norge. Ikke engang voksne vet hvordan å forholde seg til dette.

Hvorfor kan ikke barn bare få være barn? Hvorfor kan man heller ikke jobbe for at folk skal kunne være den man er og være stolt av den man er? Kampen for likeverd og aksept går feil vei, ta dere sammen der ute, nok er nok!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#moral #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
    1. *sukker oppgitt* Har virkelig ikke politikere bedre ting å ta seg til ?

      Nå kjenner ikke jeg mange, men en har jeg fulgt fra barn til ung voksen. Heldigvis en som har hatt åpne foreldre med stå-på ressurser, men prosessen har likevel krevd mye fra mange.

      Helt enig i at barn heller må bli møtt som de er. Det juridiske kan vente til myndighetsalder.

      Hvis politikere så gjerne vil gjøre en forskjell, så burde de valgt å sørge for tilgjengelighet av fagpersonell som kan veilede familiene!

      1. Helt enig. Jeg tenker at et spedbarn har absolutt null vilje om kjønnsendring. Da er det foreldre eller foresatte som presser dette gjennom. I mine øyne trenger de så absolutt tilgjengelighet av fagpersonell, da snakker jeg innen psykiatrien.

        1. Psykiatrien kan også ha en plass i bildet. Tenker likevel at vi, spesielt i forhold til tilgjengelighet, også kan komme et langt stykke på vei med fastleger, helsesøstre, psykologer som har etterutdanning i klinisk sexologi.

          1. Ser tankegangen, likevel galskap at dette er tema. Hvordan menneskeheten har klart seg fram til i dag begynner å bli ubegripelig. Det var en som spurte meg nettopp nå hva som er i disse vaksinene som blir utdelt. Jeg skjønner hvorfor han spurte..

      1. Du finner mer om det i stort sett alle danske aviser i dag. Kanskje en eller to norske aviser har skrevet om det, men her på berget er dem mest opptatt av hvalrossen.

    2. Herreminfred, er det som skjer? Jeg blir vettskremt…! Utrolig! Akkurat som de som styrer bare finner opp ting….. Så forresten på tv i sta at vår regjering skulle behandle en ny boklov – skjønner at jeg har sovi i timen, for hva i all verden er det – og hva skal vi med det? Hadde det ikke vært smartere å tatt tak i noe som virkelig kan hjelpe folk i den rare, dyre situasjonen vi er i?

      1. Blir ikke lett å holde styr på om en har nevøer eller nieser… bokloven, å sette en fastpris på bøker, jeg klarer enda ikke sette meg inn i hva det betyr for kjøperne/forfatterne, så jeg avventer med å mene noe til jeg har pratet med noen publiserte og aktive forfattere. Den loven ødelegger nok ikke liv i den grad kjønnsendringer kan gjøre.

    3. Dette går longt ut over kategorien galskap.
      Rein vondskap og djevelskap er vel ei meir dekjande benevning, skjønt eg er usikker på om det og er dekjande.
      Det dei er villege til å påføra born av smerte, og psykiske lidingar, er så grusomt, at eg finn ikkje dekjande ord.
      Det er så galt, at eg lurer på om det kanskje hadde vore betre å fjerna deisse politikerane frå jordas overflate, før dei fekk gjordt denne skaden.

      1. For 50 år siden var det ikke lov til å være homofil engang, beskrevet som unaturlig og sykdom. Det blir det enda i dag. En må jo undres hva som er naturlig med å skifte kjønn på barn enten det «bare» er på papiret eller i fysisk forstand? Hva hvis jeg ikke vil være menneske lengre, hvis jeg heller vil være en Tapir, hva da?

        1. Nå har der jo vore gjordt mykje urett mot dei homofile gjennom åra, men ein kan ikkje retta opp feil gjordt mot nokon, med å gjera feil mot andre i motsatt retning.
          Det er berre i matematikken at minus og minus gir pluss.
          Vitaløyse er vitaløyse same korleis ein vrir og vender på det, og handlingar i vitaløyse vil alltid få negative konsekvenser.
          Når det gjeld å heller vera eitt dyr, er eg redd me ikkje kan velgja, sjølv om det av og til kunne vera ynskjeleg, men heilt klart eitt betimeleg spørsmål i henhold til saka.

          1. Jeg hadde den situasjonen i jobbsammenheng en gang, ei jente ville bli sjiraff, og jeg hadde ikke lov å fortelle henne at det kunne hun ikke bli. Så det ble noe slikt som «sjiraffer er jo fine de». Retningen det går så kan det godt være at man blir pålagt å svare «å jaaa, du kan bli akkurat hva du vil!» Blir ikke kirurgene rike nå, så blir de det da.

    4. Jeg vet ikke, er det muligheten til å endre sitt juridiske kjønn med et tastetrykk som er viktigst for 13 åringer som prøver å finne seg selv? Eller er det å få være barn og ungdom i omgivelser hvor det er akseptert at ungdomstiden kan være vanskelig og kronglete på mange områder, men hvor barn og ungdom har gode samtalepartnere lett tilgjengelig. Synes at det er en avgjørelse som kan vente til den det gjelder er myndig.

      1. Myndig ja.. dette er ikke noe barn skal ta avgjørelser om, og det skal heller ikke være slik at foreldre/foresatte bare skal kunne endre noe.. at dette er et tema får meg til å tenke at noen må vekke meg, for nå er jeg fanget i en skikkelig guffen drøm.

    5. Jeg er veldig enig med deg! Det er jo litt i samme gaten som vi snakket om her om dagen med dette med flytende kjønn, eller identitet. For hva om et barn ønsker å skifte, og identiteten skifter fra dag til dag hva man egentlig kjenner seg som. Man må i det minste ha en utviklet hjerne før man begynner å ta så store avgjørelser. Det blir mye fram og tilbake i det juridiske da.. hvis det skulle endre seg stadig. Og verre enda hvis det er snakk om det fysiske også 😮

      1. Og galskapen i tillegg der dette eventuelt skulle blitt lovlig fra spedbarnsalder hvor foreldrene kan avgjøre. For det skremmer meg hva enkelte foreldre faktisk kan finne på å gjøre.

    6. Fra födselen av hörer selvsagt ingen sted hjemme, men i fölge Emma Ellingsen m.fl så fremkom dette med at de var födt i ‘feil kropp’ i takt med at de ble seg selv bevisst. – Altså allerede för skolepliktig alder. Videre, er det en massiv fordel at dette her avdekkes för puberteten starter, slik at denne kan stanses, for istedet å konstruere en pubertet i hht kjönnsidentitet ved hjelp av hormoninnspröytninger. Samtidig har Ellingsen värt klar på at det bör forbli 18 år for å foreta operasjonen som setter den siste spikeren i kisten, for å si det sånn. Her ble jeg faktisk litt overrasket, da jeg selv ville gått for 16, da den seksuelle lavalderen også innebärrer at en gis den juridiske selvråderetten til egen kropp. Men her bör en definitivt lytte til de som faktisk lever det enn til noen av oss som ikke gjör det 😜

      1. Ikke noe problem å lytte, men galskap anser jeg det som likevel, skal man ikke lengre bygge selvbilde og være den man er med stolthet? Jeg garanterer at dette med endring av kjønn og kjønnsidentitet vil ødelegge mer enn det gagner, det har det vel forsovet allerede gjort.

    7. https://olehartattordet.blogg.no/hvorfor-skal-sma-barn-informeres-om-sex.html

      “Londons Tavistock Transgender Clinic kan få en rekke søksmål mot dem fra rundt 1000 barnefamilier som hevder at barna deres ble hastet gjennom pubertetsdempende behandling.”

      Tusenvis av unge mennesker ble behandlet ved Tavistock-senteret, og mange ble foreskrevet sterke anti-pubertetsmedisiner for å forsinke begynnelsen av puberteten.

      Englands NHS har nå beordret byrået til å stenge etter en fordømmende rapport.” https://www.dailymail.co.uk/news/article-11101661/Tavistock-transgender-clinic-facing-mass-legal-action-1-000-families.html

      Science, the Transgender Phenomenom and the young – Abigail Shrier https://www.youtube.com/watch?v=DWbxIFC0Q2o

    8. Ser at dette tema er noe som skaper interesse og jeg er enig med deg i at la barn få være barn… og enig i at aldersgrense til å skifte kjønn må være såpass høy at man er sikker på det man gjør. Likevel er det viktig å vite at barn tidlig forstår at de er født i feil kropp og må få aksept for det, både i familien og ellers. Men at det må være en langsom prosess å skifte kjønn, det synes jeg det må være.

      1. Enig i det meste du sier, men barn som VET at de er født i feil kropp.. vi føler vel alle det på et eller annet tidspunkt. For meg handler det om å akseptere hvem vi er. Samfunnet har gått fra å bygge selvbilde, selvoppfatning, selvtillit, aksept, selvverdi og så videre til å si at det er noe feil med deg – operer deg!! Jeg sier det, ikke langt inn i fremtiden så får vi høre mange historier.. og de vil ikke være gode.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg