Nå har jeg vært stille et par dager, måtte bare komme meg over «sjokket» først.
Som nevnt et par-tre ganger tidligere her i bloggen så hadde jeg planlagt en tur til Paris. Snuppen min og jeg skulle reist dit på søndags morgen som var. Altså for et par dager siden.
Klokken 06:15 søndags morgen var vi på Drammen togstasjon. Flytoget til Gardermoen skulle gå 06:22, og det tar 60 minutter fra Drammen til Gardermoen. Så da skulle vi kommet fram dit 07:22. Men Flytoget gikk ikke. Alle tog var kansellert.
Vi måtte «ta buss for tog», og bussen gikk da fra Drammen 06:47. 25 minutter etter toget skulle gått. Det brukte 37 minutter til Skøyen, der måtte vi bytte til tog. Vi ble fortalt at toget skulle gå med en gang, så vi løp med trillekoffertene for å rekke det. Blodsmak i munnen helt unødvendig, for toget ble stående i nærmere 15 minutter i Skøyen.
Da vi kom fram til Gardermoen løp vi inn og opp trappene korteste vei til innsjekking, og fikk da beskjeden om at vi var fem minutter for sene. Vi hastet oss da til skranken til Norwegian. Vi forklarte, men ungjenta så ikke ut til å hverken være medfølende, serviceinnstilt eller kundevennlig.
«Vi kan ikke hjelpe dere, dere er for sene, det er ikke vårt problem» var det vi fikk til svar.
Det var lite folk på flyplassen, køen i sikkerhetskontrollen var under 5 minutter, og vi hadde ikke bagasje som skulle sjekkes inn, kun trillekofferter størrelse handbagasje. Vi hadde fint rukket flyet hvis vi fikk lov, men mangel på medmenneskelighet fra Norwegian satte en stopper for det.
Jeg hadde skjønt at Norwegian hadde sagt nei hvis der var hektisk, mye folk og kø. Men det var det ikke. Her var det ren mangel på vilje til å hjelpe. Det var nesten så jeg begynte grine.
Nye billetter til fly senere på dagen kostet 4000 per pers, så det ble uaktuelt.
Nå er det slik at hvis Flytoget er årsaken til at folk ikke rekker flyene sine så har de en forsikring der de kan hjelpe passasjerer slik at man får plass på et annet fly til ankomststed. Men Flytoget sa nei, de sa at kanselleringen av Flytoget og ordningen buss for tog var opplyst om, så forsikringen gjaldt ikke oss. De sa at det var «vår egen feil» at vi ikke rakk flyet.
Fakta er at hvis bussen hadde gått 06:22 når Flytoget skulle gått, og ikke 20 minutt senere, og hvis toget ikke hadde stått 15:00 minutt i Skøyen, så hadde vi kommet fram i god tid, tatt en røyketur utenfor, handlet på taxfree. Ja i det hele tatt. Så mye for at Flytoget reklamerer med avganger hvert 10. minutt!!
Denne turen kjøpte jeg helt i begynnelsen av juni. Madonna, vårt store idol skulle på turne, og jeg fikk tak på to billetter til konsert i Paris for 18.februar (i kveld faktisk). Jeg ordnet tre netter på firestjerners hotell, fra 16-19 februar. Og to dagspass til Disneyland. Der skulle vi vært i går.
Alt dette hadde jeg holdt hemmelig fram til slutten av november, da fikk snuppen min flybilletter og Disneyland dagspass i bursdagsgave. Og konsertbilletten i julegave. Surprise!!
Dette var supertrist selvfølgelig. Vi hadde gledet oss veldig. Mange tusen kroner som jeg hadde spart gikk opp i luft. Bursdagsgaven til snuppen min ble ikke helt det store. Så med det returnerte vi til Drammen og hentet jentene våre hos tante Tulla som skulle passe dem mens vi var borte. Så var vi hjemme igjen.
Jeg har sendt meldinger til alle involverte i håp om å få litt tilbake for fly, tog og hotell og så videre. Men jeg er ikke så lei meg lengre, for nå har det gått opp for meg at tapet er ikke så stort som det først føltes som.
Det har seg nemlig slik at helt i slutten av november fikk jeg beskjed fra Paris at Madonna-konserten var blitt flyttet fra 18.februar til 10.mars. Så da bestilte jeg nye flybilletter. Og Disneyland passene er gyldige i et år fra jeg kjøpte dem. Så det blir Madonna-konsert og Disneyland likevel. I mars. Jeg tenker det var en mening med at akkurat vår konsert ble flyttet!
Nå har jeg bestilt tur med Color Line «Magic» til Kiel i morgen. Så da drar vi på to dagers Cruise. Vi har sjekket at togene går som de skal i morgen, og det kommer vi alltid til å dobbeltsjekke fremover, pluss at vi legger til litt ekstra tid sånn just in case, for man kan jo ikke stole på disse transportselskapene.
Med den manglende servicen og kundevennligheten som faktisk virker til å være totalt ikke-eksisterende hos så mange i bransjen så må man ta en del forhåndsregler. For dette skal ikke skje flere ganger!!
Takk for at dere leser!!
Ja til livet!! ❤️
Følg Bunny Trash på MeWe: Link!!
Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!
#ferie #paris #frankrike #disneyland #madonna #konsert #madamex #madamextour #flytoget #norwegian #fly #forsikring #tog #nedtur #trist #dårligservice #dårligkundeservice #dårligkundevennlighet #trist #bursdagsgave #julegave #hotell #firestjerners #frustrerende #forsinkelse #kansellert #colorline #kiel #tyskland #magic #cruise #jatillivet #dereknekkerikkemeg 😜