Nattens underholdning: måtte dobbeltsjekke dører og vinduer at ingenting var åpent.

Jeg var ute og luftet jentene i går kveld. Plutselig kom det forferdelige hyl, skrik og brøl. Det var så høyt at en skulle tro en var på en sportsarena med mikrofon og høytallere i bruk. Lyden ga gjenklang over hele området, ekko som slo mellom blokkene her. Men disse hylene og brølene var ikke glede, det var ikke som noen hadde scoret et viktig mål på fotballbanen eller noe. Dette var som frykt, sinne og terror.

Først var det vanskelig å fange opp hvilken retning dette kom fra, men ettersom det vedvarte fikk jeg med meg at det kom fra bak meg. Forferdelig, som om noen ble drept. Så fikk jeg med meg at der var gjenger som løp. Jeg skjønte at her er det bare å komme seg hjem. Gjengoppgjør på gang.

Etter en liten stund poppet det opp følgende i media at politiet hadde rykket ut fredag kveld etter melding om slagsmål i Drammen der mellom 10 og 12 personer var involverte. Det stod at det skal ha vært en slåsskamp mellom ungdommer i alderen 15-18 år. Slåsskamp mellom to guttegjenger, hadde operasjonsleder Per Eftang i politiet uttalt til Dagbladet.

Var det bare 10-12 stykker tenkte jeg?! Jeg fikk inntrykk av det dobbelte, men men..

Videre ble det opplyst av operasjonslederen at det ikke var noen personer på stedet da politiet ankom, og det var ikke meldt om noen skadde personer.

Det var bra, tenkte jeg. Da er det over for denne gang. Selv om det nederst i artikkelen stod at det fortsatt var patruljer ute for å lete etter ungdommene.

Så fremkom det litt senere på kvelden at dette masseslagsmålet som ble omtalt i media slett ikke var her på Fjell, men på Strømsø. Altså i sentrum, på denne siden av elven.

Det var rart tenkte jeg. For på det tidspunktet var det blålys og masse politi som kjørte rundt i området her. På den store gjesteparkeringen stod flere politibiler parkerte, så da var det altså noe på gang både på Fjell og nede på Strømsø.

Videre fikk vi da fanget opp at her på Fjell leitet de etter en person med drapsvåpen. Vedkommende hadde et sverd/machete.

Så kom det drone da. Denne dronen som fløy fram og tilbake i mørket over Fjell her. Den surra flere ganger rett utenfor vinduet her, over lekeplassen vår. De holdt på i flere timer. Jeg vet ikke hvor lenge, jeg sovna før det sluttet å blinke.

Med andre ord så var det ikke trygt å være utendørs i Drammen i går. Vi hadde låst dør her, og vi måtte sikre vinduene i kjelleren slik at ingenting var åpent for uvedkommende.

Første jeg kunne lese da jeg logget på sosiale media i dag var om 21-åringen som ble slått bevisstløs på byen, men ble ikke tatt med av ambulansen. Dette hadde ikke sammenheng med hverken episodene på Strømsø eller her på Fjell. Dette var på andre siden av elva, på Bragernes, 21-åringen hadde fått hjerneblødning etter volden han var blitt utsatt for. Ingen skjønte hvor skadet han faktisk var.

I kommentarfeltet står der «i Drammen har Ordfører Hermansen allerede mistet kontrollen over landets mest kriminelle by».

«Allerede mistet kontrollen» tenkte jeg da. Slik jeg ser det så har de ikke hatt kontroll på flere år. Det er helt ute av kontroll. Sannheten er at det er «episoder» hver dag nå. Fire unge menn/ungdommer banket opp en eldre mann på Strømsø her om dagen. Ordlyden var slik at det var rasistisk motivert. Ikke at disse fire var rasister som banket opp denne mannen og fikk han ned på kne i frykt og terror. Neida, det var denne enslige mannen som var rasist. Noen hadde hørt at han sa han var norsk, og så hadde gjengen flydd på han.

Minner meg om da snuppen min og jeg ble trakassert av en kar, midt på lyse dagen, vi hadde vært på andre siden av elva og handlet hundemat. På returen fikk vi tilropene fra en om at vi var «jævla homser» og denslags. Vedkommede fikk svar tilbake om å pelle seg hjem der han kom fra. Da ble det skreket «jævla rasister» etter oss. Hadde vi anmeldt hadde nok vedkommende fått jobbtilbud med gratislunsj, og vi hadde blitt bøtelagt for hatkriminalitet.

Hver dag er det slike episoder. Og de som blir angrepet og overfalt blir pålagt skyld. Gjerningspersonene med sine kniver, slagvåpen og sverd blir omtalt som «våre sårbare ungdommer», blir tildelt gratis varmlunsj i skolene, pizza og jobb i kommunen.

Ja jeg skriver episoder. Det minner meg om barndommen. Når jeg kom hjem fra skolen startet en episode av Glamour (The Bold and the Beautiful). Forferdelig dramaserie som ingen jeg kjente likte. Rævva serie sa de fleste. Hver jævla dag ble denne serien sendt. Den sluttet aldri. I stedet for å fjerne denne serien begynte de å sende flere episoder etter hverandre. Det viste seg at på tross av at alle rundt meg syntes serien var rævva, så likte majoriteten denne, og da ble det selvsagt mer.

Slik er det med vold i våre gater, kriminalitet, knivstikkinger og det som verre er. Folk elsker det og vil ha mer. Som våre politikere da bevilger mer penger til å støtte. Legger til rette for mer islamsk innvandring, sender hundrevis av millioner nkr til Taliban og Hamas.

Mennesker blir slaktet som dyr. Babyer blir halshugget. «Vi kjemper mot dyr, og må handle etter det» uttalte Israels forsvarsminister Yoav Gallant på en pressekonferanse sist mandag. Folk i Norge synes Israels forsvarsminister er grusom, helt forferdelig, det refereres til utsagnet om at Israel kjemper mot dyr». Dét skal ikke vi ha noe av. Å kalle disse som voldtar gisler og halshugger babyer for dyr, er det grusomste man kan gjøre. Verre enn å slakte babyer!

Veldig mange nordmenn setter pris på underholdningen, de vil ikke at det skal stoppe. De retter fingrene mot ofrene, de som forsvarer seg, og våre politikere bevilger enorme summer for å opprettholde underholdningen.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#israel #palestina #gaza #terror #krig #islam #drammen #gatevold #kniv #sverd rasisme #machete #norge #bunny #bunnytrash

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg