Når venner fyller deg opp med tapas, latter og lek!


I går kveld dro snuppen min og jeg på besøk til et vennepar. Vi var invitert til tapas-middag med noe hyggelig i glassene etterpå. Da vi kom inn der så trodde jeg det hadde rabla helt for venninna vår. Der stod hun på kjøkkenet og stekte mat og kokte saus og temperaturen var som en homsesauna i Riga. Hun hadde tatt helt av!

Matforberedelser et par dager i forveien, og vi kom til et stort bord som var helt dekket med forskjellige småretter. Hellige Madonna, Prince og Michael Jackson. Her var det ikke snakk om små skåler slik at man kunne ta en smak av hver rett. Neida, store toppede skåler. Det var som om hun hadde laget middag til hele Bamseklubben i Oslo, og det lesbiske turlaget i tillegg. Hver for seg var dette enkle retter, men til sammen en enorm jobb. Jeg vet, jeg som utdannet kokk har brukt noen timer på forskjellige kjøkken.


Nevnte jeg at i tillegg til at et stort bord var dekket av mat, så hadde hun plassert et lite bord ved siden av som også var dekket. Og i hver eneste skål var det et lite flagg der hun hadde skrevet hva hver skål inneholdt. Til og med sausskåla hadde et flagg der det stod ‘saus’. Morsomt da, jeg har faktisk aldri sett makan!

Nå snakker vi altså: Tacokjøttboller i tomatsalsa. Friterte ostefyllte miniburgere. Friterte cheddar kuler. Friterte ostekuler. Beer battered onion rings. Små skinkepaier. Friterte hvitløkskyllingfileter. Stekte spicy potetbåter. Stekte krydrede potetbåter.

Masse tilbehør: Tacolefser. Chilli Aioli. Vanlig Aioli. Fløtepeppersaus. Pickles. Ananas. Cheddartomater. Salatblanding. Dressinger og så videre.

Der var også spekeskinke og honningmelon.

Etterpå når det ble gjort plass på bordet igjen så kom det potetgull, saltstenger og partymix. Jeg har helt sikkert glemt noe nå, hahaha.. fantastisk var dette. Vanskelig å få smakt på alt, ble så mett at jeg følte meg som en sprengt and. Satt bare å kvekket en god stund etterpå.

Det ble en veldig bra kveld. Glemmer ikke dette med det første. Vertinnen selv lo så hun grein, hørtes ut som hun fikk orgasme også, og da er jeg glad for at jeg ikke er i nærheten når hun virkelig får orgasme, hehehe.. det hadde nok gitt meg arr for livet.


Vi hørte mye bra musikk, og vi kjørte spillelekene «Jeg har aldri» og «Picolo», så her ble den ene fastlåst med hendene på hodet og den andre lenket med albuene på bordet og den tredje satt på sine knær foran bordet. Litt fulle ble vi jommen også. I hvert fall jeg da 😂


Når vi avsluttet kom jommen venninna vår med en hel bærepose av mat som hun sendte med oss hjem. Så da ble det ost- og cheddarkuler, løkringer og spicy poteter med chilli-aioli til nattmat. Skinkepaier til frokost og friterte hvitløkskyllingfileter, spicy potetbåter med fempeppersaus og cherrytomater til middag. Enda er det en middag igjen til i morgen.


Mine favoritter av all denne maten var de friterte ostefylte miniburgerne og tacokjøttbollene i tomatsalsa. Miniburgerne var perfekte, det skal mye til for å lage bedre. Tacokjøttbollene i tomatsalsa var supersaftige og så utrolig smakfulle. Hele spisegildet var priceless!!


Til ettertanke så lurer jeg litt på om folk synes jeg må legge på meg? Forrige helg ble vi invitert også til et enormt middagsbord av grillmat, spekemat og masse greier, og et lass av mat til frokost dagen derpå. Prøver noen diskré å fortelle meg noe? Jeg har tatt av meg 28 kilo og er veldig fornøyd med det jeg. Men kan vel hende damene synes jeg er søtere med bollekinner og hals som en elefantsel? 😜

Har storkost meg også denne helga. Tusen takk til våre venner. Dere vet hvem dere er. Riktig god søndagskveld alle sammen!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mat #tapas #middag #fest #venner #snack #drikkelek #kos #festlig #godtlag

2 kommentarer
    1. Hei igjen 😊👍🏻

      Det er bare å gi seg over å nyte det – det hadde eg gjort 🌺☀️Kunsten er å ikke tenke,bare gjøre når sånne gode ting kommer i vår vei 🌺😊
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg