Når vekta går ned og opp og.. 😆

Forrige søndag fortalte jeg her i bloggen hvordan jeg på 14 uker stabiliserte vekta og havnet på målstreken akkurat én uke før julaften som jeg hadde satt som mål å klare dette innen. For én uke siden kunne jeg klappe meg selv på skulderen og si at jeg er tilbake til der jeg var våren 2020 da jeg hadde i løpet av cirka 7 måneder redusert kroppsvekten med 28 kilo.

Dere som følger meg, eller bruker stikke innom bloggen min her, så vet dere at jeg benytter meg av 5:2-dietten for å stabilisere vekten min, og med det få den fysiske og psykiske helsegevinsten jeg oppnådde våren 2020 til å vedvare.

Fra jeg den gang reduserte vekten med 28 kilo så har vekten økt litt etter litt, og dermed innimellom så har jeg brukt 5:2 for å stabilisere vekten igjen. Da var det bare snakk om få uker på dietten, fordi jeg veide meg hver fredags morgen og hadde kontroll og tok grep før vekten økte så mye at det ville bli et »ork» å redusere den igjen.

Så kan en si at en kombinasjon av er demotiverende samfunn med pandemi og håpløshet sammen med at badvekta ble ødelagt, hvorav jeg bestilte ny, som tok flere uker før den landet her, så skled det hele litt ut. vekta gikk opp hele 6,5 kilo.

17 desember og én uke til julaften veide jeg meg på morgenen og vekta var nøyaktig på grammet det jeg hadde satt meg som mål. Så på morgenen julaften veide jeg meg igjen, og da var vekten økt med 0,8 kilo igjen, hahaha.. den uka hadde vi vært hos et vennepar på et etegilde uten like, etterfulgt av alkohol og mye bordsnacks, så 0,8 var ikke så ille egentlig, jeg var bortimot sikker på at det skulle gå over kiloen.

Det som er at når en faster så tror kroppen det er hungersnød på gang og sparer på kaloriene i kroppen, når en da spiser så tilføres kroppen ekstra med kalorier og kroppen frigjør i tillegg de kaloriene den har spart på. Så det blir liksom dobbelt opp, og enda mer når en havner på et etegilde som hos våre venner.

Så da spørs det nyttårsaften, for etter sist veiing så har jeg jo spist all denne julemate og mer til på selve julaften, første juledag og i dag annen juledag, jeg har liksom ikke holdt bånd på meg selv, så dette blir spennende 😜

Julemarsipan med sjokoladetrekk, nomm nomm.. 🤪

Takk for titten folkens, stå på, sett dere mål og gjennomfør. Gå på vekta én morgen i uken, sørg for kontroll på samme måte som dere har kontroll på bankkontoen deres.. altså dere som har vett og forstand når det gjelder penger og økonomi, hehe.. Point is, dere kan holde en sunn og fornuftig vektkontroll hvis dere virkelig vil, alt ligger i hodet.

Etter nyttårsaften blir det for meg mye hvit fisk og lyst kjøtt (kylling) framover, for på nyttårsaften blir det nok et etegilde der hovedretten består av pinnekjøtt (450 kcal pr 100 gr), hahaha..

Ja til livet 😜👍🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #slanking #52 #mål #vekt #vektresultat #kroppsvekt #jul #julaften #resultat #bmi #vektredusering #stabilisering #kalorier #mat #kosthold #overspising #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Så flink du har vært – nesten dobbelt så flink som meg…..! Jeg veier meg også en gang i uka – holder kontroll – det er viktig! Kos deg masse nå – med mat og uten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg