Når NRK gir håp om godt vær!

Sukk, jeg er dessverre en av dem som bærer tungt i hjerte og sinn all denne snøen som er kommet og fremdeles laver ned. Jeg flyttet fra nordnorge til Drammen for 18 år siden av flere grunner, beliggenheten var én av grunnene, at dette er byen med flest soldager var en annen grunn, men også tanken om mye mindre snø. Faktisk så er det slik at jeg innimellom hyller ideen om global oppvarming og kortere og kortere vintere. For meg er det nok at vi har snø på julaften. Alle dager ellers vil jeg helst ha vår og sommer, og litt høst fordi dagene blir så krystallklare og fargerike.

Men dessverre, dette er ønskedrøm, miljø, klima og natur kan jeg ikke råde over. Jeg er ikke spesielt glad i statskanalen vår NRK som vi tvinges til å betale for over skatteseddelen. Jeg ser ikke på den kanalen, med unntak av når Fredrik Solvang tar opp noe interessant i «Debatten», eller når vi skal ha Eurovision Song Contest temafest, da er det jo greit å ha NRK da det hele sendes der. Også har jeg jo øynet litt håp gjennom alle spådommene de har prøvd å skremme det vinter-elskende folket med, nemlig der de stadig skråsikkert erklærer at tiden for «hvit jul» er over og at snøfylte vintere er noe som straks vil høre fortiden til.

Det var i 2018, hele fem-seks år siden at NRK og Meteorologisk institutt erklærte med stor selvsikkerhet at «hvit jul» kan vi bare glemme fremover, og vinter i Norge aldri vil bli det samme igjen.

Helt siden vi startet dette milleniet og kom på denne siden av 2000-tallet har NRK varslet om snarlig klimakrise og bortfall av snø og vinter. Dette har hele tiden vært støttet opp av såkalte «fagfolk og eksperter» fra Meteorologisk institutt. For de som liker vinter har dette vært dystert å måtte høre, disse triste klimaspådommene som har vært et varemerke for NRK i et par tiår nå.

Men jeg ser ut vinduet i dag, og dessverre for meg, så kan jeg bare ikke lytte til NRK og Meteorologisk institutt i denne saken, for naturen ikke spiller på lag på oss. Naturen gir visst flatt faen i NRK og deres godt betalte eksperter.

Fuck altså, hvert år kommer det snøvær, skiføre, kulde, sludd, slaps, mer kulde og snø igjen og så videre. Og så den jævla speilholken, speilis som skaper utfordringer der en bare går ut ytterdøren med livet som innsats fordi en ikke finner isbroddene og samfunnet krever at en må bevege seg utendørs innimellom. Huttetu.. Kort sagt er vinteren slik som den har vært så lenge jeg kan huske.

Jeg synes det er så trist at disse klimaekspertene som ikke gir seg og fortsetter med sine spådommer ikke kan begynne å få LITT rett ihvertfall. De fortsetter å bomme, fratar meg mitt håp om å slippe alt styret med masse klær, tunge sko og brodder. Jeg vil helst gå i shorts, t-skjorte og solbriller hele året. Det klarer jeg bare ikke nå, tissen min skrumper bare ved tanken. Nå derimot kan det se ut som om det kan være lurt å «krype til korset» og kjøpe truger.

YR er et samarbeid mellom NRK og Meteorologisk institutt, og de fortalte meg/oss i 2018 at i fremtiden kan vi bare glemme hvit jul, slike vintere kommer til å ligge mer og mer fjernt i fortiden. Begrepet «fremtiden» var ikke konkret spesifisert. Men det fremkommer av konteksten at dette var noe vi alle ganske snart vil komme til å oppleve. Jeg har ventet og ventet og ventet.. livet er kort, jeg har funnet grå hår i skjegget mitt, og jeg venter enda. Ved å operere med vage begreper som «fremtiden», kan NRK hele tiden hevde at de før eller siden kommer til å få rett, men i mellomtiden knuser de håpet.

Altså, se på bildene som jeg nettopp nå har knipset fra hjemmet vårt her jeg bor, dette er hva jeg ser når jeg nå titter ut. Det skjærer i hjertet mitt, jeg blir så utrolig lei meg når jeg må innrømme at det håpet NRK har gitt meg halve mitt liv om å snart, i fremtiden, vil kunne slippe dette, faktisk ikke er sant. Fakta er at jeg selv forvinner nok fra jordens overflate før vinter i Norge.

Jeg synes at det å være tvunget til å måtte betale for NRK over skatteseddelen, spesielt i DISSE tider, er uhørt. Det hele er en svindel hvor bakpersonene grafser til seg millionlønninger. Med variable og faste tillegg tjener faktisk 216 ansatte i NRK over én millioner kroner. NRK finansieres med 6,1 milliarder kroner over statsbudsjettet. Kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen har en lønn på hele 3,5 millioner norske kroner. Og ingen av disse klarer få vekk all denne snøen!!

Det er skammelig, vi burde fått pengene våre tilbake, ihvertfall for de siste 20 årene med falsk klimahåp.

Slik som DETTE vil jeg ha!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vinter #natur #miljø #klima #norge #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Oi, der var det mye som var snødd ned. Her i byen er det fullt kaos. Trikker som står, og kommer bare av og til. Men jeg kom hjem til slutt 😀

      1. Nå må jeg ut å lufte jentene, har ikke lyst, men må man så må man.. nå kan ikke sommeren komme fort nok for min del 🥰🐰

    2. Det her er huttetu for frkutifriluft også! Og jeg er enig i alt du skriver her…… altså – makan til sprøyt – været er jo som det stort sett alltid er, bare nå er svingningene og kontrastene enda mer ekstreme enn før! Vi får prøve å få pusta over snøen, og passe på at vi ikke fryser ihjel! Trøsteklem 🙂

    3. Det der klimaidiotiet har då NRK halde på med sidan starten av NRK.
      På slutten av 60talet var der eitt par snørike vintrar i sørnoreg, og skreik dei over seg om at me var på veg inn i ei ny istid, og påstod at i løpet av 80-talet ville der ikkje vera somrar lenger i Noreg.
      Så kom 80-talet, og varmen, og då snudde dei alt på haudet. Så plutseleg kom der to snørike vintrar igjen, 85/86 og 86/87, men det påstod dei var etterlevningar av “normalen”, og ikkje “normalt”.
      Og etter det har dei mesja om menneskeskapt global oppvarming, og løge fortare enn andre folk klarer å snakka, om klimakrise og varmerekordar.
      Heile den patetiske propagandabloggen burde vore nedlagt.
      Den største krisa me har, er alle idiotane som skal styra dette landet, ja, andre land og, som trur at det er naturen som skal innretta seg etter oss mennesker, og vår vilje, i staden for at me mennesker må innretta oss etter naturen, og klimaet der me bur.

      1. Nå vil jeg bare ha mindre snø og is, og mer sol og varme. NRK lover og lover, jeg venter og venter, hårene mine begynner å bli grå, og jeg venter enda. Synes ikke NRK gjør seg fortjent til de lønningene de får 🐰

    4. Her er det null snø men isvind. Så kanskje dere bør flytte hit til Jæren.
      Nei det er ikke lett, dette med vær, tror aldri at man kan si at alle bir 100% fornøyde men klart at man kan ønske.
      Drammen er jo ellers en som du sier solplass. Husker fra da jeg bodde der.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg