Når bloggere ikke bryr seg lengre.

Jeg har stilt meg undrende til en del hendelser som har forekommet i blogglandia i det siste. Jeg har blitt kontaktet av nye bloggere, og folk som har blogget før, og gjerne vil prøve seg igjen. De ønsker råd og tips, jeg er jo ingen ekspert, men jeg har jo vært her en stund. Derfor har jeg ganske enkelt gitt de råd jeg kan gi utfra min erfaring. Men så ser jeg at de poster et innlegg eller tre, så forsvinner de, leeenge. Det er jo motsatt av hva jeg rådet til. Forsvinner man, så forsvinner leserne også. Jeg har liksom prøvd å følge med, men til slutt gidder jeg ikke. Det er liksom greit å vite om de er her eller ikke.

Andre igjen kan dukke opp etter en måned eller to for å beklage sitt fravær, så skriver de at de skal komme sterkere tilbake, og igjen glimrer de med sitt fravær, og så kommer de tilbake etter like lang tid og skriver det samme igjen, at de kommer sterkere tilbake. Hellige kaninmåne så spennende altså. Veldig synd egentlig, noen av disse hadde fine blogger og masse potensiale. Et par av dem var veldig hyggelige også, artig å bli kjent med og «skravle» litt med, men «poff» borte.

Den siste trenden jeg har merket meg er flere bloggere som skriver at de ikke bryr seg om antall sidevisninger lengre. Ikke bryr seg? Ja det er jo hyggelig for leserne å få vite. Altså, sidevisninger er jo leserne dine!! Jeg hadde aldri kunnet skrive blogg om jeg ikke brydde meg om leserne mine. Er det noe jeg bryr meg om som blogger, så er det jo dere lesere. Hva er vitsen med å blogge uten lesere? Akkurat det skjønner jeg ikke. Synes det er ufint å skrive noe slikt. Men helt greit, da avstår jeg fra å lese de bloggene også.

Ja, det blir liksom færre og færre blogger jeg leser. Man ser det jo også uten at bloggeren trenger skrive det, at dem ikke bryr seg. Noen bare forventer at leserne er der når en kommer tilbake. Andre bruker bare blogg for å lufte seg innimellom, da er det ihvertfall for meg, ikke så spennende å følge med der.

Jeg har også tatt meg pauser fra blogg, ikke fordi jeg ikke bryr meg om sidevisninger, ergo leserne som besøker bloggen min, men fordi det har tidvis blitt for heftig å være her inne, og jeg har hatt behov for å ivareta min psykiske helse og ta tilbake gleden med å blogge. Men jeg har da også gitt hint om at jeg er her, jeg blir ikke borte. Den dagen jeg forsvinner så vil det bli tydeliggjort på sådan måte at det ikke er til å misforstå. Jeg leker ikke med folk, og jeg har respekt for dere som er her. Med unntak av insekter som bare skal komme med oppgulp og urin. Men selv om respekten mangler for insektene, så verdsettes de som lesere, disse står jo for en stor del av antall sidevisninger da de klikker som gal innom her til alle døgnets tider, haha..

Nei, når jeg veier alt så er jeg veldig glad for bloggen, sidevisningene som altså er dere som leser. Delinger av innlegg for å bidra til at jeg får solgt oljemaleriene mine og betalt tannlegeregningen min, hun dama som kom fra Spar-butikken med to brett Solo etter jeg hadde irritert meg i bloggen at de alltid var tomme når jeg kom for å kjøpe på tilbudene. Dere som sendte meg meldinger i bloggen da vi var på Kreta, det ble en helt toppers kjempeferie sammen med dere. Hun gale tanta i Stavanger som jeg har fått fartet en del med, toppturer, strandturer, sjømat, og tøffeste dama på hjul i Bergen, og du blonde bipolare i Trondheim, du helsprø servitøsen i Askim, morsomme flaskesamleren i Kongsberg, fine bloggeren i Hokksund (deromkring), alle dere som jeg har møtt, og alle dere som sender meg info om mye som engasjerer, alle som har tatt utfordringer, deltatt i julekalendre og påskenøtter. Flotte gaver jeg har fått i posten, små hjerter, soppbok, ullsokker, grytekluter, flaxlodd, kvikk-lunsj, julegensere, syltetøy, suppe, Madonna-penn og bok, maleri, perlearmbånd, heklede kaniner, sjokolade, blomster, julekalender, kort, brev.. alt mulig!!

Tenk at jeg har sidevisninger fra og lesere i Spania, Hellas, Tyrkia, Sverige, Russland og i hele Norge. Dere er helt toppers, er det noe jeg virkelig setter pris på her så er det dere. Som jeg har ytret flere ganger, den Topplisten bryr jeg meg lite om, den er nå der, og det er greit at bloggen står på den listen, at man vises. Men vi er i 2024, en ramler ikke ut av den listen om en tar en pause. Men sidevisninger bryr jeg meg om, og jeg vil heller ligge med plassering 99 på Topplisten med 2000 sidevisninger, enn som nummer 2 med 1000 sidevisninger.

Jeg har null respekt for bloggere som ikke bryr seg om antall sidevisninger. Sidevisningene er som sagt dere, og jo flere av dere som stikker innom og besøker meg og bloggen min, desto større glede. For er det noe jeg vet, så er det at de kuleste folkene i verden leser Bunny!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bloggere #sidevisninger #lesere #bunnytrash #bunny

20 kommentarer
      1. Det var da veldig ærlig skrevet av deg, jeg må våkne først, så da starter jeg dagen med kaffe og røyk på balkongen 😜🥰🐰 klem klem

    1. Hvis man ikje bryr seg om leserne.. Hvorfor skrive i hele tatt. Kan jo bare skrive dagbok heller..
      Hos meg er tid og mye overtid i perioder en kritisk faktor. Da går det på stumpene, og jeg vet jeg må bygge opp bloggen igjen etterpå. Kjedelig, men sånn er det.

      1. Uregelmessighetene dine er ikke så store at vi forsvinner. Har man fulgt bloggen din så vet man jo hvordan løpet ditt er. Men om du hadde forsvunnet en måned for så å komme innom og poste et innlegg for så å forsvinne igjen.. eller gitt utrykk om at du driter i oss, da hadde jeg takket for meg 🐰

    2. Jeg har, som mammaen til Vesla, veldig travle ukedager innimellom. Får ikke til å blogge fast i uka. Det blir bare helgen. Jeg har egentlig lyst til å blogge hver dag. Har tenkt innimellom at jeg gjerne skulle hatt fri et år, for å blogge for fullt om du skjønner. Det hadde vært gøy å prøve. Men tør ikke prøve. Det får bli når jeg pensjonerer meg 😀Jeg liker veldig godt å blogge, og liker veldig godt all kontakten det gir meg. Så klart det er viktig at folk leser! I uka, når jeg ikke orker blogge selv, så leser jeg en del selv. Prøver å kommentere litt 🙂

      1. Jeg ville ikke tatt fri et år fra jobb for å være blogger, hahaha.. hvorfor skulle man det? Jeg fikk fint til å blogge da jeg jobbet 120 prosent. Tar jo ikke mange minuttene å skrive et blogginnlegg liksom 🤪🐰

        1. Jeg sitter så mye foran skjerm utenom når jeg kler meg ut eller underviser. Jeg mangler kanskje ikke akkurat tiden, kunne sikkert presset det inn en plass 😛 Så det er mer at jeg ikke orker. Før, da jeg også jobbet 100 prosent, men innholdet i jobben var en litt annen, så hadde jeg ork til 2-3 innlegg om dagen. Nå, med det “kjøret” som innimellom er på jobben, så orker jeg ikke det lenger. Da leser jeg heller litt hos dere, og kommer tilbake i helgen 🙂 Jeg synes det er mest gøy å blogge når jeg får de gode ideene, kan være kreativ. Du vet 🙂 Men når jeg bare er SLITEN hadde det ikke blitt mye moro 😛 Med å blogge for fullt et år, uten jobb, så ville jeg gjort det på en litt annen måte. Blogget på en annen måte. Kanskje jeg hadde prøvd å leve av det. Who knows… Hadde kanskje vært gøy å prøve. Men jeg kommer aldri til å gjøre det 😀

          1. Du viser jo hele tiden at du er her da, så da vet vi jo det og følger med deg videre, disse som bare blir borte mister man lett interessen av, særlig når de selv utrykker at de ikke bryr seg 😜👍🏾🐰

    3. Leserne mine er gull, de setter jeg enormt pris på!
      Jeg også har sett og lest fine blogginnlegg her inne og tenkt den bloggen er bra, og poff så går det laaang tid uten innlegg og da går man jo lei av å lese bloggere som ikke kommer med noe nytt.
      Viktig å være litt på – er min mening også!
      Ha en fin søndag…….🥰

    4. Jeg liker rutinen med å legge ut innlegg hver dag – og selvfølgelig sjekke hva gårsdagens tall var (hadde analytics en stund, men må gjøre noe for å få det igjen og forstår ikke hvordan..😅). Tenk, så langt i februar har det stort sett vært over 70 sidevisninger hver dag! Det er mange mennesker det (ja, jeg regner en sidevisning som ett menneske). Hele tre av dagene har det vært over 100 mennesker!! og noen ganger får jeg til og med kommetarer 🤩🥳 (og ja, jeg har fått dilla på å skrive opp antall sidevisninger – en av dagens små gleder når jeg får høyere tall LOL )

        1. Gjør bare bloggen via pc’en; mobilen er for gammel og har for liten plass til å laste ned noe som helst nå (vet jeg burde kjøpe ny, men den fungerer? 🤣

          1. Ååå.. jeg bruker mobilen jeg, da kan jeg blogge underveis overalt, på tog, buss, toalett osv, da kaster jeg ikke bort livet på dødtid, hahaha 😜🐰

    5. Jeg tror at de hadde sagt noe annet hvis de havnet langt ned på listen. Jeg er superglad for de som leser bloggen min, jeg er ikke så stor som mange andre dyktige bloggere ( du er en av de) og jeg skal innrømme at jeg leser nok bare noen faste men jeg sveiper av og til nedover listen for å se om det er noen spennende blogger som kommer.

      1. Disse uttalelsene har jeg fra bloggere som både ligger langt oppe og langt nede. Listeplassering har ingenting med hvor dyktig man er som blogger. Siste året har jeg ligget over Mamma på hjul, hun har ordet i sin makt, min favoritt. Livet med Vesla har også en glitrende penn. Det som jeg tror er med meg er at jeg har vært her lengre enn alle unntatt Frodith og Vibbedille, og at jeg ikke er politisk korrekt og skriver om andre ting enn meg selv, sykdom, diagnoser etc. Jeg skriver om politikken i samfunnet, og det angår oss alle. Tom ligger nummer 1, men er ikke den beste bloggeren, men den som er mest aktiv. Går du inn på gruppen hans på FB så ser du at han poster og reposter innlegg hver time, hver dag hele tiden. Og han er aktiv i matgrupper. Hvis man gjør som Tom så når man høyt! Men man kræsjer fullstendig om man ikke bryr seg om sine lesere 🐰

        1. Sant det, og jeg ordla meg dessverre litt feil innser jeg. Og jeg tror på deg altså. Syntes det er ille når man “driter” i leserene sine.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg