Nå er Pfizer saksøkt for sine vaksiner!

FILE PHOTO: Vials labelled “VACCINE Coronavirus COVID-19” and a syringe are seen in front of a displayed Pfizer logo in this illustration taken December 11, 2021. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

Dette er en interessant sak. Det har seg slik at riksadvokaten i Texas, altså staten Texas, saksøker legemiddelselskapet Pfizer, med påstand om at vaksineprodusenten løy og overdrev om effektiviteten til deres såkalte Covid-19-vaksine, og med det lurte folket.

Ken Paxton, altså riksadvokaten, kunngjorde søksmålet torsdag 30. november 2023 etter å ha anlagt det i Lubbock delstatsdistriktsrett i Texas.

Kilder: Texas Tribune. Reuters. The Guardian. Forbes. The Hill. Og så videre. Saken omtales veldig mange steder, men jeg har enda ikke sett noe fra VG, Dagbladet, NRK, TV2 et cetera.

Paxtons sak kommer som en konsensus mellom helseeksperter og forskere som har sagt at vaksinen forhindrer alvorlig infeksjon og død fra Covid-19.

Paxton har saksøkt vaksineprodusenten Pfizer for å ha benyttet seg av falske, villedende opplysninger og villedende handlinger og praksis.

Paxton hevdet at Pfizers påstander om effektivitet antydet at den effektivt ville avslutte Covid-19-pandemien, og at den ikke klarte å gjøre det innen et år etter at den ble introdusert.

Søksmålet la også til at påstander om at vaksinen var 95 % effektiv ikke stemte, og at Covid-19-infeksjon samt dødsrater ble verre etter hvert som vaksinen ble stadig mer tilgjengelig.

Pfizer publiserte resultater om effekten av Covid i november 2020, og viste til at injeksjonen av vaksine var 95 % effektivt de første 28 dagene etter å ha mottatt vaksinen.

Saken hevder også at Pfizer konspirerte for å stille de som var kritiske til vaksinene i dårlig lys for å bringe dem til stillhet, altså sensurere vanlige argumenter fremsatt av andre fagfolk og eksperter.

Riksadvokat Paxton ber om 10 000 dollar for hvert påstått brudd fra Pfizer, i tillegg til annen økonomisk restitusjon. De totale sivile straffene mot Pfizer utgjør opp til mer enn 10 millioner dollar.

I en uttalelse sa representant for vaksineprodusenten Pfizer at «statens sak ikke har noen fortjeneste», og la til at «vaksinen har blitt administrert til 1,5 milliarder mennesker og bidratt til å beskytte mot alvorlige Covid-19-utfall, inkludert sykehusinnleggelse og død. Representasjonene fra selskapet om Covid-19-vaksinen har vært nøyaktige og vitenskapsbasert».

Vel, da gjenstår det å se hvordan dette går – selv reagerer jeg sterkest på det punktet om hvordan vaksinene ble reklamert for, under påstanden at de var 95 % effektive de første 28 dagene etter mottatt vaksine, altså første måneden etter en hadde blitt injisert. Jeg har flere ganger ytret både privat og på blogg hvordan jeg har reagert sterkt på at min samboer med flere plutselig fikk covid tre uker etter injeksjonen, altså når vaksinene skulle være på det mest effektive. Ikke bare fikk «alle» covid, de ble sykere enn de jeg kjente som fikk covid før vaksinene ble lansert, altså de ble lettere smittet og mer syk, sykere enn feks meg som ikke lot meg vaksinere av noe fra Moderna, Vaxzevria (AstraZeneca), Johnson & Johnson, Novavax, Biontech eller Pfizer.

Vaksineselskapet Pfizer som nå staten Texas har saksøkt har stått for hovedandelen av covid-vaksiner brukt i Norge.

Har du fått Pfizer?

Les også: «Det slås alarm: immunforsvaret svekket!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#covid #corona #pandemi #pfizer #virus #søksmål #texas #bunnytrash #bunny

17 kommentarer
    1. Ja, tre vaksiner av det merket, og aldri mer. Tar influensa vaksine hvert år siden jeg har astma. Bra at selskapet er saksøkt.

      1. Jeg vet egentlig ikke forskjellen på innholdet til koronavaksiner og influensavaksiner, men at Pfizer er stor stygg skurk, tviler jeg ikke på. Takk for din kommentar 🐰

    2. Jeg har tatt 5 pfizer vaksiner ikke fått noe som helst bivirkninger også hatt corona merket ikke stort til det heller
      Så jeg kommer til å ta fler hvis jeg blir tilbudt det
      Men det må være opp til hver enkelt å det valg man føler er riktig for en selv😊

      1. Akkurat den biten med at man ble lurt er jeg usikker på, for det har jo hele veien vært høyt utdannede fra både Stanford, Harvard og så videre, fagfolk og eksperter som har sagt fra. Så dette var jo frivillig. Og det er jo fremdeles frivillig å la seg injisere med eksperimentelle vaksiner etc. Men selskapet må jo kunne tas for å ha gått ut med informasjon som ikke helt stemte, og for å ha forsøkt å kneble sine kollegaer som ytret seg som skeptiske til disse vaksinene og hvordan de ble lanserte? Håper det ihvertfall. Jeg blir veldig skremt at folk er oppe i 5-6 injiseringer av dette og noen tenker samtidig å ta ny dose hver 6 måned selv om de tar knekken på eget naturlig immunforsvar. De fleste tester seg ikke om de får antistoffer av vaksinene engang, de aner ikke hva det er og at det faktisk lar seg gjøre. De bare turer iveg, indoktrinerte av den tiden som har vært.

        1. Formelt sett, er det rett som du sier, samtidig kan jeg ikke annet enn å si at Solliv også har rett i at folk er blitt lurt. Dette pga måten de respektive advarsler ble underminert inntil det usyilige, i tillegg til at alt av kritiske ytringer ble latterliggjort og forsøkt kneblet etter beste evne. Alt av nyhetsstoff og info ble vinklet så til de grader, og dette i et land der vi skal være gitt å ha full tillit til det offentlige. Her må vi m.a o huske på at du og jeg utgjør de få unntakene, der noe ‘klikket’ i hht å ta til seg gitte sannheter, for så at denne omstendigheten oppsto som gjorde dette her til en massiv fordel..

    3. Har fått 3 doser av Pfizer. Siste i desember 2022. Fikk korona for første gang for 1 måned siden, har aldri vært så syk tidligere. Var sengeliggende i 11 dager. Har tatt influensavaksine for første gang, ene alene fordi jeg ikke kan sykemeldes før etter 21.06. Har vært sykemeldt i hele 2023, begynner nå å jobbe for fullt. Med min karma får jeg sikkert influensa også 😁

      1. Håper formen er fin nå, at det ikke er noe long-covid eller noe ME-lignende på gang. Eller at du ikke ødelegger immunforsvaret fullstendig. Jeg ville ikke blandet karma inn her, hvis jeg kutter meg i fingeren og begynner å blø, eller kjører i fylla og kræsjer, så tenker jeg det har lite med karma å gjøre 🐰 klem til deg 🥰

          1. Trist å høre, det er en del som har fått diverse plager etter dette. Når man ikke lar seg injisere av sånt som dette så slipper en ihvertfall risikoen for bivirkninger 🐰

    4. Såg det var ei som kjende seg lurt her 🤔.
      Det må hu vel gjera, men kven er det som har lurt henne?
      Ein vis mann sa ein gong.
      Å blindt godta og tru på ein teori/påstand, utan å sjekka om der er hald i den, er rein dumskap.
      Å avvisa ein teori/påstand som løgn, utan å sjekka om der faktisk er hald i den, er like stor dumskap.
      Eg hugsar for vel 3 år sidan, Donald Trump spurte visedirektøren i CDC, tilsvarande norske FHI, om det kunne vore ein tanke å injisere “bleech” direkte inn i kroppen.
      Svært monge lo, og gjorde narr av han, for det spørsmålet, og meinte han var gal.
      Halftanna år seinare, var det me som ikkje ville injiserast med “bleech”, som var galne, idiotar, og konspirasjonsteoretikarar. Me vart utsatt for både hets og mobbing.
      Både vanleg influensevaksine, og coronavaksinene inneheld eitt stoff som heiter aluminiumchlorid. Ein type klor/bleikemiddel (bleech), som i følge ein publikasjon i fleire medisinske tidsskrift, angriper nervesystemet og hjernen, og fører til m.a. MS, og demens.
      Visste Trump dette, då han stilte spørsmålet? Ja, sjølvsagt visste han det. Han er jo ikkje akkurat dum.
      Sorry, men dei som ikkje gjorde sine undersøkingar, har nok lurt seg sjølv.
      Men det skal hu ha, hu innrøma iallefall å ha tabba seg ut.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg