Nå er det virkelig vanlige folks tur, det er noe med å høste det en sår!

Ved løs og fast prat rundt omkring dukker enda praten om covid og koronarestriksjoner opp, og det har seg slik at bortimot samtlige i min personlige krets sier nå at en fjerde dose med disse såkalte vaksinene er uaktuell. Dette inkluderer ganske mange helsearbeidere også. Deriblant snuppen min, og denne gangen skal han påminnes om sine ord.

Tirsdag 26. april la leder for Koronakommisjonen Egil Matsen fram kommisjonens andre rapport om coronahåndteringen. Første rapporten fremsto det som om at helsemyndigheter og regjering hadde gjort «alt riktig» iht pandemien, men det er noe med det at hvis avsløringene kommer i små drypp så vil ikke befolkningen reagere særlig kraftig. En andre rapport vil ikke få like mye oppmerksomhet som den første. Og en tredje vil ikke bli gitt oppmerksomhet i det hele tatt. Dette ser vi ved høringene om innføring av koronapass. Den ene høringen etter den andre blir lagt ut og motstanden blir mindre og mindre fordi det blir ikke gitt oppmerksomhet rundt det faktum at det er NYE høringer med svært inngripende tiltak.

Mange avblåser koronapass fullstendig, nekter å tro at dette vil bli innført fordi nå er jo alt i orden. Noen undres om hvorfor? Den verste tiden med pandemien er jo over. Tiltakene er jo fjernet. Ja, hvorfor tror man egentlig at det jobbes med dette? Tenke litt, tenke, tenke, tenke.. nei, hva er det? Tenke?

Narrativet blir endret gradvis og folk blir manipulerte blant annet via media til å fortsette følge og godta myndighetenes samfunnsendringer. Vår hverdag endres gradvis, men etter to år i pandemi så er folk så fornøyde med «friheten» vi er gitt at man knapt hever et øyebryn om den røde tråden om hvordan alt som skjer nå har en sammenheng med både pandemien, og hva som skjer videre. Skillet i folks hverdag, da spesielt økonomisk blir større og større for hver dag.

Gjennom pandemien er bransjer og bedrifter knuste, og det fortsetter, i tillegg til at nå er det «vanlige folks tur». New Wold order blåses fremdeles bort som en konspirasjonsteori, men det er ikke til å komme forbi samfunnsendringen.

Hersketeknikker har rådet og ord som «konspirasjonsteoretiker», «rasist» og «antivaxxer» brukes flittig av en stor gruppe i samfunnet. De følger det gitte narrativ og kan ikke forsvare hva de ikke vet noe om, hva de ikke vil se, og bare svelger unna narrativet. «Koronapass» var en konspirasjonsteori, og enhver som har vært skeptisk til vaksiner eller tiltak er konspirasjonsteoretiker. Nå fremkommer det daglig informasjon om nødvendigheten av tiltakene, eller hvor unødvendige de faktisk var.

Det er jo ikke snakket så veldig høyt om, men det er kjent at X antall EU- og EØS-borgere vil saksøke staten for karantenehotellordningen. ESA åpnet også sak mot Norge tilbake i 2021. De ba Norge tilpasse innreisebegrensningene etter EØS-reglene.

Det er mange ting ved det som har skjedd siste årene som ikke har hengt på greip. Men de som følger narrativet, provaxxere og lettlurte har støttet dette fullt ut uten å skjønne hvor farlig det er når både grunnloven og menneskerettighetene blir brutt. For dette er fakta, mange lovbrudd er blitt begått, og majoriteten har støttet dette. De har tilogmed støttet innføring av «koronapass», altså et segregeringspass, i den tro at dette bare handler om smittevern og at de selv som lar seg injisere har kjøpt seg frihet og at et slikt pass ikke vil ramme dem selv.

I koronakommisjonens andre rapport kommer det fram at regjeringen har med vitende vilje overkjørt lovavdelinger og hva det måtte være for å få til inngripende tiltak for å skremme og presse befolkningen til å la seg «vaksinere».

Domstolene og jurister utenfor det offentlige, samt øvrige befolkning har blitt manipulerte til å tro på illusjonen om full enighet og dermed hatt en tillit til regjeringens beslutninger som det ikke var grunnlag for. Med denne illusjonen de skapte ville de få mindre motstand, og det hadde de jo rett om. Enhver utenfor av forskere, leger og eksperter som ikke har vært enige med regjeringen og Helsedepartementet har blitt enten kneblet eller latterliggjort. Mistet jobb eller truet med sådan. Helsepersonell har faktisk fått sparken i Norge også for å opplyse om bivirkninger ved disse «vaksinene».

I koronakommisjonens andre rapport kommer det også frem at det var uenigheter mellom de ulike departementene og særlig rundt den juridiske kompetansen. Det er jo bra at det kommer frem, men litt sent da tenker jeg. Noe av det groveste med hele rapporten er en uttalelse om at det var ikke noen vits å ta opp kampen mot tiltakene da Helse- og omsorgsdepartementet ville få gjennomslag uansett. Altså, det kommer tydelig fram at noen få har tatt styringen her for å få gjennomslag for tiltak som ikke er lovlige og bryter med våre menneskerettigheter. Det er ingen konspirasjonsteori, bare les rapporten selv, tilogmed Dagbladet har skrevet om dette!

5. november ble det politisk besluttet å gå videre med karantenehotellordningen. Tross at det er ulovlig og bryter ikke bare med lovverk og menneskerettigheter, men også med all medmenneskelig moral og etikk.

Advokat og leder for coronautvalget i ICJ Norge, Helge Morset sier til Dagbladet: «Jeg syntes det er oppsiktsvekkende at man har tatt så lett på så ekstremt inngripende tiltak. Friske mennesker som ikke har gjort noe annet enn å reise til utlandet, blir internert på karantenehotell. Vi kan ikke ha en regjering som eneveldig setter i gang tiltak bare for å vise handlekraft overfor befolkningen».

Jeg er veldig enig med advokat Helge Morset i den uttalelsen, men synes det er litt kjedelig at han unngår å si det høyt at dette var en del av strategien med fryktpropagandaen som ble påført befolkningen for å la seg «vaksinere». Dette var en del av strategien fir å få folk til å kjøpe sin frihet, som om det er mulig. Nå innskrenkes jo friheten til «vanlige folk» med andre ting som økte priser på drivstoff, mat og strøm. Bønder avliver dyrene sine og legger ned driften. Bedrifter er nedlagte, inkassoregningene øker for «vanlige folk», matkøene utenfor fattighusene er doblet seg.

Og hvordan står det egentlig til med covid-situasjonen? Her fra FHI:

Det er slik at 92% av de innlagte siste fire ukene med covid-19 er vaksinerte. 93% av de som trengte intensivbehandling på sykehuset var vaksinerte. 92% av de som trengte ventilasjonsbehandling på sykehuset var vaksinerte.

Fra første Januar 2021 har 831 (32.2%) av de døde med eller av covid-19 vært uvaksinerte og 67.8% av de døde vaksinerte, hvor 1041 hadde 3 doser vaksine. De som tror at disse «vaksinene» utgjør noen forskjell må gjerne tro det. Koronas Vitner er den nye religionen, og en skal ikke råkke ved noens tro.

For de fire siste ukene har 307 covid-19 assosierte dødsfall: 12.1% uvaksinerte og 87.9% var vaksinerte. Medianalder uvaksinert er 84 år og for vaksinerte 85 år, ingen betydningsfull forskjell der altså.

Ifølge FHI er statistikken som forventet, hva enn det egentlig betyr?!

Videre er 73% av befolkningen er vaksinert med to doser og 53% har tatt 3 doser vaksine. Fordelingen mellom de ulike undergruppene luftveisinfeksjoner hos de innlagte er som følgende: nedre luftveisinfeksjoner 49 %, influensa 24 %, covid-19 21 %, øvre luftveisinfeksjoner 7 % og RSV <1 %.

Hei «vanlige folk» er dere klare for flere tiltak, økte priser på nødvendigheter, og «vaksiner»?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg BunnyTrash på MeWe: Link!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#plandemien #bunny #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Ei jeg kjenner godt er etter 4 vaksinedoser nå innlagt på intensiven bl.a. med covid. Så den der covid-vaksinen er jo en eneste stor bløff. Til og meg fastlegen min sier at veldig mange som testes for antistoffer etter vaksinen, har ikke fått noen antistoffer. Deriblant meg selv. Så det var mange injeksjoner til ingen nytte. Kanskje bare til unytte på sikt.
      Jeg lot meg ikke true av restriksjoner, koronapass og alt det der, for jeg er likevel for dårlig til å reise noe særlig. Men jeg var livredd for å stryke med av covid. Og selv uten antistoffer, har jeg likevel kommet meg gjennom 2,5 år uten å få covid. Så den panikken der var totalt ubegrunnet. Men i desperasjonen og opphisselsen, og tåkeleggingen, så gjør man mye uten å egentlig tenke så veldig gjennom det, før etterpå. I alle fall jeg, som har tåkehjerne så det holder.

      1. Det er som jeg har gjentatt mange ganger, jeg har veldig god forståelse for de som har latt seg vaksinere, ihvertfall med dose 1 og delvis dose 2. Deretter har jeg hatt mindre forståelse. Du ser jo hva du selv skriver, det er triste greier, men vi ser jo hva som skjer i dag, kall meg gjerne konspirasjonsteoretiker og alle disse tingene som Kjerringtanker gjør, jeg er uansett ikke opphavet til de påstander og teorier som foreligger, jeg forholder meg til den gitte informasjon av offentlige og uavhengige, og uansett stigmatiseringer noen måtte kaste på meg så endrer ikke det de samfunnsendringene som vi nå ser. Mange ser en rød tråd, andre vil rett og slett ikke se den. Glad for å høre at du ikke har blitt syk av hverken covid eller vaksiner, du har nok å bale med 🥰

    2. Det er skummelt hvordan narrativen endrer seg litt etter litt, nesten umerkelig, til vi har forandret på veldig, veldig mye. Jeg tror neppe vi noen gang kommer tilbake til “normalen” igjen, like lite som vi gjorde det etter 911. Men det er spennende å følge med på.

      1. Jeg ser og merker godt endringene, nå står dem jo med kalkulator og forteller hvor mange kroner man må klare seg med til mat, og forteller hvor mange minutter man kan dusje. Det blir aldri igjen et samfunn som vi kjenner det, endringene øker tempo etterhvert. Med avledningsmanøvere og denne gitte «friheten» vi har akkurat nå så er folk for selvopptatte til å se/bry seg med hva som skjer. «Vi lever jo i Norge, her er det ingen korrupsjon, det er et rikt land og alle blir ivaretatt», jommen.. nå øker de pompengeprisene, og i juni går renta ytterligere opp.

    3. For å svare på spørsmålet på slutten her.
      Ja, dessverre er dei fleste vanlege folk heilt klare for dette 😢.
      Høyrer utruleg monge, som er klare for 4. dose, og vil ha dette segregeringspasset 😢. Når eg samanliknar tida nå, med tida 40-45, så står dei som store spørsmålsteikn, og lurer på om eg er gal.
      Når eg spør om kva som er forskjellen på jødestjerna og coronapasset, så meiner dei eg er heilt idiot.
      Då spør eg kor mykje dei har lese av rapportar om Covid-19 og vaksinane, og så får dei den filosofiske regla om dumskap.
      Då går dei, utan å svare.
      Dessverre, har eg ein mistanke om at dei heller ikkje tenkjer gjennom det me snakka om 😢.
      Heilt klart, den store massen er overmoden for dette.

      1. Nå følte jeg meg litt priviligert da stadig flere i min krets har begynt å våkne litt nå. Ikke at det hjelper så mye i det store bildet, men samtidig har jeg ikke oversikt over det store bildet. Blir interessant å se hvor mange som løper til når det gjelder fjerde dose, 53 % har tatt 3 dose. Slik jeg ser det må det nå begynne å gi en vond smak i munnen på de som bedriver hersketeknikker med å kalle folk for vaksinemotstandere, antivaxxere og konspirasjonsteoretikere etc. Slik jeg ser det så kommer under 50 % til å ta fjerde dose, og da blir jo majoriteten «antivaxxere» 😜

          1. Når det gjelder passet så har de sendt ut så mange høringer at selv jeg er forvirra, er vi på 4 eller 5 høringsforslag? Folk har hoppa av der.. tror man har signert, eller ikke fått med seg at det er kommet nytt forslag.. det der er noe faenskap altså!!

    4. Å endre historien litt av gangen er litt som å koke hummer levende – den innser ikke hva som skjer før det er for sent… Noen ganger føles dagens verden som om vi lever i en miks av noen av bøkene jeg har lest (spesielt 1984 av Orwell og Brave New World av Huxley) – og det er ikke nødvendigvis et lystig sted jeg har lyst til å være…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg