Mye smitte nå, mange syke!

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere dette innlegget uten at enkelte skal bli opprørte, men velger likevel å skrive noen ord og poste dette. De som blir opprørte må bare bli det, men intensjonen min er rett og slett bare å advare, be folk være litt varsomme, for det er kjedelig å bli syk, ihvertfall i den grad at man blir sengeliggende over tid og/eller blir innlagt på sykehus.

Jeg har vært oppe noen timer i dag, og enda ikke sett noen artikler om dette, men det kommer nok. I går kveld fikk jeg fra sikre kilder at smittetallene for covid stiger til værs. Det er jo på ingen måte noen bombe eller nyhet, dette har vi fått høre i perioder i flere år nå. En vedvarende berg- og dalbane. Heldigvis er det slik at stadig færre får panikk og fryktreaksjoner av disse «bølgene». Folk faller ikke om i gatene og dør av covid slik man ble forespeilet for en tid tilbake siden. Samtidig har jo viruset mutert og blitt mildere og mildere, symptomene og sykdomsforløpet deretter.

Men nå ser vi en endring. I går «flommet» det inn på sykehuset personer som har fått påvist covid. Det er blitt mange innlagte, veldig mange. Så de har ikke bare fått påvist viruset, de er syke.

For et par uker siden fikk ei venninne i Stavanger påvist viruset. Det er ikke slik at hun beveger seg i store folkemengder, er ute på byen, konserter, nattklubber og denslags. Tvert imot driver hun på mye hjemme på hobbyrommet sitt, går tur i skogen og denslags. Selvfølgelig møter man mennesker, man er ikke alltid helt alene i skogen, man er innom butikker for å gjøre nødvendige innkjøp, henter pakker på posten og denslags. Så har man jo familie man bor sammen med som møter andre mennesker igjen, så en plass kom viruset fra. Greit nok, sånn er det..

Det jeg stusset på er at hun fortalte at hun ble faktisk ganske syk, og er noe pjusk enda. Men det hun fortalte var at hun hadde mistet smakssans, luktesans og disse symptomene vi hørte mye om helt i begynnelsen av pandemien. Utmattelse. Ikke som da jeg selv fikk covid etter at landet åpnet opp igjen og alle restriksjoner og koronapass forsvant. Jeg hadde host og snufs i fem minutter, feber i to timer, gikk og la meg på kvelden og dagen etter var jeg helt fin og gikk en tur på over to mil. Så tanken min var «kan hun ha fått det originale viruset?».

Og i går altså, da raste det inn med pasienter på sykehuset her i Drammen med covid. Det ble mange innleggelser. Disse har jo da fått viruset før Elvefestivalen. For ja, nå er det Elvefestival her, og folk står i klynger, hopper og spretter, synger og spytter, på det som er det største arrangementet i Elvefestivalens historie. I år er det utvidet område, tre scener, svømmebasseng og i det hele tatt.

Det blir «spennende» å høre om hvordan dette utløper seg etterhvert. Jeg liker det ikke. Så folkens, det er kanskje lurt å være litt påpasselige de nærmeste dagene pluss pluss. Uansett hvor i landet dere befinner dere. Det er mange tilreisende her nå, som bor helt andre steder enn her. Ikke fingre og tafse så mye og denslags. Det jeg forholdt meg til under pandemien var å tenke hygiene og litt ekstra avstand. Funket fin-fint!

Nå vet jeg at flere som leser innom bloggen ikke tror på viruset, at covid er «bogus», at det er vanlig influensa eller forkjølelse og bla bla, det får så være, det er uansett mye smitte og folk er syke! Okey?!!

Nå sier jeg ikke «løp til nærmeste legevakt eller helsestasjon og ta ytterligere vaksiner», det der legger jeg meg ikke borti lengre. Det er bevist at man «vaksinerer» seg, og på det tidspunktet man har blitt fortalt at vaksinen skal fungere best, to-tre uker etter sprøyten, så blir man likevel smittet og smitter videre. Ordet ‘placebo’ popper inn i hodet mitt. Jeg har ikke tatt imot noen covid-vaksine, og tenker ikke ta noen vaksine denne gangen heller. Dette er ikke noe jeg henter fra intet, men studier viser at får man covid øker risikoen for alvorlig hjertesykdom, studier sier det samme om sprøytene. Så tenk dere hvor mye risikoen øker med både covid og sprøyter.

Jeg oppfordrer heller ikke til idiottilstander med munnbind under nesen og haken, munnbind på seg der man tasser alene i skogen eller langs elvebredden, kjøre og sykle med munnbind og alt dette vanviddet som folk tok seg til. Vi trenger ikke mer galskap i denne verden nå.

Uansett, jeg tuller ikke, det er mye smitte, sykdom og innleggelser her nå. Man blir ikke innlagt på sykehus for litt host og snufs. Så jeg sier bare, med omtanke, ha dette i bakhodet og ta vare på dere selv og de rundt dere.

Takk for at dere leste, kos dere i kveld, det er lørdag 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#covid #bunnytrash #bunny

9 kommentarer
    1. Stemmer det, 9/8 fikk eg helt ut fra det blå akutt veldig vondt i halsen! Den var komlete og vond-vond…De neste dagen var det høy feber og hinsides hodeverk…Hadde negativ test denne dagen, 1 uke senere og eg er fortsatt veldig pjusk + sansene forsvant også, midt mellom 2 måltider faktisk og testen var positiv. I dag 24/8 er første dag eg ikke våknet med vondt i hodet og kroppen føles som den er på riktig plass. Hater virkelig å være syk på denne måten, hodet er friskt nok egentlig til å ha lyst til å gjøre alt, men kroppen nekter. Dib har vært syk samme periode (2 dager før meg) Han testet seg ikke da for han sier: “Samme det mamma, eg er jo syk uansett” hehe Er sikker på at han også hadde det…I dag blir også første dag på tur siden sist tur 6/8 – Det må har vært på fjellet eg fant viruset denne gangen for eg var hjemme resten av den uka 🙂 Mye mulig Dib plukket det med seg fra jobb. Det ER kjipt, vanskelig å unngå, men man bør muligens ha det i bakhodet, tenker eg, men så er det så fort å glemme også. Glad det gikk Over i likeste laget. Sansene har de siste dagene kommet gradvis tilbake, men veldig ubehagelig å være uten 🙂 Julemiddagen er reddet!

    2. I utgangspunktet skal det ikke la seg gjøre for det originale viruset å komme tilbake og ta over fra den siste mutasjonen. Dette fordi de mutasjoner som har overlevd og tatt over har oppnådd dette fordi de har utviklet egenskaper som er originalen overlegen i hht spredning- og derav overlevelse.
      Ut i fra virusets natur, skal ikke dette kunne skje, just like that. Om det så allikevel viser seg å være tilfelle, kan det enten skyldes at originalen fremdeles ikke er helt ute av omløp (grunnet innsatsen som er blitt gjort for å forhindre at mindre dødelige varianter får innpass i landet?) eller så må det rett og slett ha blitt satt ut i livet igjen med vitende og vilje..
      Om det skulle vise seg at du har rett, er jeg faktisk stygt redd for at det siste er den mest trolige forklaringen. Jeg vet det lyder drøyt, men det er faktisk ikke et spor drøyere enn hva som til nå har blitt gjort for å prakke på folk de vaksinene. Og nå som vaksinen er i såpass hardt vær, der stadig fler erkjenner dens skadevirkninger, må jio den eneste gjenstående muligheten for å få ‘boostet’ den igjen være å ta viruset tilbake til square one mens det enda er en viss andel av befolkningen som fremdeles holder det gående som vaksinenazier..

      1. Hei,
        Vet du hva,Gryende,
        eg er hundreogti % enig med deg !
        Dette er virkelig et eksempel på «to hoder med samme tanke».
        Tenker mye mer også om «dagens sykdomsbilde» som eg skal skrive om i en kommentar til
        Bunny 👍🫣

        Hilsen synskepeggy.

    3. Helt ærlig tror jeg det vil si pang igjen. Ligger atm sengeliggende med covid, har gjort det en uke. Like dårlig enda. Like syk som sist jeg fikk det i 2021.. jeg er ikke mye ute i folkemengder, jeg holder meg unna syke folk. Men likevel.. aner ikke hvor jeg ble smittet, og det er kjipt!! Ser folk hoster på frukten på butikken, klør seg i ræva og tar i smågodtet/tar på dørhåndtak osv. om ikke folk skjerper fokus på spredning igjen så vil veldig mange bli syk, desverre. Spesielt folk som meg med dårlig immunforsvar. Syns det er skummelt.

      1. Jeg tror ikke man kan si så mye om folk, man må kunne være den man er. Slik jeg ser det så er det de styre de makter man skal peke finger mot, som utplasserte en «vaksine» i forkledning. Folk vet ikke at dem har viruset, og mange tror at de ikke kan bli smitta/smitte videre.

    4. Hei igjen Bunny 😊 og takk for sist som begynner å bli lenge siden no 😊🌹👍🇳🇴

      Det er mange syke her og,vel har folk vært syke før,men eg kan ikke huske et sånt omfang og så mange forskjellige sykdommer som florerer no for tiden 😳 Kikhoste er utbredt her i området – eg trodde den sykdommen hørte fortiden til…
      Eg tror at det er minst to ting som er hovedårsaken,det første er at eg tror mye av smitten vi ser no har kommet hit med det enorme antall innvandrere fra Øst-Europa (Ukraina),disse menneskene omgås nordmenn på en helt ny måte,barn i hopetall i barnehage og skole og foreldre (voksne) i alle typer jobber,fra helse til renovasjon til butikk,ingen vet hvilken smitte de kan dra med seg hit,og alle som har barn i barnehage eller skole vet at barna kan dra med seg alle typer smitte uten at de nødvendigvis er syke selv…
      Det andre er at eg tror covidvaksinene har ødelagt folk sitt naturlige immunforsvar og at man derfor trenger tid til å bygge opp et nytt «syntetisk» med jevnlig påfyll av giften…
      Eller kanskje noen slipper ut virus med viten og vilje som gjør folk sykere,mer alvorlig og oftere enn før 😱Det er fristende å dra en sånn konklusjon i dag,i «etterpåklokskapens» lys når man i dag vet følgende,ingen har til dags dato klart å finne covidviruset i naturen,blandt pangoliner,flaggermus og eg vet ikke hvor mange forskjellige arter som er testet,torturert og drept,bare tanken på minkfarmen i Danmark og massetorturen av pangoliner i Kina gjør meg fortsatt kvalm inn til margen.
      Vi vet også at covidvaksinene ikke svarte til forventningene på noe vis og at folk blei pumpet full frykt og hjernevasket på rein løgn.
      Vi vet også at WHO er svært interessert i å skaffe seg total makt over hele verden – i tilfelle en ny pandemi… Heldigvis klarte de det ikke på forsøket tidligere i sommer,mye takket være solide protester fra «vanlige folk» nedover i Europa som tvang sine myndigheter til å tenke seg om og endte med å forkaste forslaget mens våre norske myndigheter var klar til å signere……
      Eg er villig til å vedde på at nye pandemier,vaksinekrav og den runddansen der vil dukke opp oftere og oftere,iallefall til WHO har fått viljen sin…Ser ut for at WHO er villig til å gå over utallige lik for å få fullt og helt og total kontroll over oss🫣

      No får vi bare håpe på en ny «vidunderlig verden» – eller kanskje ikke…

      Ha en fin kveld,Bunny 👍😊
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg