My Queen ❤️ ja til livet.


Jeg skriver ‘min’ dronning, fordi hun er, har alltid vært og kommer alltid til å forbli min dronning. At andre har sine idoler er helt greit for meg, jeg dømmer ikke.. 😜

Det er slik at Madonna har vært med meg praktisk talt hele mitt liv. I glede, og i sorg.. i ensomhet og de beste selskap, gjennom mine foreldres skilsmisse, min egen skilsmisse, på ungdomsklubb og i rehab, på reiser og ferier jeg har vært, når jeg har har trengt trøst, når jeg har trengt oppmuntring, hun førte på en måte meg og snuppen min sammen, jentene våre er oppkalt etter henne, hun har gitt meg mine beste konsertopplevelser, ja hun har faktisk stilt opp for meg i tykt og tynt, som ingen andre har, alltid.

Så for min del kan hun bare gjøre hva hun vil, si de merkeligste ting, farge håret rosa og fylle leppene med restylane, løfte kinnbeina og ha sex med så mange 22-åringer hun måtte ønske. Hun må gjerne være på motsatt side som meg politisk, hun.. ja, hun kan gjøre whatever, I couldn’t care less.

Musikken hennes har gitt meg liv, og slik er det enda den dag i dag.

Så vær så god, fra mitt hjerte til dere, her er 10 sanger fra Madonnas karriere jeg anbefaler deg å høre, der er så utrolig mange flere fantastiske, men disse er valgt fra humøret jeg er i akkurat nå. Keep your spirits up!

😜

Into the groove – denne er fra 1985 og har alltid vært en glad og frisk låt hjemme og på dansegulvet.


Crazy for you
– ballade, også fra 1985. Den er bare nydelig. Elsker den!


Ghosttown
– fra 2015. Også en nydelig ballade, om når hele verden forandret seg. Før det skjedde.


Devil Pray
– også fra 2015. Når en tror en har hørt alt fra Madonna, så kommer denne.


Impressive Instant
– inn i et nytt millennium, nytt sound, ny Madonna. Velkommen til år 2000.


Holiday
– gammel klassiker fra 1983. Er det noe vi trenger nå så er det ferie og ferierytmer.


La isla Bonita
– når ferie og ferierytmer først ble nevnt. Flotte latinorytmer fra sydlige strender. Albumet den var på ble gitt ut i 1986, på singel kom den i 1987.

 

I Fucked up – elsker denne fra 2012. En «ukjent» favoritt. Har du hørt den før?


I’m Addicted
– og jeg er hekta! denne er også fra 2012. «I want to dance» synger hun, og jeg er allerede er på beina.


Come Alive
– fra Madonnas siste album som er så eksperimentelt og variert at det er vanskelig å velge en favorittlåt. Albumet er så fantastisk og må høres i sin helhet. Madame X 2019.

 

Music makes the people come together, yeah!

😜

Takk for titten! 

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#madonna #musikk #madamex #dronning #queen

 

4 kommentarer
    1. Hei igjen 😊

      Eg kan ikke skryte på meg at eg er madonnafan,men hun har faktisk laget en av mine absolutt favorittlåter og det er “Live to tell”,det går ikke lang tid mellom hver gang eg hører på den,teksten på den sangen har alltid “gjort noe med meg”.
      Det samme kan eg si om en annen låt,den er ikke en av mine favorittlåter,men det skjer noe med meg hver gang eg hører den og selv om det er en såkalt kjærlighetssang så får denne sangen meg til å tenke på min avdøde sønn hver gang eg hører den,det er en skikkelig smørsang “You say best when you say nothing at all”-tror eg den heter.
      Personlig går min musikksmak i en mer psykedelisk retning,som fks.tidlig David Bowie.
      Ha en flott kveld og god natt 😴 Hilsen synskepeggy.

      1. Live to tell er en av mine absolutte favoritter. Den skal spilles i min begravelse. Liker du den så vil jeg absolutt anbefale deg å høre de nevnte «Crazy for you» og «Ghosttown». Den du nevner «..nothing at all» er Ronan Keating, han er ikke min «cup of tea», men David Bowie er stor 😜 takk for titten Synskepeggy 😘

    2. Hei igjen ☀️

      Ettersom vi snakker om begravelse – vår egen – så kan eg nevne at eg også har tenkt på en sang,det er “Jeg ror alene”,men den skal ikke spilles,den skal synges.Det er en helt nydelig sang og den beste versjonen eg har hørt er Hanne Krogh og Jan Thomas sin i allsang på grensen.Eg ser aldri på det programmet,men en dag da eg satt å såg på videoer på YouTube så poppet den sangen plutselig opp og siden har eg hørt på den fra tid til annen.
      En annen ting eg kan si og som er litt herlig,er at eg har jobbet med mennesker med forskjellige psykiske og fysiske utfordringer i hele mitt liv.En morgen på vekkerunden (eg jobber natt) gikk eg å sang på “Ei stjerne som deg” av Trygve Skaug,da eg kom inn for å vekke en av mine bruker fortsatte eg å synge mens eg la frem klær og ellers la tilrette frokost osv.for han og da begynte han å gråte,eg spurte hva han var lei seg for og han svarte at nei,nei han var ikke lei seg,han syns bare sangen var så fin.Etter dette spurte han ofte om eg kunne synge for han mens vi puslet med andre ting og hver gang gråt han.Denne brukeren er ikke lenger blandt oss,men eg tenker ofte på han og stundene våre.

      Ha en fin dag 😊 Hisen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg