Müstehcen teklif – Uanstendig forslag.

Ahmet Yildiz 1982-2008 (Rest in peace).

Jeg hadde vært i Tyrkia før, men dette var min aller første tur til Alanya. Familietur. Det var min mammas yngre søster, altså min tante som hadde ordnet med bestillingene, og med på turen utenom henne var hennes mann, min onkel og deres datter, min kusine. I tillegg var det min mamma, samboeren hennes og meg. En tur ingen av oss glemmer. Det var en fantastisk flott og vellykket tur. Det var ikke bare jeg som forelsket meg i Alanya på den turen. Vi har alle sammen reist tilbake mange ganger i ettertid.

Anyway, på denne første turen bodde vi på Villa Sonata, et leilighetshotell bare 7 minutter gåavstand til stranden, Cleopatra Beach. Min tante og onkel hadde én leilighet, mamma og samboeren hadde én, og kusinen min og jeg delte én leilighet. Det var et fint lite hotell med uterestaurant og god mat til en grei pris. Servicen var enda bedre. Alle var så utrolig hyggelige, og det var så tydelig at de virkelig sto på og gjorde sitt beste for at vi skulle trives og ha det bra. De lyktes godt!

Som sagt var det bare noen minutter å gå ned til Cleopatra Beach. Familien dro ned dit hver morgen, jeg kom gjerne litt ut på formiddagen. Jeg er et litt mer nattedyr og var mer ute på natta enn de andre var.

Handlegata ‘Damlatas Cadessi’ nedenfor oss hadde en kul liten bar med regnbueflagg hvor jeg møtte mennesker fra hele verden, en typisk brun bar hvor man faktisk kan snakke med hverandre. Baren hadde vært der i cirka tre tiår og flere som kom dit var mennesker som hadde vært i Alanya flere ganger før. Der satt jeg mye på kveldene til politiet kom og begynte å bråke. Møtte mange flotte mennesker fra rundtomkring. Særlig nederlendere og tyskere. Men også svensker og norsker.

Når en snakker med tyrkere så forteller de at homofili ikke eksisterer i Tyrkia. Mer riktig, muslimer sier at homofili ikke eksisterer. Etter denne turen ble det mer åpenhet rundt det å være homofil i Tyrkia, selvsagt mer aksept i Alanya som er en turistby, men samtidig de siste årene har det snudd igjen, på grunn av president Erdogan og wait for it.. islam!! Men den gang, for femten år siden, på tross av at homofili ‘ikke eksisterte’ så hendte det noe når solen gikk ned. Det var som når Ramadan var over og man kunne spise, drikke og så videre. I mørket var fremdeles ingen homo, men likevel ville alt fra gamle menn i prutebutikkene til unggutter på moped plutselig ha guttesex. Der var ikke mangel på tilbud fra tyrkiske gutter og menn.

Det var som å komme til «homo city» i dobbeltmoralens land.

I enden av handlegata nedenfor oss var Cleopatra Beach, for å komme ned på stranda kunne/måtte man gå gjennom en liten park. Den parken fungerte som et ‘cruisingsted’ for menn etter at sola var gått ned. Mannfolka løp faktisk mann av huse for å ta seg en tur dit om kveldene, mens kvinner og barn var hjemme. Flere enn èn gang gikk jeg kveldstur der, av ren nysgjerrighet og for turen, haha..

Alt skjer i det skjulte, men likevel åpenlyst. En tur i parken var en fin måte å runde av dagene på før man tok kveld og inntok drømmenes verden.

En kveld kom jeg i snakk med en stor romslig tyrkisk mann på sikkert 130 kg. Han hadde en bevegelig vognkiosk med brus og snacks, og den delen av Cleopatra Beach vi brukte mest var hans salgsområde. Han fortalte at han hadde lagt merke til meg, at jeg brukte være i baren lengre opp, at jeg gikk tur i parken og var sammen med familien min på stranda. Han fortalte at han sov på stranda om natten fordi han var vakt der, så han fikk med seg hva som skjedde i området til alle døgnets tider. Og så til den «festligste» delen av samtalen. Han lurte på om ikke jeg kunne hjelpe han med å arrangere et ekteskap. Han ville gifte seg med mammaen min og flytte til Norge.

Jeg hadde ingen betenkeligheter med at en tyrkisk mann ville gifte seg og flytte til Norge. De fleste mennesker har det nok bedre i Norge liksom. «Bamsen» fortalte at han var en snill og god mann. Han skulle være snill med mamma hvis jeg fikk henne til og gifte seg med han. Mannen roste seg selv med hvilken ærbar mann han var. Også kom han med sitt siste utsagn som virkelig skulle overbevise meg til å hjelpe han bli gift med mamman min. Han sa at hvis han og mamma giftet seg kunne jeg og han knulle og ha masse deilig sex 😂😳

Det påstås enda at i islamske land og i islam eksisterer ikke homofili. Sannheten er at homofili er overalt, men i islam kan man ikke snakke om det, det kan gi dødelige konsekvenser. Tyrkia er mulig det «snilleste» landet hva homofil og islam gjelder, men det er kun offisielt. Jeg har selv blitt hentet og arrestert av tyrkisk politi, men det er en annen historie!

Link: I Tyrkia er det uproblematisk å ha en seksuell legning som bryter med normen. Helt til noen snakker om det (Dagsavisen)

Link: Ulovlig kjærlighet (Amnesty)


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ferie #islamisme #alanyatyrkia #tyrkia #sharia #dobbeltmoralensland #tyrkiskeholdninger #erdogan #gay #homo #homofili #islam #villasonata #cleopatrabeach #damlatascadessi #alanya #tyrkia

4 kommentarer
    1. An offer you could refuse? :p
      Tenk så morsomt det kunne ha blitt?! 😀
      Takk for en god latter sånn på morran…. Men eeeh… var det seriöst det der med att dere har tyrkiske/kurdiske navn på döra?
      Om det er sant så – very clever!
      Håper dere får en fin karantenedag til tross for shots igår 🙂

      1. And the moral of the story is..? joda, bare hyggelig å spre litt latter, det er kjekt. Vi er et homofilt par som bor i en bydel med 52% ikke vestlige, altså islamske, her er en stor-moské og en liten, ja det er seriøst med de navnene. Karantene, dag 8, jeg begynner se en ende.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg