Musikken som har gjort dagene bedre 2020/21.

Her er en liste med 10 album som har vært betydningsfulle for meg gjennom denne tiden til nå med tiltak, restriksjoner og lockdown. Musikk har alltid betydd mye for meg og har alltid vært et enormt bidrag til bedre hverdager.

Here it goes!

01. Golden – Kylie Minogue

Dette albumet ble gitt ut tidlig i 2018 og er countryinspirert popmusikk. Det har hele tiden bare vokst på meg, så etter det ble gitt ut så er jeg sikker på at det er det mest spilte albumet hos meg siste tiden.


02. Plastic Hearts – Miley Cyrus

Dette albumet ble gitt ut nå under pandemien, nå sist november i 2020. Det er et album med masse attitude. Nåtidens moderne musikk blandet med inspirasjon fra tidlig 80-talls rock. Med på albumet er Dua Lipa, Billy Idol, Stevie Nicks, Joan Jett & The Blackhearts.


03. Future Nostalgica (Club Future Nostalgia & Moonlight Edition) – Dua Lipa

Originalversjonen av dette albumet inneholder sterke låter som er populære i dag, men det var ikke før remix-utgaven Club Nostalgia kom at jeg fikk øynene opp da Lipa fikk med seg Madonna og Gwen Stefani på et par av låtene. Den nyeste versjonen som kom nettopp og kalles Moonlight Edition er for meg den beste.

 

04. Disco – Kylie Minogue

Dette albumet kom ut tidlig i november i fjor og er en gledesspreder inspirert av Disco-eraen på slutten av 70-tallet blandet med dagens lydbilde. Produsert i hjemmestudio under karantene.


05. Madonna – Bedtime Stories

Dette albumet ble gitt ut i 1994. Det har blitt et «go to»-album for meg. Det er bare behagelig og avslappende og har hjulpet mot stress innvendig når jeg har følt det har blitt «mye».


06. Rainbow – Dolly Parton

Dette albumet er fra min barndom, 1987 tror jeg. Det er bare noe med albumet. Ikke regnet som et av Dolly Partons største. Men for meg er det det. Et helt annerledes «sound» enn på noen av hennes flere titalls album.


07. Billy Idol – Cyberpunk

Her tar det helt av. Et sterkt undervurdert album av Idol fra 1993. Det var ekstremt futuristisk, og er vel det enda. Helt rått slik jeg ser det!


08. Madame X – Madonna

Madonnas nyeste album gitt ut sommeren 2019 og gikk rett til førsteplassen i England og ble nummer to i USA. Veldig eksperimentelt og tekster alle burde få med seg betydningen av.


09. Holy Diver – Dio

Album fra 1983, ekte magisk hardrock. Får opp stemningen, alltid!!


10. Joyride – Roxette

Plutselig hørte jeg på Roxette også. Nostalgisk fantastisk album fra 1991. Like bra i dag!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#music #musikk #life #jatillivet 

4 kommentarer
    1. Hei igjen 😊👍🏻🌺

      Ja,sinnsstemningen gjenspeiler seg i musikken man hører på for tiden.Hos meg er det noen låter som går på repeat hele tiden og har gjort det nå i en god stund :

      Desperation – John Kay & Steppenwolf

      Crimson and Clover – Prince sin versjon.

      Snowblind Friend – John Kay & Steppenwolf.

      Knockin’on Heaven’s door – Liveversjonen med Bob Dyland & Tom Petty.

      Tonight – David Bowie & Tina Turner.

      Det er disse låtene som ligger øverst på min spilleliste nå.

      Ha en fin kveld,Bunnytrash,jentene og snuppen 💐🌺

      Hilsen synskepeggy.

    2. Det må du gjøre,
      og det hadde vært fint med tilbakemelding da det er musikk som ikke akkurat hvermannsen hører på,for å si det sånn,kanskje bortsett fra den siste 🌺

      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg