Møbler som blander seg og skal bestemme!

Ikke et møbel akkurat, men en del av inventaret er det jo, for hvem i 2022 kan leve uten mobiltelefon? Denne mobilen jeg har nå, en iPhone pro-Max et-eller-annet, whatever. Superbra mobil slik jeg ser det, knipser fantastiske bilder og kan lagre og lagre nesten i det uendelige uten at det blir fullt liksom. Det liker jeg, også kan jeg sende meldinger og snakke i den. Hvem skulle trodd? Helt genialt!

Hva jeg ikke synes er genialt er at når jeg tar på meg høreklokker, fordi jeg liker å høre på musikk når jeg går tur, sitter på et fly eller whatever, så har det seg slik at jævelen avbryter musikken, noen ganger skrur den ned lyden også, så «advarer» den meg om at volumet er for høyt. Jeg undres enda på hvordan denne tingen kan påberope seg å vite hva som er for høyt for meg. Jeg synes den er utidig som prøver bestemme dette. Var det opp til meg så skulle jeg hatt enda høyere volum, men det stopper på et punkt. Det suger kaninballe..

Så var det denne planken jeg kjøpte etter vi kjøpte leiligheten her. En sånn lydplanke som fungerer som høytaller til musikkanlegg og TV. Jeg visste ikke da jeg kjøpte at den kunne snakke, eller at jeg kunne snakke til den. Jeg sier for eksempel «hei Google, spill Madonna» så svarer den, «ja selvfølgelig, jeg spiller Madonna fra Spotify». Så spiller den Madonna til meg. Jeg sier «skru opp lyden», så gjør den det. Det var/er jo helt supert egentlig.

Så kom natten da jeg bare lå på sofaen og leste ei bok, og plutselig begynte denne planken å bæle om noe greier, fikk ikke med meg hva, for jeg skvatt jo så jævlig av at en mann snakket HØYT til meg inni leiligheten her. Snuppen min var jo på jobb og skulle ikke være hjemme på flere timer. Dessuten er ikke snuppen min så grov i målet som den planken. Så ja, jeg kunne gjort på meg. Fytte.. noen ganger skal denne planken lære meg urdu og punjabi, og hvor utidig er det ikke når den planken blander seg inn i private samtaler vi har her. Som nylig, snuppen min og jeg pratet om bursdagsfeiring, plutselig bryter planken inn: «Bij uitnodigingen voor feestjes is het verstandig om uitnodigingen ruim van tevoren te versturen».

Makan!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#snuppen #bursdag #fødselsdag #familie #kjærlighet #vennskap #truelove #always #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. 🤣🤣🤣 Akkurat som Sonyen min den iPhonen. Eg veit ikkje korleis du finn “gubben” inni iPhonen, men eg fekk slått “gubben” i Sonyen ihjel, så nå legger den seg ikkje borti kor høgt eg spelar musikk lenger. Nå går det på full guffe, alltid 😊.
      Må jo kunne overdøyva den forbanna hylinga i øyrene 😜.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg