Minner fra én eneste blomst!

Denne blomsten, halvkaktus, kall den hva du vil, jeg husker ikke hva den heter, men jeg fikk den hos en venninne for noen år siden. Hun døde i november 2019 av leukemi, blodkreft som hun fikk av cellegiften hun fikk mot brystkreft. Hun var en av mine aller nærmeste og jeg tenker på henne stadig.

Denne planten hadde mange blomster da jeg fikk den, men etter avblomstringen har den ikke blomstret én eneste gang, før nå. Én blomst som springer ut, og jeg tenker på hvor rart det er hvor mange minner og tanker én eneste blomst kan gi.

Fuck cancer! Ja til livet og kjærligheten!! 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blomstring #blomst #kakus #livet #kreft #cancer #brystkreft #blodkreft #leukemi #vennskap #kjærlighet #karianne #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Så vakkert, og så enkelt og så sårt om kjærligheten til et annet menneske. Mamma døde også av kreft. Jeg tenker på henne hver dag. Nå vi fikk vite at hun hadde kreft, og at det var lite å gjøre, så hadde jeg nettopp opprettet bloggen. Den ble mitt fristed, hvor jeg kunne fokusere på litt annet enn det som var trist. Bloggen ble også et sted hvor mamma synes det var kos å “være”. Jeg gjorde mye rart med blogg, som hun synes det var gøy å høre om. Mamma levde med kreften i 8 år, de 2 siste årene i en seng på sykehjemmet. Fordi hun var blitt feilmedisinert, og ramlet og slo seg, og kom seg ikke opp igjen. Hun var og er mitt forbilde. En som fant det positive i alle og enhver, meg nesten uansett situasjon. Selv om hun så visst hadde hatt “rett” til å gjøre det motsatte. Jeg føler liksom at hun lever videre, i mange av menneskene rundt meg, og i naturen, og situasjoner ❤Det må være flott å ha en blomst etter din venninne. Det er et godt minne. Og den var fantastisk vakker den blomsten. Klem ❤

    2. De har mange navn de plantene der. Noen blomstrer i juletiden, noen på høsten, og noen på våren. Men viktigst av alt er at den får stå i fred 🙂 Og at den ikke vannes ihjel 🙂 Jevnt med vann, men ikke for ofte, og at den får stå på en fast plass uten å flyttes på.
      Jeg har en med rosa blomster. Etter jeg begynte å følge dette rådet, blomstrer den villig to ganger i året 🙂
      Viktigst av alt med din kaktus, er at den er et minne, den har affeksjonsverdi. Så da er det ekstra kjekt å ta godt vare på den ♥

      1. Grunnen til at den blomstret nå er vel plasseringen og at den har fått fred tenker jeg, men det er bare én blomst, så det er jo nesten som om det er et tegn fra oven 🥰

          1. Ja… skulle tro at etter alle disse årene så ville disse folka som greier å kaste ihop vaksiner på 1-2-3 kommet med noe bedre enn en type cellegift som gjør at en faktisk får blodkreft i håp om å bekjempe annen kreft.. altså får man blodkreft så er en jo nærmest fucka uansett..

    3. Jeg har maken blomst. Den blomstrer sånn ca en gang i året. Om du planter om eller gir den litt ny jord tidlig vår og gir den litt jødsel utover. Ikke for mye, bare passe. Ikke drukne den. La den få lys og gjerne litt sol på den tiden. DA vil den komme med masse knopper og så like mange blomster. Min er rosa. Din er nydelig med sin lille røde blomst – er lite tegn fra oven.
      Du er åpenbart en sann og god venn. God påske.

    4. Så bra at den kom med blomst igjen – en november- eller påskekaktus? Gode minner kommer langt fram i tankene dine nå! Sårt, men godt, vil jeg tro!

    5. Et fint blogginnlegg om noe sårt og blomsten og vennskapet er noe vakkert ❤️

      Jeg vil takke for at du skrev et tips om orkideer, min ville ikke blomstre på utrolig lenge. Det som hjalp var å lufte den fra potta, la den stå i lys bare av og til slik at røttene vises og så snakker jeg litt med den på veien til vinduet 😉 vanner hver lørdag og plutselig kom 5 flotte lilla blomster og den stråler som aldri før 🌷

      God påske 🐥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg