Min første tattoo.. og historien bak.

Min første tatovering ble utført i en bakgård i Tyrkia med hjemmelaget utstyr og sådan. Jeg var 19 år og jeg satt på en gammeldags kjøkkenstol med slike tynne bein i metall. Jeg fikk tatovert en «tribal» på hals/skulder. Han som tatoverte meg duppet et klede i bassenget ved siden av som han brukte til å tørke blod og blekk med. Beina mine krøllet seg rundt stolbeina mens pistolen duret på og satte blekk under huden min.

Jeg var temmelig anspent der jeg satt, det kan jeg ikke benekte. En dame fra Narvik foreviget det hele med sitt fotoapparat, og hun sendte meg bilder en tid etterpå. Dette var nest siste dag av den ferieturen på nesten tre uker, jeg fikk høre at jeg var klin gæren som gjennomførte dette og at jeg kom til å bli betent, få infeksjon, bli syk og whatever. Men jeg var bestemt på at dette skulle gjennomføres, og andres moralisering og argumenter ble totalt ignorert.

Jeg var som sagt 19 år, bare et par uker før jeg fylte 20, og alle mine tenår var jeg narkoman, en rusmisbruker som satte sprøyter og var villig til å teste ut alle rusmidler jeg måtte komme over. Hvilket jeg også gjorde. Dette var bare på en måte en del av det, er kick.

Jeg fikk aldri noen infeksjon, jeg ble ikke syk, og akkurat denne første tatoveringen er en av de jeg har i dag som sitter best og som jeg er mest glad i. Det er den som har mest historie bak seg, og selv om jeg aldri ville satt meg i en slik situasjon igjen med hjemmelaget utstyr og shabby omstendigheter, så har jeg aldri angret, ikke et tiendedels sekund engang.

Tatoveringen ble en markering på en ny begynnelse. Før denne ferieturen var hver dag, over mange år, et liv i et omfattende kriminelt miljø hvor de mest absurde ting skjedde. Det var en evig runddans hvor det første en gjorde når en våknet var og ruse seg, og det siste før en sluknet. Ofte etter å ha vært våken i dagesvis og en kunne kjenne det svidde i armer, kropp og sjel. Men når en våknet var det på igjen.

Denne tyrkiaturen var litt over to uker lang, hvilket vil si at jeg ble rusfri der. Det var midt på sommeren og der var ekstra varmt det året. Asfalten sprakk og vannrør sprengtes, så hett var der, jeg var 54 kilo og fikk svettet ut mye dritt. Da jeg kom tilbake til Norge begynte jeg på skole, jeg tok ungdomsskolen om igjen, tre år på et år. Og slik fortsatte det, helse og sosial og allmennfag, hotell og næring, hjelpepleier og kokk, giftet meg, vi kjøpte et lite hus og hadde masse katter. Inntil neste kapittel..

Det var en kortversjon, ikke helt kronologisk i siste avsnitt, men det er historien bak tribalen jeg har tatovert på min hals/skulder. En påminnelse om en tilbakelagt tid, men som samtidig utgjorde en stor del av det som har gjort meg til den jeg er i dag.

Liker du tatoveringer? Har du noen? Og er det noen historier bak..?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tattoo #tatovering #tribal #livet #bunny #bunnytrash

32 kommentarer
    1. Noen tattoveringer betyr mer enn andre, det er helt sikkert. Bra at du ikke ble syk når oddsa for det hørtes ganske store ut. Du er bare så tøff som kom deg ut av det miljøet du var i, veldig bra!!! 💪

      Jeg har 8 stk tror jeg og kunne tenkt meg å ha bare 2, for det er bare 2 jeg ikke angrer på. Det er litt kjipt, men det er sånn det er.❤

      1. Jeg har en på armen som jeg ikke angrer på akkurat, det fordi den også er en del av meg og av historien. Da jeg og min eks giftet oss tatoverte vi hverandres navn, jeg har vurdert å bleke den ned og tatovere over. Det går det vettu. Vi har noen sinnsykt rå tatovører hist og her som jeg en dag skal besøke 😜

    2. Sterk historie. Jeg har ingen, men ønsker meg tattis og har lenge drømt å finne kjæreste som er også tattis jomfru for å miste tattis jomfrudommen sammen

    3. Har hørt flere som har en mening og minner rundt tatto. Godt du kom deg på rett kjøl igjen. Ingen tatto på meg, og ikke drømmer jeg om det heller. Men jeg synes mange andre har flotte tegninger på kroppen! 🙂

    4. Liker! Har! Jeg har en tatovering på høyre overarm, et symbol for stjernetegnet mitt – Vekten. Tok den etter en fryktelig tøff periode i livet med mange livsbelastende hendelser på rekke og rad. Den fungerer som en konstant påminner om at jeg trenger et liv i balanse.

      Hører med til historien at Tine Meierier endret logoen sin, så den ble ubehagelig lik min tatovering. Gjett om jeg fikk høre det 🤣🤣🤪.

        1. Den gjorde det… 😂.

          Savner av og til TV-seriene fra Miami Ink og LA Ink. Intriger til side – det var så mange ekstremt sterke menneskehistorier bak flere av tatoveringene !

    5. Jag har bar två tatueringar. Båda med histori bakom och båda är gjorda hemma. Hehe.
      Tror nog att den historien skall få ett eget inlägg i bloggen snart.
      Men vilken historia bakom din tattoering. Det är bara att lyfta av hatten för dig igen. Starkt jobbat!! 🙂

    6. Æ har en HEL HAUG av tatoveringer.. deriblant 22 øyenstikkere. Det skulle vært 23 – én for hvert år guttungen fyller..men hadde ikke råd da han fylte 23..så får prøve å få snika 2 til på plass nå, etter at han fyller 24 😉

    7. Det var en veldig sterk historie……. og en tatovering du vel aldri glemmer at du tok! Jeg har faktisk en tatovering – gamle kjerringa tok den for snart to år siden! Veldig jentete og mammaete – 3 hjerter som henger sammen, jeg og ungane mine, nederst “innsida” av håndleddet! 🙂

    8. Jeg har en tatovering som er formet som et menneskehjerte som holdes i mine hender . Inni hjertet står navnet til min høgt elskede sønn som eg mistet i sykdom for 4 år siden 😭❤️ og navnet til min kjære datter ❤️ Jeg skriver anonymt nå for å ikke bli gjenkjent av noen andre enn deg 🙂 Om du googler mitt nick så ser du hva det betyr. Min gode sønn hadde det ordet tatovert nedover armen sin og det betyr mye for meg å bruke det i dag ❤️ ps. Om du søker på navnet mitt på face , så vil du se litt mer av historien min 💕

    9. Tok min da jeg var på klassetur til Polen på ungdomsskolen. En fisk siden det er stjernetegnet. Var innom for noen år siden, 20 år etter og de som jobbet der så med en gang hvem som hadde lagd den🤗Kunne tenke meg en til, har en meget dyktig kompis som skal få tusje meg, bare vet ikke hva jeg skal ha enda..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg