Min første (og siste?) Temu pakke noensinne!

Det går jo ikke ubemerket hen at svært mange driver og bestiller ting og tang, klær og stuff fra Temu. Denne nettbutikken har gjort seg kjent for å selge produkter til absurd lave priser, de leverer lovnader om fri frakt og ekstreme tilbud, er det den mest nedlastede appen i USA og nest mest populære her i Norge. Så er spørsmålet, hvordan kan de selge så billig?

Pressetalsperson for Temu, Michael Falk har bekreftet at selskapet er så billig fordi de ikke bruker mellomledd, de har droppet alle mellomledd, og lar handelen foregå mellom produsenter og forbrukere direkte. Dere kan lese mer om Temu her: Tek.no

Anyways, som nevnt, en kan ikke unngå å få med seg Temus eksistens. Vanlige folk, tik-tok’ere, bloggere, nær sagt «alle» har handlet eller handler i denne nettbutikken, og for vel en uke siden sendte jeg inn min aller første bestilling der noensinne.

Jeg var i bunn og grunn ute etter en palettkniv og fikk da opp et helt malesett fra Temu til samme pris som jeg måtte betalt for kniven alene her i byen. Når jeg først var i gang bestilte jeg en palett av tre, og en pakke med 50 engangspaletter. Som dere vet gjenopptok jeg for litt siden å male oljemalerier, og for å kunne få bedre resultater så trenger jeg diverse. Så litt etter litt må jeg jo kjøpe inn hvis jeg skal fortsette.

Da jeg skulle betale disse produktene kom det opp et «lykkehjul» og jeg spant hjulet og fikk velge mellom diverse produkter en gratis gave, så da fikk jeg med en tube maling også.

Det hele ble 200 kroner, fri frakt, levert på døren. Det er jo ganske psykt egentlig, spinnvillt, bokstavelig talt.

Jeg merket meg inne på siden til Temu diverse produkter som er nøyaktig samme som jeg har sett i butikker her i byen og på andre nettsteder. Blant annet en plast-palett som jeg betalte 25 kroner for på Coop Extra. Jeg så den på Temu til 9 kroner. Altså tilnærmet erlik en tredjedel av prisen!

Jeg var spent da jeg fikk pakken min. Spesielt malesettet, var det bare tøys, eller gode produkter? Palettene er alkurat samme som de selger i hobbyforretninger, så de var 100 prosent. Så sjekket jeg malesettet. Jeg tok først ut palettkniven, siden den var hva jeg i utgangspunktet trengte og skulle kjøpe. Prøvde knekke og bryte litt på den. Jo den er helt super den. Samme med resten av malesettet også. Veldig fine og gode pensler.

Så var det malingstuben da. Jeg kjenner ikke til merket, men fargen er nydelig og presis. Gleder meg til å teste den ut, men uansett. Produktene er like bra, og om ikke bedre enn jeg kunne endt med å kjøpe her i byen. Det som er spinnvilt er jo da prisen, for alt i slt hadde dette egentlig kostet meg rundt 800 kroner, men jeg betalte 200 kroner hos Temu og da kom pakken helt på døren uten at jeg måtte betale mer. Jeg gir dem full pott på dette jeg. Rask levering, kvalitet på produktene og billig. Utrolig bra!

Likevel må jeg si, dette er utrolig skummelt og farlig. Etter å ha bestilt hos Temu raste det inn her med emails fra dem. Rabatter, tilbud, gaver og hva det ikke måtte være. Ingen nettside jeg har bestilt fra før har sendt så intenst mange mails, tilbud og reklame. Annonsene popper opp overalt på nettet, samtidig har de slike «lykkehjul» og effekter som har samme virkning på folk som spilleautomater og gamblingmaskiner har. Farger og blinking som gjør noe med sansene til enhver og lokker en inn i et slags avhengighetsforhold der en må inn på sidene deres, skrolle og titte og da også bruke penger.

Jeg har lest blogginnlegg der folk skriver de har brukt tusenvis av kroner, og skryter av Temu, forteller at de har spart penger. Det jeg også ser er at det de har kjøpt er masse fjas de ikke trenger. Kjære folkens, dere har ikke spart en dritt. Man sparer ikke penger fordi en har latt seg lure til å kjøpe masse greier en ikke trenger og ikke ante eksisterte. Det høres bare så utrolig dumt ut. Ikke bare høres dumt ut, det er fordummende, rett og slett!!

Så jeg har fjernet appen til Temu, og sperret dem så godt jeg kan. Jeg vet hvordan å finne dem om jeg skulle trenge dem. Jeg vil advare folk, for jeg mener at om man trenger noe så skal en enkelt kunne oppsøke den respektive nettbuttikk, og ikke bli oppsøkt og presset til å handle med metoder verre enn Islam og Jehovas Vitner X 100. Temu bedriver fullstendig «hjernevask». Det er ikke greit, det er min mening – men takk for gode produkter likevel!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#temu #nettbutikk #bunnytrash #bunny

15 kommentarer
    1. Er jo billig det skal de ha. Jeg bestilte bildelys til å ha over maleriet som min datter malte. Da jeg så hva du hadde kjøpt så kunne jeg godt ha kjøpt som gave til henne. Men blir ikke og gjøre det. Jeg lastet ikke ned appen, gikk bare til nettsiden.En gang er nok. Det er jo billig, det skal de ha.

    2. Er helt enig..detta er livsfarlig. Joda, jeg har faktisk en pakke på vei jeg også, med et par klesplagg, mest for å sjekke størrelse og kvalitet. Har ei venninne som har handla mye der, og som er veldig fornøyd med kvaliteten på det hun har kjøpt. Men jeg ble også blåst av banen av all den jækla reklamen som kom rasende inn, så jeg har sletta appen. Og finner jeg ut at jeg skal leite opp og bestille nye ting, ja da tar jeg meg heller bryderiet med å installere den på nytt for hver gang 😁

      1. Snuppen min har bestilt klær derfra. Knallbra kvalitet og riktige størrelser (må bare huske å krysse av for EU størrelser). Men folk blir hekta, så blir det dyrere, dette er spilleautomat-taktikk.

    3. Du har helt rett! Man blir hekta!

      Jeg så etter dansedrakt til Vesla og fant en vi likte, og endte opp med å kjøpe tre!!!!

      Pluss stoff og glitter til å sy egen drakt, OG JEG HAR IKKE ENGANG SYMASKIN!!!

              1. Ja, men det var lurt. Jeg holder meg unna mammas, den har då masse avanserte greier at blodet koler før jeg får sydd 5 cm rett søm 🤪🐰

    4. Kjerringa prøvde seg på å handle der.
      Då hu måtte laste ned appen for å få handle, vart hu så forbanna at hu droppa heile greiene. Kanskje like greit 😊.

      1. Det er like greit, hvis hun er lettpåvirkelig. Produktene er bra nok, det er billig, blir levert på døren etc.. men de kjører hardt for å få folk til å handle, jeg ser for meg at Temu kan skape samme problem for mange, som spillemaskiner i sin tid gjorde, og de måtte ta maskinene ut av dagligvarehandler osv 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg