Millehaugen: Alt å vinne, ingenting å tape!

Politiet slo riksalarm da Stig Millehaugen uteble etter en permisjon fra Trondheim fengsel onsdag. Han hadde permisjon fra klokken 9:00 til 15:00, men møtte aldri opp igjen i fengselet. Ifølge opplysninger mener politiet at dobbeltdrapsdømte Millehaugen skal ha fløyet fra Værnes til Gardermoen onsdag formiddag, dette er nå bekreftet. Deretter tok han flytoget. Ja, hva de ikke finner ut. De har likevel ikke funnet han.

Jeg må le, dette er absurd.

En gang Millehaugen var på rømmen så tok det politiet 8 måneder å finne han igjen. Yupp, mannen har vært på rømmen tre ganger før, og samtlige ganger har han rukket å gjøre masse kriminelle «sprell». Så for meg er dette en sak som viser for et elendig system vi har her til lands. En dobbel-dømt drapsmann slippes ut på permisjon bare sånn helt «just like that» fri til å bare.. rømme. Det ER jo helt vanvittig latterlig!! Og skummelt!

Når man leser historien så sier det jo seg selv at mannen ville gjøre dette!!

Det er ingen tvil om at Stig Millehaugen er en farlig kriminell. Alt som han beviselig har gjort tilsier jo det, uten at jeg skal ramse opp. Så måten det her har blitt gjort at han faktisk ble gitt muligheten til å rømme burde noen gis reprimande og straff for, for dette er galskap. Millehaugen skjøt og drepte en fengselsbetjent da han rømte fra Sarpsborg fengsel i desember 1992. Klart han er farlig!

Men det er en sak jeg ikke får til å stemme helt. Milllehaugen er dømt for drapet på multikriminelle Mohammed Javed også kjent som «Jeddi» og var lederen i den kriminelle gjengen Young Guns. Mohammed Javed hadde en pris på sitt hode. Mange ønsket han drept. Dusøren var da 600 000 kroner.

Dette ifølge politiet:

Drapet skjedde 19. januar 2009. I et blokkområde på Oslos østkant var en Mercedes parkert på gaten. I bilen satt den 28 år gamle Young Guns-lederen Mohammed «Jeddi» Javed bak rattet. Javed var klar over dusøren som var utlovet av hans fiender i B-gjengen. I passasjersetet satt en venn av han. En mann som selv hadde vært tiltalt for drapsforsøk på B-gjengens medlemmer. I baksetet satt draps- og ransdømte Stig Millehaugen.

Javed og hans venn diskuterte forretninger med Millehaugen. De hadde vært hjemme hos Millehaugen selv i fullt dagslys i Sandaker hentet ham. De planla et ran sammen. De hadde allerede skaffet pistolene som skulle brukes.

Politiet påsto at ransplanen var lokkemat og at Millehaugen hadde inngått en pakt med en annen gangsterleder om å drepe Javed og hans venn.

Det er her det begynner å skurre for meg. Hvis jeg skulle planlagt å drepe noen. Ville jeg da avtalt at mine ofre til å komme hjem til meg, for så å bevege meg åpenlyst og oppsiktsvekkende i en Mercedes sammen med dem? Altså…

Videre har politiet forklart at det var cirka klokken 18.30 denne dagen i denne Mercedesen Millehaugen tok fram en pistol og sjekket at den virket. Javed og vennen hadde først begynt å le. De trodde visstnok at det hele var en spøk. Sekunder senere rettet angivelig Millehaugen munningen av sin pistol mot bakhodet til Javed og skjøt. Vennen til Javed styrtet da så ut av bilen og flyktet til en Esso-stasjon i nærheten. Han ringte så til politiet og fortalte denne historien, at Millehaugen hadde skutt Javed Mohammed.

Så heter det seg, ifølge politiet, at Millehaugen flyttet bilen med liket av Javed til en parkeringsplass 50 meter fra åstedet. Der tente han på liket og bilen før han reiste hjem til seg selv i Sandaker.

Millehaugen sin forklaring var, og dette har han stått ved i alle år, at han kom ut av dusjen da en tungt væpnet beredskapstropp brøt seg inn.

I vaskemaskinen hans ble det funnet klær med bensinrester som han forklarte kom fra arbeid med en gammel MC, som han faktisk hadde og bedrev mekking på. Han forklarte at han ganske enkelt vasket klær fordi det var behov for det. Millehaugen har i alle år erklært seg uskyldig i drapet på Young Guns-lederen.

Hvis jeg var Millehaugen og hadde gjort alt hva han har gjort, og likevel måttet tilbringe hele mitt liv i fengsel, så var vel drapet på Javed Mohammed det jeg faktisk hadde tilstått, OM jeg hadde begått drapet…

På hendene til Millehaugen skal politiet ha funnet spor av krutt. Partikler de mener han fikk på hendene da han avfyrte det dødelige skuddet. Krimteknisk skal i sin rapport ikke ha utelukket at det kan ha vært Delta-gruppen selv som tok med partiklene inn da Millehaugen ble pågrepet.

Dette synes jeg er påfallende, at de faktisk fant krutt på han etter han hadde dusjet. Så da er det ikke for meg utelukket at det faktisk var Delta-gruppen som tok med partiklene under pågripelsen.

Historien har flere detaljer, interessant lesing egentlig.. må sies..

Millehaugen er fremdeles på frifot. Jeg tenker at han er skummelt farlig i sin flukt for å komme seg til hvor han mener er trygt. Dette er en mann som har alt å vinne og ingenting å tape!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#stig #millehaugen #drapsmann #bunny #bunnytrash

 

22 kommentarer
    1. Kjenner jeg blir skremt at slikt kan skje, men jeg forstår at dette har med normaliseringen for å komme tilbake til samfunnet, hvis han klarer noen gang.

      Han ligger sikkert langt foran politiet, og dette har han garantert fått hjelp til. Regner med at politiet har fått tilgang til passasjerlister slik at de får se hvem som bestilte billetter.

      Nå er han som de sier ikke farlig for oss Ola/Kari Nordmann i gaten, men i en presset situasjon så kan han reagere.

      Husker disse sakene der, for det rystet meg.

      Håper de får fatt i ham så fort som mulig.

      Dette er et bevis på naiviteten til mange nordmenn.

      Ha en fin ettermiddag, og nyt junidagen 😊

      1. Hvorfor skulle han ikke være farlig for oss? Han drepte et menneske en av de tidligere gangene han rømte, og tok et annet som gissel. Ikke skal han tilbake til samfunnet heller.. tviler på at han er i Norge lengre, sånn sett er det jo greit for oss, selv om jeg tenker det ikke betyr så mye fra eller til iom at vi har 30 islamske terrorister gående fritt blant oss..

    2. Systemet er fullstendeg latterleg. Politiet er enda meir latterleg.
      Altså, systemet skal beskytte samfunnet mot farlege kriminelle, og då slepper ein ikkje slike som Millehaugen ut på perm, men låser dei inne, og kaster nøkkelen.
      Det er og eitt slikt tilfelle, der politiet velger minste motstands veg, og bygger heile saka på utsegnet til ein annan kriminell, og har bestemt seg for kven dei vil skal vera skyldeg, og jobber kun for å finne bevis på det. Akkurat som i saka mot Eirik Jensen.
      Til slutt, hadde eg vore han vennen til Javed, hadde eg reist så longt bort frå Noreg eg kunne koma.

        1. Jo, men det var jo ein grei måte å få bort mistanken mot seg sjølv.
          Ellers snakker ikkje slike med politiet frivilleg, sjølv om det gjeld drap, så her lukter det “kloakk” long veg.

          1. Jeg hadde ikke kjennskap til Millehaugens «historikk», så jeg måtte jo lese litt. Han har gjort mye, men som skrevet, denne hendelsen med Young Guns skurrer i mitt hode..

            1. Nei, han er ikkje mykje god, men eg tvilar sterkt på at han er skuldeg i Young Guns episoda. Det er ikkje hans stil å gjera det på den måten, og hadde det vore han, ville ikkje kompisen heller ha overlevd. Så det har eg inga tru på.

    3. Hei igjen 😊🌹🇳🇴👍
      Må bare først si at å snakke om «naiviteten til mange nordmenn» er vel,i beste fall å plassere skapet på feil plass og i verste fall nedrakking av så og si alle nordmenn.
      Men,det er vel ikke tvil om at det er de kriminelle selv som avslører hvor «sinnsykt» ille det står til med politikorps,justisminister og alle andre steder der snillismen har gjort hele departementer totalt handlingslammet…..
      Og så har vi pst-sjefen midt oppi det her som visst har en våpenfetisj som han ikke klarer å holde styr på…
      Det er så «galematias» både her og der at eg vet ikke om eg skal le eller gråte 😡
      Har veldig lyst til å skrive listen min til deg, over de eg mener har vært totalt ubrukelig i jobb eller verv de har hatt/har…😡
      Kan nevne her at eg fikk enda en på listen min i denne uken,LO-sjefen,min nesten «navnesøster» skuffer stort på flere punkter,men hun måtte vel bytte side for å få gjenvalg….alt for prestisje og toppjobber,til og med trofaste slitere og medlemmer kan ofres på egen vinnings alter…😡

      Hilsen synskepeggy.

    4. Finnes ikke lovhjemmel for å sette fotlenke på forvaringsdømte under permisjon. Dog ligger et forslag i Justisdept., og det har det ligget i 6 mnd. Sånn etter at dept. ba om vurdering av slikt tiltak….

        1. Mmm. Men småkriminelle soner ute i samfunnet med fotlenken sin, veit du. De er ikke innafor murer i det hele tatt. De skal være hjemme, og kan bare ut etter avtaler med kriminalomsorgen. Og selvfølgelig – de kan ikke overvåkes med GPS eller annen sporing, for det ville være fysjom.

    5. At forvaringsdømte ikke bør ha permisjon uten følge eller overvåking kan vi være helt enige om !!!

    6. I motsetning til normen, så er jeg faktisk mer enn noe annet nysgjerrig på denne fyren, og skulle virkelig hatt lyst til å pratet med ham!!..
      Tro det eller ei, men jeg kunne faktisk ha satt min formue på at mannen ikke er det grann farlig for ‘mannen i gata’. – Hvorfor?..
      Fordi det han gjør, som drapet på ‘Jeddi’ var en tvers i gjennom planlagt, kalkulert og gjennomtenkt handling, så innebærer dette at det slettes ikke er en sånn ustabil rabiat som utfører vold på måfå, fylt til randen av rohypnol og steroider. Det er nemlig DE som er farlig! Slike som han er, er imidlertid ‘kun’ farlig for noen få enkeltindivider.. At det var nettopp ‘Jeddi’ han tok, blåser så sterkt i retning av at dette så visst ikke er en psykopats handling, men rett og slett en samfunnstjeneste! For ‘Jeddi’ var faktisk lederen for den, by far, mest voldelige gjengen i kongeriket siden vikingene.. Mens verken HA, Bandidos e.l bedriver umotivert vold i gjengens regi, så var Young guns en gjeng rabiate
      – Det som ville vært så interessant, er å få et innblikk i hva som ligger bak de handlingene han har gjort seg skyldig i, for ikke snakke om å bli gjort kjent med hvor stort gap det er mellom det bildet vi gis av ‘Millehaugen the monster’ i gjennom pressen, og det mennesket som faktisk ligger bak! For det ligger vitterlig en nobel hensikt bak, selv om drap vel ikke er den ideelle veien å gå, sånn objektivt sett *hehe*.
      Så kan en jo spørre hvordan så denne fengselsbetjenten fitter inn i dette her, -og det kan jeg (selvsagt) ikke svare på! Jeg kjenner jo ikke Millehaugen, men jeg har en fornemmelse av at det er mer til denne historien, slik at om det ikke unnskylder-, så at det iallefall forklarer hva som var opptaktren til dette her.
      Som sagt, har jeg, for det jeg vet, aldri en gang sett denne mannen. Men greia er at jeg kjenner flere som går rundt med betegnelsen ‘farlig’, hvorav en av disse er like fullt å betrakte som min lillebror som min biologiske bror. – Og det er fra disse bekjentskapene jeg har gjort meg opp de her oppfatningene, basert på en slags gjenkjennelse av adferd, for å si det sånn. De jeg har fått lære å kjenne opp igjennom årene, har nemlig vært de mest ekte- og gjennomført joviale jeg vet om. Det er INGEN som stiller opp for deg som disse her. ‘Lillemann’ (som selvsagt er anything but liten) ville både dødd og drept for deg uten omsvøp, det vet jeg med større sikkerhet enn min egen eksistens. – Og en sånn liten ‘godsak for deg til slutt; Hvem er det som kjører dette beinharde moralske hierarkiet, hvor de glatt ofrer seg selv og egne utsikter m.h.t privilegier og løslatelser så snart de klarer å få kloa i sånt som en pedo på isolat??.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg