Media ønsker ikke god asylpolitikk!


Priti Patel er Storbritannias innenriksminister. Hun har nå presentert en ny plan for å begrense migrantankomstene til landet. Planen er å følge i Danmarks spor, nemlig å sende asylsøkere ut av landet mens søknaden deres behandles.

Hensikten er å forhindre at migranter begir seg ut på en farlig og dødelig reise over den engelske kanalen. Hittil i år har passerte 6000 mennesker ankommet Storbritannia med båt. Mange med hjelp av kyniske menneskesmuglere.

Mange har druknet og omkommet.

Innenriksdepartementet omtaler den nye planen, det nye forslaget som «rettferdig, men strengt». Blir det gjennomslag i parlamentet vil det blant annet innebære to ting:

– Da vil det bli straffbart å komme til landet ulovlig, de som bevisst kommer ulovlig risikerer opp til fire år i fengsel. Det vil gi en fordel til de som kommer lovlig med respekt for Storbritannia og deres lovverk når deres søknad behandles.

– I tillegg vil myndighetene sende asylsøkere til et tredje land mens søknaden deres behandles i Storbritannia.

Nylig vedtok Danmark en lov som gjør det mulig å opprette mottakssentre for asylsøkere i andre land. Loven åpner også opp for at asylsøkerne integreres i tredjelandet, og ikke i Danmark, dersom de får innvilget asyl.

Australia har lenge hatt et lignende system. De siste 20 årene har over 4000 mennesker blitt sendt til interneringsleirer. Disse får støtte fra den australske staten.

Norske media fremstiller dette som en mørk, dyster og umenneskelig plan. De fremstiller det som om politikken til Australia er helt bak mål og ikke har hatt noen positiv innvirkning. Kritikken hagler.

Aftenposten skriver: «Storbritannia vil «fikse det ødelagte asylsystemet». Men løsningen er prøvd før. For mange har det fått tragiske konsekvenser».

Link: Britene følger i Danmarks spor: Vil sende asylsøkere ut av landet mens søknaden deres behandles (Aftenposten)


Norsk media nekter å vinkle det med forståelse for at dette er en politikk som sparer tusenvis av menneskeliv i Middelhavet. De vil heller vinkle det slik at enhver som støtter forslag som dette vil motta grusomme beskyldninger og grov hets.

Resultatene har vist seg ved å si nei til å ta imot båtmigranter, fjerne «redningsbåter» og returnere migranter til Afrika. Etter dette ble gjennomført, av feks Australia har dødstallene gått kraftig ned i Middelhavet. Færre reiser og færre drukner, likevel er det moralistiske hylekoret misfornøyd.

Hvordan har det seg at det er blitt godhet å kjempe for en politikk som flere dør av, hvordan har det seg at det er blitt moralsk havari og kjempe for en politikk som sparer liv? Det er umulig å fatte. Eller er det det? Kan det ha med at vi har et slikt forkastelig mediekorps i Norge som vinkler og manipulerer på en slik måte at folk ikke ser?

Det kommer beskyldninger om at de som ønsker en politikk som Australia fører, som nå også Danmark har lovfestet, og som Storbritannia nå ønsker, at disse ønsker at folk skal drukne, at dette er rasistisk og inhumant. Det har også vært antydninger fra NRK-journalist om at nei til båtmigranter fører til hat og terror. Hva driver media med?

Husker du dette bildet? Årene går.. ikke nok ennå?

Sannheten er at her spares migranters menneskeliv. Her ivaretas Australias samfunn, her ivaretas Danmarks samfunn. Og hvordan ting eskalerer med kriminelle innvandrere og ukulturer i land som har høy innvandring, noe blant annet Storbritannia har fått kjenne, så kjemper de for et trygt land. Dette er ikke irrasjonell politikk, hylekoret er de irrasjonelle manipulert av media, men én ting er helt sikkert, irrasjonelle følelser sparer ikke liv, ansvarlig politikk gjør det.

Link: VIKING OCEAN ER ÅRSAK TIL DRUKNING OG DØD!!

Ødelagte asylsystem, uvettig innvandringspolitikk og total mangel på integrering har fôret lommene til kriminelle gjenger som jukser med systemet. Det er ikke rettferdig overfor de sårbare menneskene som trenger beskyttelse. Økt kriminalitet og ukulturer er ikke rettferdig overfor innbyggere i de respektive land. Jeg støtter denne politikken, jeg ønsker den også her i Norge, så får bare Dagbladet, VG, Aftenposten, TV2 og NRK svartmale dette så mye de ønsker. Men jeg håper og tror at det Norske folk tar til vett!

Snart valg!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#asylpolitikk #innvandringspolitikk #asyl #pritipatel #media #vg #båtmigranter #dagbladet #lovverk #ulovliginnvandring #ulovligemigranter #menneskesmugling #aftenposten #tv2 #faktisk #nrk #storbritannia #danmark #australia #norge

4 kommentarer
    1. Hei “Bunnytrash”. Jeg synes det er en interessant artikkel du har skrevet. Selv vet jeg ikke helt hvilket standpunkt jeg har i denne saken, men jeg synes du har noen interessante poeng som er verdt å tenke på. Men jeg har et spørsmål… Jeg har ikke lest artiklene du har lenket til, – det er mulig svaret ligger der, men jeg spør deg likevel… Dette tredje landet som migrantene eventuelt skal til i asylmottak, – hvilket/hvilke land er dette? Er det et land England da har avtale med? Har Danmark avtale med et slikt tredjeland? De kan vel ikke bare ta seg til rette på andre siden av landegrensene?
      Jeg er opptatt av denne saken på generelt grunnlag, men særlig har jeg involvert meg i Venezuela. På grunn av humanitær kollaps har mange millioner mennesker dratt fra landet de siste årene. Det beste er selvfølgelig om man kunne klare å hjelpe dem til å klare seg selv i Venezuela, men det er ekstremt vanskelig, så det er fullt forståelig at mange ønsker å dra til en bedre fremtid i et av nabolandene, Spania eller USA.
      Om du er generelt interessert i temaet, så er du hjertelig velkommen til å lese bloggen min som handler 90% om Venezuela og vanskelighetene der med ulike vinklinger.
      https://lindasakseide.blogg.no/

      1. Heisann! Australia har avtaler med land i Afrika. Det er hva Danmark jobber med nå å få til etter de fikk lovfestet dette bare nå i forrige måned. Dette er helt nytt. Storbritannias plan er å samarbeide med Danmark om tredjeland. hvis dette forslaget blir reelt. Dette er ting som er enkelt å søke opp, så hvis interessen stikker dypere så anbefaler jeg det. Jeg liker at folk bryr seg og engasjerer seg, det er viktig🌹

        1. Ja, jeg skal lese artiklene du lenker til. Det er helt klart viktig å engasjere seg. Jeg håper å kunne være et talerør for “min sak” om Venezuela, og jeg er også interessert i andre tilsvarende saker, selv om jeg ikke har like stor kunnskap om disse ennå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg