Medblogger mobbes av blogg.no!!

Min statistikk.

Det er forferdelig triste greier det jeg ble opplyst om og dermed måtte lese selv. En medblogger mener at blogg.no forskjellsbehandler henne. At mesteparten av klikkene hun får på bloggen sin ikke blir registrert, og at vedkommede derfor skulle være flere plasser lengre opp på topplisten, og at det er veldig frustrerende at hun blir behandlet på denne måten og at blogg support ikke vil hjelpe henne. Mellom linjene sier vedkommende at hun blir, i mangel av et bedre ord, rett og slett diskriminert, forskjellsbehandlet og mobbet av blogg.no sine statistikker. Og denne dama har mang en gang skrevet om mobbing, så det er ingen tvil om at hun vet når hun blir hatet, mobbet, hetset og så videre. Så sånn er det!

Jeg tar virkelig avstand fra mobbing, det er ihvertfall det jeg ønsker, det er ingen bevisst handling, men jeg har vært anklaget for å ha mobbet, fordi vedkommende følte seg mobbet utfra ting jeg hadde sagt og gjort. Det beklager jeg. Men det er litt vanskelig å styre hvordan andre føler, når jeg skriver om ting fra mitt private liv, så bestemmer mennesker jeg aldri har møtt at det er dem det handler om. Da har jeg ingen kontroll på denne såkalte mobbingen, da sitter noen andre et annet sted og bestemmer mine intensjoner, meninger, tanker og følelser. Det er ganske rart når folk påberoper seg å vite mer om meg enn jeg selv gjør. Veldig rart, men slik er det.

Selvsagt har jeg kommet med stikk hist og her, jeg går ikke av veien for det. Her opererer man på en offentlig plattform, og ofte klarer jeg ikke la være å svare på tiltaler, sånn er den saken. Rå, smågal og rett fra levra står det i bloggens banner.

Men tilbake til denne saken som en medblogger tar opp stadig vekk. Dette angår jo oss alle, for vi kan jo ikke akseptere at en medblogger blir utsatt for mobbing av selveste plattformen. At over lang tid nå så føres det feile statistikker på vedkommende, og dermed får vedkommende en dårligere plassering på topplisten for bloggere. Denne mobbingen har medført at hun har fått en knekk, og nok en gang mistet motivasjonen, lysten til å blogge. Konkurrentene som hun kaller sine medbloggere blir jo favorisert foran henne tydeligvis. Mellom linjene er det jo det som påstås.

Slik jeg skjønner det er det noen timer i døgnet vedkommende ikke får klikk. Det jeg prøver å skjønne er hvordan vet hun at hun at hun får klikk? Har hun en avtale på klikk? Og hvordan vet hun at det er så mange klikk at det faktisk utgjør en forskjell på listeplasseringen? Altså, for å kunne være kun fem plasser lengre opp på Topplisten i dag måtte hun ha hatt over hele tusen sidevisninger!! Så jeg bare undres hvordan i huleste heite vedkommede vet at hun skal ha langt mere sidevisninger enn blogg.no dokumenterer? Og hvorfor vil ikke ikke blogg.no oppgi de reelle tallene hvis det er slik? Hvorfor blir vår medblogger mobbet på denne måten?

Altså nå er vi her i denne situasjonen igjen, en annen blogger skrev et innlegg for litt tilbake siden, om «å ha latt det skje», og at hun hadde dårlig samvittighet fordi vi andre bloggere bare sitter på sidelinjen og ikke konfronterer og står opp mot «den dårlig kamuflerte» mobbingen, at vi ikke slår ring rundt offeret. Vel nå er muligheten igjen her, hjelp til og stopp denne konstante mobbingen. Send meldinger til blogg.no og spør hvorfor denne dama blir mobbet, hvorfor hun blir frarøvet store antall klikk og sidevisninger slik at hun presses nedover på topplisten og mister, nok en gang, lysten til å blogge.

Jeg skal ikke ha på meg at jeg er medskyldig, at jeg har tatt del i dette og bare stått på sidelinjen og latt dette skje. Vært en passiv mobber. Nå kjære medbloggere, nå må dere stå opp for denne dama, konfrontere blogg.no med denne ondsinnede mobbingen og få slutt på dette!! Dama skriker jo etter hjelp, hjelp henne!!! Vi vet jo at ingenting av dette har hun skyld i, det vi bare tro henne på, så kom igjen gjør noe da folkens!!!

Sånn til slutt kan jeg nevne at jeg tittet nettopp på min egen statistikk her på blogg. Som dere ser øverst i innlegget så har jeg faktisk aldri klikk og sidevisninger etter klokken ett om natten til klokken syv på morningen. Kanskje jeg også er utsatt for, igjen i mangel av bedre ord, forskjellsbehandling, diskriminering og mobbing?

Jeg vet ikke jeg, men nevnte medblogger påstår å vite, så da må vi stole på det hun sier, og hjelpe til her, gjøre noe, sant??!!

Jeg opplevde forresten «dramatisk» nedgang i sidevisninger den gang Facebook blokkerte meg. Og jeg har jo stadig sett at folk blir blokkert og bannet i temagrupper på Facebook for å lage leven med clickbaits og dramatiserende tråder. Og de kommer jo stort sett tilbake når karantenetiden oppheves. Just saying.

Nå skal snuppen min og jeg ut og spise sushi, deretter er det tid for kino, skrekkfilm eller grøsser av noe slag. Det blir bra (håper jeg). I mellomtiden så håper jeg at flere medbloggere vil slå ring rundt vår medblogger som blir «daglig og systematisk mobbet» hvor andre aktører leter med «lys og lykter» for noe å mobbe henne for. Vi må få slutt på dette, en gang for alle!! Hvis ikke må vi ha det på samvittigheten vår, ikke sant??!!

Riktig fin kveld videre, og god natt!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#mobbing #blogg #bunny #bunnytrash

25 kommentarer
    1. Det er utallige måter med statistikk, skal det måles mellom to stykker må det brukes samme måler. Jeg tror ikke Blogg.no bruker en statistisk på en og en annen på noen andre. så dette missligholdet tror jeg ikke noe på.

    2. Rett fra levra kan være ok en gang i blant. men som oftest kan det være lurt at orda tar en tur innom hjerna før det fyres laus 😉

    3. Mobbing er aldri greit. Kan det virkelig stemme at blogg.no forskjellsbehandler? Selv har jeg ikke sett noen statistikker for min blogg siden de forsvant her i vår, så jeg har null kontroll nå. Vet heller ikke hvordan jeg skal få de frem.

                1. De har visst planer om å opprette sin egen statistikk. Men kunne lagt tilbake Google Analytics til kontrollpanelet, ja, spesielt siden prosessen deres tar så lang tid. Det har jo gått et halvt år nå…

    4. Uansett hva eg har spurt Support om har eg fått GODE og GODT forklarte svar, det har litt med hvordan man henvender seg også…vil eg tro! Har hatt down perioder eg også, men eg har blogget som vanlig uansett tall. Det er noe som heter ALGORITME, mulig man bør lese seg litt opp på det? Da vil man fort finne ut at det slettes ikkje dreier seg om mobbing….At denne nedturen ikkje går over kan ha med at man beklager seg i innlegg etter innlegg….For leserene vil dette fremstå patetisk og man er der med selv skyld i pågående nedgang….En annen ting er å oppdatere GA og forholde seg til tallene der. GA sine tall og Blogg.no sine vil sjeldent være like f.eks – Sånn er det bare, ikkje noe pez…Ingen liker å lese KLAGEinnlegg, da daler lesertallene….Eg har heller ikkje klikk/lesere mellom 01:00 – ca 07:00 – Mine lesere er oppegående folk som sover om natta, så er det – Livet går i bølgedaler og jammen men gjør også bloggene våre det samme 🙂

      Kos deg på kino!
      Grøssere er gøy – Noen ganger

      Klem Vibbe

      1. Jeg har også alltid fått god dialog, det eneste er at jeg innimellom får meldinger fra lesere om at de får ‘Bad Request’ når de skal inn på bloggen min, men de opplever det når de skal inn på andre blogger også, så det er ikke et problem bare hos meg, og det ser ikke ut til at de klare løse det problemet. Tallene på blogglista og i statistikken viser litt forskjellig, pluss minus tohundre, men ikke noe som tilsier slike dramatiske endringer som her beskrives. Nå har jo jeg valgt å kalle dette ‘mobbing’ i mangel av et bedre ord, for utfra hva jeg leser ‘så vil ingen hjelpe’, og vedkommende har jo presisert at hun vet hva mobbing er, og når hun sier sier det, så må vi tro på det. Men jeg ser jo at jeg har null lesere på natta, og tenker at da sover folk, alle jeg kjenner sover jo, så da velger jeg å tro at de jeg ikke kjenner også sover. Men nonetheless, er det mobbing på gang, så er det greit å få det oppklart, så derfor oppfordrer jeg alle medbloggere til å ta kontakt med blogg support å finne ut av dette, ikke sant. Jeg tror oppriktig det er lurt.

        Koste meg på kino, som du sier så er grøssere gøy noen ganger, dette var hysterisk morsomt, ikke særlig til grøss ihvertfall, hahaha..

        1. Eg betviler sterk at Blogg.no bedriver mobbing og sperrer for klikk om det er det denne bloggeren spekulerer i…Vil heller tro at den allminnelige leseren er lei? Kanskje finne på en annen vinkling etter hvert? Det e løye med det, går det i samme tralten for lenge, blir man lei…Man kan noen ganger forutsi HVA som skrives basert på oveskrift – Ja og det gjelder flere blogger 😀 Men nå er det natta her på vestlandet, Nattinatti 😀

          1. ‘Ingen vil hjelpe’ skriver hun, og jeg tenker at det må jo handle om blogg support, for det er jo dem man kontakter hvis det er tekniske issues på blogg. På samme måte som man ringer elektriker hvis det er noe galt med det elektriske, rørlegger hvis problemet er med vann og rør, og psykolog/psykiater hvis det har med den mentale helsa å gjøre. Vet ikke om leserne er lei, jeg kjenner liksom ikke til noen som har vært følgere av den bloggen, men det har slik jeg har skjønt det vært en rød tråd i man MÅ tro på og stole på at hva vedkommende blogger sier, er slik det er. Så da er det jo greit å bidra til å hjelpe. Så det hadde jo vært noe om vi som medbloggere kontaktet blogg og fikk litt klarhet i dette, så vil det sikkert ordne seg, og man kan legge saken død.

    5. Om denne bloggeren bevisst blir mobbet på grunn av statistikk dèt vet jeg ikke. Men at det er en glitch i systemet er i alle fall helt sikkert. Jeg er på tredje dagen nå med akkurat det samme resultatet, og for meg ser det egentlig ut som at hele blogglisten har hatt det samme resultatet nå i tre dager! Har ikke du lagt merke til det?

      1. Akkurat der du beskriver bruker å skje 1-3 ganger i året. Bloggeren jeg forteller om har vært utsatt i uker og måneder, problemet oppsto etter å ha blitt anmeldt for å anklage andre medbloggere for mobbing, så nå er det plattformen som mobber, og når plattformen slutter å mobbe, så er det faktisk veldig spennende å se hvem neste på lista er…

    6. Selv om jeg på ingen måte tror det er gjort med hensikt, har jeg også faktisk sterk mistanke om at samtlige sidevisninger ikke kommer med på den statistikken. Grunnen er rett og slett at det har vært en del episoder etterhvert hvor antallet delinger ikke stemmer overens med tallet som står oppført på listen for den aktuelle dagen..

      1. Det skjer jo hos meg og deg og oss alle. I dette tilfellet har vi ei som mener hun er offer for noe unikt. Og da i form av å påstå at klikk ikke blir registrert. Jeg undrer meg om hvordan man vet om de klikkene hvis de ikke registreres? Er de avtalt? Nonetheless, ikke noe nytt at vedkommende føler seg utsatt, så håper problemet løser seg så vi kan gå over til neste kapittel og se hva som fremkommer da 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg