Mannemelk!

Visste du at også menn kan produsere melk i brystene sine?

I en diskusjon på fest i går måtte jeg fremlegge for en kompis at menn faktisk kan produsere melk i brystene sine. Ansiktsuttrykket som kom da var ubetalelig, hehe.. det er liksom ikke garderobesnakk blant gutter altså, men iom at denne kaninen ikke er som alle andre så er det slike ting jeg får med meg og har litt kunnskaper om. Og det er jo også typisk samtaleemne som gjør at når kaninen snakker så har egentlig de andre lyst å snakke enda høyere, for den virkelige verden er ikke helt som en tror, den er faktisk helt annerledes, men når folk skal gjøre ting til tabu så forblir man uvitende. Men uansett, det er slik det er, verden blir ikke annerledes om en nekter å høre om dens virkeligheter og sannheter, og sannheten er at mannemelk er realitet, haha..

Hva som får en mann til å innhente denslags informasjon uten å hverken ha ammet eller produsert brystmelk er ganske så enkelt som at når en møter nye mennesker så lytter man, det er liksom hele poenget med at en har to ører og én munn. En  skal høre dobbelt så mye som en snakker. Og mens ørene utelukkende er til for å høre med, så kan munnen brukes til andre ting, for eksempel som baby (eller hehe) sutte melk fra mamma eller pappa.

Jeg møtte Arve Juritzen på sykehuset hvor jeg den gang jobbet. Det var han som lærte meg om mannemelk, altså mannlig laktasjon, det vil si dannelse og sekresjon av melk i melkekjertlene, for ja, menn har melkekjertler.

Menn har brystvev, melkekjertler og kan produsere melk. Med å sutte på eller å stimulere brystvortene så vil det komme, slik er det bare. Det er menn som har ammet barna sine. Dette er faktisk ikke uvanlig blant aka-folket og nomadiske pygmeer, men her vi lever er jo alt krenkende og det lever enda holdninger som at for eksempel homofili er unaturlig og umandig, det samme er det med mannemelk. En er liksom ikke mann lengre hvis en sier høyt at en har fått melk i brystene sine. Men som med alt annet, en kan fortrenge og late som at virkeligheten og sannheten ikke eksisterer, men det stopper ikke mannemelka!

Sånn, håper frokosten smaker 😜😂

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#melk #brystmelk #amming #mannemelk #søndag #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
        1. Sorry.. Men det där känns som ett ok tabu för mig. Men vill en man amma så absolut. Så länge jag hålls utanför.
          Ibland är jag gärna blind 🤣

    1. 🤣🤣🤣 For oss som lever i den verkelege verda, så er jo dette gamalt nytt 😊.
      Vel, for å få med seg slike ting, må ein kanskje ha eitt litt opnare sinn enn folk flest, vera ein del meir vitebegjærleg enn folk flest, og lese mykje om ting folk flest ikkje bryr seg nevneverdeg om. Kort sagt, vera litt nerd.
      Trur det var Dagbladet som hadde ein sensasjonsprega artikkel for litt sidan, om ein mann som utvikla mjølkeproduksjon som biverknad av coronavaksina.
      Sjølv hadde eg mjølkeproduksjon ein periode i puberteten. Noko som er mykje vanlegare enn ein skulle tru, då der er svært lite opplysningsarbeid om det.

      1. Det er jo intet sensasjonelt, men folk friker ut av det, for dette er jo hysjet ned. Så da måtte selvfølgelig jeg bringe det på bane. Som ei i kommentarfeltet her uttalte, hun synes det er ekkelt. Eneste grunnen til at det er ekkelt er fordi det er tabu. Aldri en eneste gang ble dette nevnt i alle mine år på skolen, og tro meg, hadde en lærer bragt det på bane, om så bare nevnt det i en bisetning, så hadde jeg husket det.

        1. Nei, som eg skreiv, der er svært lite opplysningsarbeid på det feltet. Det vart ikkje nevnt på skulen min heller, sjølv om der var fleire som opplevde det. Der var iallefall to andre, som eg veit om, som hadde det.
          Det var legen som fortalte det til meg. Normalt er der mellom 10 og 13% av gutane som opplever mjølkeproduksjon i løpet av puberteten, men sidan det er tabu, er det og flaut å snakka om, så det kjem ikkje fram.
          Eg opplevde det jo og som flaut, og få to våte flekkar på skjorta, så eg gjekk med gazbind over brystvortene, og måtte ha fritak frå gym, i den verste perioda.
          Det er trist at det som er så naturleg skal vera tabu, for det verkar til stigmatisering av ganske monge, i ein sårbar alder.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg