Må slutte i jobben hvis man gifter seg!


Ja jeg snakker om Marta som er offiser i Frelsesarmeen. Hun har fått beskjeden at hvis hun gifter seg med sin kvinne så må hun tre av som offiser. Dette er det veldig mange som reagerer på, og da kjenner jeg igjen på hykleriet og dobbeltmoralen som lever rundt oss.

Jeg har selv fått føle på hvilke holdninger Frelsesarmeen har til homofile. Jeg har skrevet om det, og snakket om det. Men da var det ingen som ville høre. Nå er det Marta det gjelder, hun har vært offiser i Frelsesarmeen i over 50 år, hun er et viktigere menneske enn oss andre. Så henne må vi slå ring rundt. Henne må vi ha empati med. I hennes navn kan vi kritisere den holdningen Frelsesarmeen alltid har operert med.

Skal dere gå i prideparade for Marta nå, mens flagget rives ned for oss andre overalt i disse dager, over hele landet?!

Hyklere hele gjengen. Tror dere ikke at Marta har visst om Frelsesarmeens holdninger hele sin tid? Har hun noen gang tatt til motmæle? Har hun noen gang gjort noe for andre homofile som har blitt rammet av Frelsesarmeens holdninger til homofile? Om så er tilfelle, så tenker jeg at akkurat dét kunne vært interessant å høre om.

Det er trist at Frelsesarmeen har slike holdninger. Men personer som har visst om dette burde tatt avstand fra dette for tiår siden i stedet for å fronte organisasjonen. Men når det skulle vise seg å ramme en selv, da.. i min tid så visste jeg ingenting om hvilke holdninger Frelsesarmeen har til homofile, jeg sluttet på dagen å gi dem penger (noe jeg alltid ga) og støtte da jeg ble rammet av disse holdningene. Jeg burde fått hver en krone Jeg hadde gitt, tilbake, for min uvitenhet, disse folkene fikk meg til å begynne slutte tro på mennesker. Marta har visst om dette hele tiden og likevel vært en del av det.

Håper hun begynner å gå i et nytt korstog nå.



Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#frelsesarmeen #homofile #norge

2 kommentarer
    1. Ikke sånn å forstå at det ene utelukker det andre, men jeg skjønner ikke greia med at de har et sånt glødende engasjement og ditto nestekjærlighet ovenfor hardcore alkoholikere, pille- og heroinavhengige, med alt det innebærer av alt fra prostitusjon til Judas-doser, også dras rullgardina rett ned i det man ymter frempå med noe relatert til homofili!?..
      Det gir jo ingen mening!!
      Nå gir det jo forsåvidt ingen mening å avfeie alt av moderne vitenskap til fordel for den som gis igjennom en mytologi på linje med alle andre forlengst skrinlagte mytologier heller, men sammenligningen er jo like forbannet meningsløs om en tar den med inn i denne mytologiske verden! For ut i fra et kristent perspektiv:.. De 10 bud forbyr jo både å stjele, lyve avsmaken for horeri skinner igjennom i det om begjæringen av andres ektemake, i tillegg til at en stor andel av de etterrykkelig forbudne drapshandlinger skjer i sterkt belastede miljøer.
      Den fiktive Herren der oppe, gadd jo ikke engang å bry seg med å inkludere homofili i dette lovverket sitt! Om det hadde vært så jævlig om og gjøre for ham, så må en da kunne gå ut i fra at selveste Universets kreator og overstyrmann ville klart å skvise det inn et sted! Som f.eks den nevnte begjæringen av den nestes ektemake.. – Her kunne han glatt ha føyd til ‘..- eller den tilhørende ditt eget kjønn!!
      Alternativt, så kunne han begrenset det der narcissistiske oppgulpet som besitter de to første lovene, og presset det inn der! – Men det gjør han heller ikke! – Og da brister logikken fullstendig, selv i et scenarie som er lagt til Eventyrland!! 😀 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg