Liv ødelegges unødvendig hver dag: støtt rusreformen!

Har dere noen ganger tenkt på hvordan den eksisterende ruspolitikken vi har ødelegger liv?

Har dere tenkt på at denne politikken som har vært over mange tiår har ikke hjulpet noen eller på noen måte gjort ting bedre?

Har dere tenkt på at denne politikken er årsak til mer kriminalitet, flere narkomane og bostedsløse, mer narkotika og mye mer penger til mafia og farlige kriminelle organisasjoner?

Har dere tenkt på at denne ruspolitikken er direkte årsak til at stadig flere mennesker går til grunne og uskyldige liv ødelegges?

Har dere tenkt på at dette er en ond og ødeleggende politikk som forverrer fremfor å hjelpe noen?

Har dere tenkt på at denne ruspolitikken og holdningene den medfører ikke bidrar noe til bedring, medmenneskelighet, aksept, forståelse, verdighet eller noen form for livskvalitet for den det gjelder?

Det har jeg tenkt på mye i mitt liv, noen av dere der ute har også det, men de aller fleste bryr seg ikke i det hele tatt!

Vi lever i et samfunn der rusbrukere og rusmisbrukere blir stemplet og stigmatisert, sett ned på og behandles uverdig.

Rusbrukere og rusmisbrukere antas av de fleste å være dårlige mennesker og farlige kriminelle.

Rusbrukere og rusmisbrukere skal straffes og stues bort, folk vil ikke se dem. Man blir jaget som skadedyr, lever i usikkerhet og har ingen trygghet.

Den ruspolitikken som vi har i dag er direkte årsak til menneskers holdninger til noe de egentlig vet veldig lite om, årsaker til stigmatiseringer og fordommer, selve hovedårsaken til mange ødelagte liv!

Har man det ille fra før, så gjør ikke folk flest det noe bedre. Vår medmenneskelighet begrenser seg, vår uvitenhet og forståelse for hva som har skjedd, og hva som skjer med andre er veldig begrenset. Årsak og konsekvenser er bare ord.

Dette vet jeg mye om.

Jeg begynte å røyke tobakk og drikke alkohol da jeg var 10 år. Da jeg var 12-13 år tok jeg det videre. Jeg sniffet lightergass, zippo-bensin og spiste pillere. Gjennom alle mine tenår ruset jeg meg daglig. Jeg junket amfetamin, trippet på LSD og E, jeg plukket masse fleinsopp og drakk masse te. Jeg testet kokain og jeg røyket heroin.

Jeg inntok mye annet også, jeg klarer ikke huske halvparten av medikamentene jeg fikk i meg, i mange tilfeller visste jeg vel egentlig ikke hva jeg dyttet i meg. Det å bli ruset var viktigst.

Ingen stilte spørsmål om hvorfor det ble slik, de brydde seg ikke, det bare var slik.

Man blir stemplet «jævla narkoman» uten at noen tenkte på årsak, på hvorfor noen ruser seg, hva man flykter fra!

Klassekamerater så ned på meg, foreldrene deres foraktet meg, politiet ville bare ta meg, barnevern og sosionomer ville bare sende meg bort. Så og si alle steder var man uønsket, og man ble fremstilt som noe stygt og uverdig.

Alle skulle straffe meg, unntatt narkomiljøet og andre kriminelle miljøer, de ville suge meg inn, bruke meg til sin fortjeneste. Og når slike farlige kriminelle miljøer er de eneste som tar imot en, er de eneste som gir deg et snev av verdighet, hva skjer da?

I stedet for at folk, samfunn og autoriteter viser forståelse, prøver å hjelpe, så gjør de alt mye verre. Dette vet man, dette har vi sett igjennom mange mange mange år!

Jeg har mistet mange venner så alt for tidlig, overdoser, selvmord og drap.

Folk må endre seg, holdninger må endre seg, samfunnet må endre seg, og ikke minst må politikken som føres, den må totalendres!!

Støtt den nye rusreformen!

Klikk her: Foreningen Tryggere Ruspolitikk

Takk for at dere bryr dere ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rus #rusbruker #rusmisbruker #narkotika #ruspolitikk #straff #rusreform #politikk #tryggereruspolitikk #forståelse #medmenneskelighet #autoriteter #politi #myndigheter #støttrusreformen

Legaliser Cannabis!!!

2 kommentarer
    1. Så spot on innen et av de emnene jeg brenner sterkest for, at det er på grensen til latterlig!.. <3
      Engasjementet rundt disse tingene har faktisk vist seg å 'bikke over', slik at nær sagt alt av forsøk på å blogge innen denne tematikken ender med å slettes fordi jeg rett og slett tar fullstendig av (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg