Litt kunst og natur langs elva i Drammen.

Snuppen min og jeg har tuslet 20 000 skritt rundt om i Drammen i dag. På veien møtte vi da et gjeng med høns og én hane. De var utrolig flotte, ikke akkurat noen skabbete fjærkre dette, nei nei..

Vi gikk altså fra Fjell via Marienlyst innom Grønland og kjøpte vårs rundstykker, hver vår spicy karbonade og brus, så gikk vi videre oppover langs elva, passerte Gulskogen Gård og over Landfalløybrua og til Bacheparken hvor vi spiste lunsjen vår.

Bacheparken er ikke særlig spennende egentlig, men planen var å ta en titt etter Mandarinanda (<— klikk link), jeg har ikke fått hilst på den hittil i år. Jeg synes den er så utrolig festlig. Egentlig vet jeg ikke om den er i byen her i år. Vi så den ikke, dessverre.

Videre gikk vi fra Bacheparken og ned mot Bragernes, men vi svingte over Ypsilonbrua over til Grønland igjen, videre over Strømsø og Marienlyst og til Strømsø kjøpesenter og handlet litt mat og drikke.

Denne tiden er så fin når det blomstrer overalt, og det er så digg og tusle rundt i egen by og se på alt det vakre som faktisk er her. Denne planten over har jeg veldig lyst på, utrolig lekker. Det er en Bougainvillea som tilhører en tropisk planteslekt i nellikordenen i mirakelblomstfamilien. Det er slyngplanter som klatrer ved hjelp av stengeltorner. Så lærte dere kanskje noe nytt hehe.. Lekker sant??!!

Over er snuppen min da, syntes det ble fint bilde med både Drammenselva og dette Hestekastanje-treet i bakgrunnen. Hestekastanjer finner man overalt i Drammen. Utrolig fine blomster på disse, dere kan se nærbilder HER (<— klikk link) så skjønner dere hva jeg mener. Dere er enige sant?! Under er meg sittende i den ene av de to elveharpene (stålskulpturer med innebygde høyttalere). Anyways, da ble det 20 000 skritt og 1,3 mil.

Nå skal jeg steke laksemiddag, prekas 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drammen #elvebyen #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. dette var en deilig spasertur ,takk for att vi fikk bli med ,kastanjetre ønsker jeg meg ,men hvet ikke om det kommer i min hage noen gang da ha ha ,slyngplanten var skikkelig lekker ,moon tro om det er noe en har mulighet å få tak i her i Norge da ?

    2. Så fin tur Bunny, masse kult å se på, alt fra høner, til blomster, til vann og to kjekke karer 😉.

      Angående den harpe tingen, er det slik at det plutselig kan komme lyd ut av den?
      I såfall hold deg for ørene, hihi.

      klem klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg