Lettkrenka politi med våpen.

Nevner to episoder som jeg har opplevd og vært vitne til selv. Den første var da jeg var ungdom, politiet kom til et hybelhus og utførte en razzia i noen av disse hyblene. En ung jente på 15 år stod i en gang utenfor da dette skjedde, hun ble redd og hennes umiddelbare reaksjon var å komme seg ut derfra. Hvilket medførte at en politimann tok tak i henne med begge armene og banket henne brutalt inn i mur/betongveggen, gjentatte ganger. Hele ryggen hennes ble mørk blå og hun hadde problemer med å bevege seg over tid. Husker jeg rett så var hun der fordi hun hadde en kjæreste som bodde i bygningen. Hun hadde ikke gjort noe galt, hun bare reagerte med å forsøke komme seg ut fordi hun ble redd. Volden ble anmeldt, men saken henlagt.

Jeg selv var på et utested en gang hvor to personer, jeg visste hvem den ene var, men ikke den andre. Disse satte seg med «mitt» bord og var ufine. Jeg ba dem sette seg et annet sted, fjerne seg. Det ble munnhuggeri, og en av vaktene fikk dette med seg, disse to ble så kastet ut. Da jeg selv skulle forlate stedet stod de faktisk utenfor og ventet. De hoppet da på meg og brukte vold. Der var to politibetjenter som kom rundt hjørnet akkurat da og ble vitner til dette. De oppfordret meg til å møte på politistasjonen mandagen etter for å anmelde. Jeg gjorde så, for med to politibetjenter som vitner, kunne de vel ikke henlegge saken. Joda, «henlagt etter bevisets stilling».

Så til langt mer alvorlige tilfeller, omtalt i bloggen til «TorjusDølo» hvis innlegg dere kan lese hvis dere klikker på navnet. Han skriver følgende: «Det var 25. juni, da satt politifolk i en bil ikke langt fra London pub i Oslo og observerte vanlige folk overmanne og ufarliggjøre den meget farlige islamisten Zaniar Matapour, som rett før hadde skutt og drept to mennesker. Da faren var helt over, hoppet politifolkene ut av bilen og overtok».

Han skriver videre at: «vanlige folk synes slikt politiarbeid er ynkelig, men ledelsen i Oslo politidistrikt er fornøyd med innsatsen. Politiets innsats i Kongsberg i fjor høst var heller ikke optimal. Synd for politiet at ikke vanlige folk var i nærheten og ordnet opp, før islamisten Espen Andersen Bråthen fikk god tid til å gjøre det han ville – drepe fem mennesker».

Her om dagen kunne vi lese om to politibetjenter ruslende i ei gate i Tromsø. En ung dame og en ung mann. De går så bort til to gatemusikanter som spiller så godt de kan. Den mannlige betjenten får lyst til å gjøre en gjesteopptreden og synge litt. Folk blir overrasket. Det høres ikke så verst ut, og han høster applaus. Etterpå sier den syngende politibetjenten til VG at han tror grunnen til at folk ble overrasket var at dette ikke var forventet av en menig politimann, og at det er viktig at politi er faktisk like vanlig som alle andre.

Vanlig.. jeg personlig tenker at politi i uniform, politibetjenter på jobb skal ikke være «vanlige», de skal ikke være som alle andre, de skal være på jobb. Gjøre en best mulig jobb. Den jobben de er satt til, å beskytte oss. Når jeg i dag leser saken som omtales i Stavanger Aftenblad og VG om at politiet har anmeldt tre personer i helgen for å ha vist dem, altså vist politiet fingeren, så har de samtidig henlagt flere alvorlige voldssaker begått de siste månedene.

Mange reagerer sterkt på dette, og jeg tenker mitt, dette viser oss rett og slett et hårsårt og pysete politi, hvordan kan disse opptre som beskyttere i samfunnet når de selv ikke tåler mer enn dette? Vi lever i et aggressivt samfunn, hadde til eksempel Nav-ansatte anmeldt alle som viste dem fingeren, hadde folk blitt anmeldt hele tiden. Hvorfor vise fingeren til politiet? Ufin oppførsel joda, men kan jo være at de selv, politiet, var ufine, urettferdige eller opptrådte feilaktig, det er jo ikke første gang.

Jeg er enig i at å vise fingeren til offentlige tjenestepersoner er feil. Men det skremmer meg likevel at i et samfunn med stadig økende alvorlig kriminalitet, så velger de å bruke mindre tid og ressurser på det som er langt mer alvorlig, samtidig som de påtar seg offerrolle og bruker tid og ressurser på å ha blitt vist fingeren til. Disse sakene er nå henlagte, men tenk dere selv hvordan politiet hadde reagert om du, jeg, vi her ellers i samfunnet skulle levert anmeldelse hver gang noen hadde vist oss fingeren, sann mine ord, da hadde de hånet og ledd av oss.

I et kommentarfelt leste jeg noen som synes det er skummelt at «hårsåre og butthurte» politibetjenter som dette skal få bære våpen.. hva mener dere?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#politi #bunny #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Beklager å måtte seia det, men politiet i Noreg har vorte nokon patetiske sveklingar, som hopper når politikerane seier hopp, i staden for å gjera jobben sin på ein ordentleg måte.
      At slike wokepoliti bør få gå med våpen, nei, då kan det fort gå galt.

      1. Med galskapen i samfunnet så skulle jeg egentlig være for at politiet får ha våpen og beskytte seg. Men når en ser hvordan politi vi har, så ynkelige, så er jeg stygt redd for at våpen vil bli brukt helt feil. Kanskje burde det bli tillatt at alle får bære våpen, beskytte seg selv når politiet ikke evner det, da blir galskapen fullendt.

        1. 👍 😊 Det var det eg tenkte eg og.
          Dessverre ser det ut til at me må bevepna oss snart, enten me vil eller ei, og då er, som du seier, galskapen fullendt.

    2. Det er så innmari mye feil fokus i samfunnet – og så mange merkelige regler som for eksempel polititjenestemenn skal forholde seg til. Det er jo helt høl i hue at de skal sitte og vente til andre har overmanna gjerningspersoner………! Fordi ingen hadde sagt at de skulle gå ut av bilen, da eller??? Hårsårhet er jo den nye folkesykdommen, en skal jo rett og slett ikke tåle en dritt lenger uten å føle seg krenka.

      1. Ja, hvis man skal anmelde alle som viser en finger, så hadde jeg hatt mye å anmelde, opplever ting som er langt verre enn en finger, men det skal liksom være greit.

    3. Det jeg måtte ha hatt av tillit til politiet, gikk fløyten ved synet av de sittende ‘armed to the T’ i pansrede båter iført full ‘rustning’ i bakgrunnen mens turister i småbåter iført sommer-habitten plukket unger opp av vannet 22 juli 2011..

    4. At politiet i Norge er blitt “pysete” er neiggu ikke rart. Jeg refererer ofte til tiltakene som Knut Storberget skrøt av å fått gjennomført,som justisminister i en av Jens sine regjeringer.Det hadde blitt drøftet,både lenge og vel,hva som kunne gjøres med politimangelen,da de fikk den glupe ideen å REDUSERE KRAVA for å bestå eksamen,på politiskolen. Da sto de,så kry,og proklamerte at NÅ ble det flere,og fortere,uteksaminert…Sukk, ja sikkert, men er de glupere og modigere…………

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg