Latterliggjøring og mobbing på blogg!

I helga synes jeg det var veldig dødt her på blogg. Det gikk så utrolig tregt, ihvertfall på min kant. Såvidt noen var innom for å si ‘hei’ engang. Jeg tenkte mitt, at folk er ute og nyter det fine været, drar på turer og ut på byen. Man har jo et liv å leve, og det er jo nå vi har dette livet, så det å benytte anledningen er jeg med på, helt klart!

Selv er jeg innom blogg ‘hele tiden’, mellom økter klikker jeg inn og besvarer kommentarer og leser innlegg. Jeg liker det. Det er noe med at man har blitt kjent med masse flotte folk gjennom bloggen og holder kontakt. Men det er ikke alt som er like flott, faktisk skjer det ting her på blogg som jeg synes er lite hyggelig..

Jeg ble vitne til at en medblogger tydeligvis kjedet seg, nok en gang, og fikk da sikkert behov for å finne på noe «faenskap» da hin sikkert opplevde at det var veldig stille på plattformen, slik som jeg også opplevde det. Men i stedet for å finne på «faenskap» så postet jeg heller innlegg om legender og ikoner..

Vedkommende medblogger gjorde som så mange ganger før, siktet seg ut et «offer» på en plassering over seg på Topplisten, for latterliggjøring. Skrev et helt innlegg der hin liksom skulle moralisere om sin medbloggers uhell og de skadene denne medbloggeren påførte seg. For her er det snakk om både blåveis og hjernerystelse for kort tid siden, for så å gå på trynet under to uker etter. Hvilket er lite morsomt og faktisk kan medføre ytterligere skader. Man tuller ikke med hjernerystelse.

I de aller fleste tilfellene med hjernerystelse vil symptomer og ubehag være borte i løpet av 2-7 dager, men i flere tilfeller kan det gå 1-3 måneder før symptomer har gitt seg helt. 10-15% av tilfellene med hjernerystelse ender opp med plager som varer i flere år. Så et fall kort tid etter en sådan hendelse kan medføre store problemer, selv om det ikke merkes der og da.

I innlegget kan man ikke se et lite snev av empati engang, det er fullstendig forsøk på latterliggjøring av sin medblogger. Siden slike innlegg har blitt postet utallige ganger før, så handler dette faktisk også om mobbing.

En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer. I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg.

Dette minner meg om for over ti år siden på blogg, rosabloggerne Therese Charlotte (TCMN) og Sophie Elise drev med latterliggjøring og mobbing av hverandre. Det var like barnslig som det vi ser i dag. MEN husk, TCMN og Sophie Elise var faktisk tenåringer den gang, altså barn. De hadde også avtalt dette, det hele var et skuespill for å få klikk på bloggene.

Mobbing og latterliggjøring for å få klikk, nice..

Det som er interessant her er at da innlegget med all denne latterliggjøringen ble postet i helga, så sendte samtidig forfatteren av innlegget melding til sitt valgte offer at innlegget er «ikke vondt ment», hvilket viser at det sannsynligvis faktisk var ment på en måte jeg ikke synes noe om, for en ville vel ikke skrive «ikke vondt ment» hvis en ikke allerede visste at det faktisk er slik det vil oppfattes..

Selvfølgelig falt ikke dette i god jord hos det valgte offer, og da visste jeg hva som ville skje. Det ville komme et nytt innlegg, for dette har jeg nå sett så jævlig mange ganger, og dette er hvorfor «Kokkejævel» ikke har lyst å blogge mer. Dette er også hva jeg har opplevd flere ganger selv.

Et nytt innlegg kom, en slags beklagelse, en stakkarsliggjørelse av seg selv, men med ytterligere latterliggjøring av sitt valgte offer. For i beklagelsen kommer det at det valgte offer «forstår ikke at». Det valgte offer «snublet litt». «Slapp unna med litt søleflekker». Litt søleflekker? Vedkommende hadde nylig pådratt seg hjernerystelse!!

Det nye innlegget fremstiller dermed det valgte offer som en som er hårsår og lar seg lett krenke. Den fremstillingen kjenner jeg igjen. Vi er noen stykker nå som er såkalte hårsåre og lettkrenkede på topplisten nå..

Til slutt i dette nevnte innlegget som liksom skal være en beklagelse så står der «jeg beklager at det ble oppfattet slik». Hahaha.. dét var en skikkelig hjertefølt unnskyldning det der!!

«Ikke vondt ment».. Hahh, right!!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#latterliggjøring #mobbing #krenking #blogg #medblogger #blogging #blogger #bunny #bunnytrash

28 kommentarer
    1. Det er lite sjarmerende når noen benytter seg av hersketeknikker, både når det skjer muntlig, med kroppsspråk og skriftlig!

      1. Veldig lite sjarmerende, men at en ubevisst begår slike handlinger ved et tilfelle eller to greier jeg fint å tolerere, men når det er bevisst, hele tiden, over et par år.. da snakker vi 😡

    2. Hei igjen 😊🌹🇳🇴
      Er det den der ufyselige bloggeren (som alle snakker om) som er på farten igjen med sin nådeløse «satiriske» penn ?
      Vedkommende er jo bare forbi patetisk i mine øyne,men dessverre svært slitsom å måtte forholde seg til,som alle patetiske figurer er.
      Har merket meg at hersketeknikken ignorering er svært utbredt hos en viss(vi vet alle hvem er) blogger.

      Ha en fin dag i dag ☀️☀️Hilsen synskepeggy

        1. Ja,men ser ikke ut for at denne ufyselige bloggeren evner å knekke den koden 🥸 Det er en skikkelig ekkel og ufyselig rød tråd i den bloggen og hos den ufyselige bloggeren som er svært vanskelig å akseptere,og i tillegg er den ufyselige bloggeren svært hårsår (og svært aktiv i bruk av hersketeknikker) når det kommer til konstruktive,objektive,og til tider,kritiske tilbakemeldinger på den ufyselige mobbingen,latterliggjøringen og uthengingen bloggeren til stadighet holder på med 😡

          Kanskje det ikke hadde vært så dumt av den ufyselig bloggeren å ydmyke seg selv litt å se til din blogg å lære noen par triks 👍
          Hilsen synskepeggy.

            1. Eg skjønte raskt at det gjalt meg her, men har ikke fått med meg beklagelsen da eg ikke klikker på den bloggen. Men kaller hun meg hårsår? Jaja, hun får tro det da. Eg tar det hele med knusende ro 🤠 Eg fikk sikkert 2-3 ekstra klikk av de innleggene hennes 😂

              1. Jeg klikker heller ikke på den bloggen til vanlig, men en gang annenhver måned skjer det, når det kommer varsel i innboksen min at noe er i gjære, ikke alltid da heller, men så var det meldingen du fikk og da måtte jeg bare når hun postet innlegget som heter «beklager» hvor hun egentlig ikke beklager. Hun skriver ikke direkte at du er hårsår, det bare er noe med hvordan hele innlegget er formulert. Det eneste hun beklager er at du ‘oppfattet det slik’.

    3. Ein gong har eg vore inne på bloggen hennar, og det var ein gong for mykje 😡.
      Kommunist liksom? Der sit ein liten mann, med enda mindre bart, nede i glopølen, og griner av avindsjuke over hennar nazi åtferd.
      Makan til vondsinna og nedrig vesen skal ein leita lenge etter.

        1. I denne saken her, så evner jeg faktisk ikke å se at det forekom noen utilbørlig uthenging..
          – Men hva en mener av sånn eller slik i den enkelte sak, får så være. Det jeg imidlertid føler er jævlig viktig å spre bevissthet om, er ikke å la ‘snøen som falt i fjor’ påvirke hvem en sympatiserer med i nye anliggende!.. Likeså, er det viktig å være seg bevisst på å utvise objeltivitet i det enkelte issue, og etter beste evne å unngå å la seg påvirke av ens personlige relasjoner til de involverte..
          Hva jeg vil frem til, er at vi, etter kokkens sortl, har en person som har fått et viss renome hva blogger-kriger angår. Videre er det en kbensgjerning at de respektive kriger har dratt lesere som faen, om enn aldri så utilsiktet.. Altså.. Dersom jeg ikke hadde menget meg med andre bloggere på plattformen, så har en jo ikke noe forhold til disse i det hele tatt. Om jeg setter meg selv i en slik posisjon, ville jeg definitivt inntatt konkurransemodus i forhold til plattformens øvrige bloggere. Og uten noe forhold til disse, ville ingen følelsesmessige hensyn spilt inn, så da er mulighetene til stede for at jeg ville kjørt på med det jeg hadde, for å sivdet sånn.. Og det jeg hadde hatt, var vissheten om betydelige økninger i besøkstall ved å tilrettelegge for en krig på denne lokaliteten. Og når en i tillegg nærmest er sikret å vinne en brakseier i hht disse tilskuernes sympati, både hva bloggkollegene og andre angår, så er dette definitivt hva jeg ville kjørt på!
          – Så at jeg imidlertid har et kollegialt og vennskapelig forhold til et utvalg medbloggere, og dermed forholder meg til gruppen deretter, endrer kun en ting; At jeg kan gjøre oppmerksom på muligheten! For når jeg så den muligheten som ligger der med verdens enkleste offer å ta i bruk for det respektive formålet, så kan det så visst ikke utelukkes at den også vil sees av de som både kan- og vil bruke den!!
          Jeg sier ikke at det var dette som ble gjort av den fornærmede i denne saken, for det har jeg ingen holdepunkter for å si noe om! Men ikke desto mindre, så var det via dette issuet jeg så faren som foreligger for det nevnte scenario..
          Det er en bevist menneskelig svakhet å la seg rive med i såkalte heksejakter. Dette er iboende i alle som en av oss! Derfor er det avgjørende at vi er oss dette bevisst 24/7, 365 dgr i året. Forhåpentligvis, klarer vi å unngå å falle i den fellen her på plattformen..

          1. Det jeg så var forsøk på latterliggjøring. Uthenging følger med, men det var latterliggjøring jeg så. Og fullstendig mangel på empati. Morsomt var det at etter første utspill så forutså jeg det som ville komme, og jeg traff hundre prosent. Det er noe med hva Bernt skriver lengre opp eller ned i kommentarfeltet her ☝🏾👇🏾 skriver. Det er ikke så mye det som ble skrevet, men måten. En utspekulert måte som er vanskelig for andre å ta vedkommende på. Når det skjer later vedkommende som ingenting. Jeg har merket meg at ganske mange på plattformen her ikke ser dette i det hele tatt, men så lenge jeg ser det så er det greit. In real life snakker man om typisk den som kan være din beste venninne for så å prøve seg på mannen din. Altså metaforisk *hehe*

            1. Hvordan den enkelte oppfatter det som er blitt sagt og skrevet i dette konkrete tilfellet, får bli opp til hver og en. Jeg har sagt fra til vedkommende der jeg har ment de har trådt feil, liksom jeg er tilsvarende ærlig på at jeg ikke oppfattet det som fremkom av dette innlegget som ondsinnet, og ville syntes det var morsomt om dette gjaldt meg. Men det innebærer jo ikke at jeg har noen monopol på sannheten av den grunn, og jeg respekterer fullt ut at andre ser annerledes på det..
              Poenget mitt, er imidlertid at jeg ser at veien ligger åpen for at denne motstanden mot vedkommende som kommer til uttrykk kan eskalere til en ufyselig greie der vedkommende ikke blir bedømt objektivt og isolert ut i fra den aktuelle sak. Med andre ord, ser jeg faren for at det kan oppstå en forutinntatthet der den gjengse oppfatningen farger de oppfatninger folk vil gjøre seg i de issues der vedkommende er innblandet! – Og det er faren for at noe slikt kan oppstå som gjorde at det føltes nødvendig å komme med en aldri så liten ‘heads-up’ for å gjøre bevisst på den risikoen som foreligger..

              1. Det er noe med å sende melding i forkant å si at ting ikke er vondt ment, da har en på en måte innrømmet at det er slik det kan oppfattes. Risikoen som foreligger kommer vel da helst fra den part som stadig skal bedrive sin «satire» som som en latterliggjøring med den viten at folk reagerer som man gjør og ble lei av dette allerede for to tre år siden.

                1. Greit nok at en del føler det slik, så om vi så legger min personlige oppfatning til side, og legger det til grunn at disse satirene er usmakelig..
                  Det som da blir spørsmålet er hva som er greia med å la seg affisere av hva dette kvinnemennesket måtte syntes og mene!? Jeg mener.. Når en legger seg såpass laglig til for hugg som en tross alt gjør ved å operere på nett, så forstår jeg uansett ikke at det som kommer fra den kanten kan ha noe å si! Jeg mener.. Jeg driter jo langflatt i hva ett eller annet kvinnemenneske oppe i dalom-ditten langt faen-i-vold inne i Buskerud måtte si og mene om meg! Så på bakgrunn av dette, så blir det i tillegg et spm. om det ikke er de som lar seg fornærme i offentligheten når muligheten byr seg for å høste ekstra oppmerksomhet med en aldri så liten sympati-boost på toppen for å krydre det hele..
                  Poenget mitt er hvorvidt en ikke burde kunne klare og i det minste få svelget unna en og annen mini-kamel for å beholde et noenlunde miljø her inne?? Jeg mener.. Når folk blir bombet ned over en lav sko i Ukraina, så setter det unektelig ting i perspektiv, slik at det å ta sånn på vei over disse skribleriene som det hun der Doc & Dask-dama gjør unektelig får et uggent navlebeskuende skjær over seg i lys av dette.. Kan godt være jeg er litt urettferdig her nå, men sånn er det nå en gang..

                  1. Disse satirene er ikke satirer, begrepet er en unnskyldning å bruke når noen reagerer. Torjus Dølo skriver satire. Når det gjelder Dask så driter hun vel like langflatt i dette som du gjør. Hun skrev sin mening i et par setninger og lot det være med det. Her er det jeg som har tatt opp dette, her er det jeg som reagerer, rett og slett fordi jeg er mettet på et konsept som handler om å flere dager i uka omgjøre situasjoner til hva de ikke er, og/eller få den omtalte til å virke dum. Dette tilfellet her er langt fra det verste, bare barnemat i forhold til hva som tidligere har kommet og hva som senere vil komme. Du og dask kan gi dere langflatt i at andre vrir og vender på deres ord og såkalt satire og latterliggjøring blir gjort, men ikke alle gjør det. Jeg har en tendens til å bryte ut av meg hva jeg mener, og når jeg har fått sagt mitt så kan det gjerne diskuteres, men jeg står fremdeles ved at når noen i forkant påpeker at noe ikke er vondt ment, så er de fullt inneforstått med at det en har skrevet faktisk kan oppfattes slik. Og hvis en da ikke mener noe vondt, da kan en fint spare seg for å poste det.

        2. Eg var innom fleire innlegg.
          Det var ikkje så mykje det hu skreiv, som måten hu skreiv det på.
          Me omtaler ofte slike folk som dumme, men den dama er ikkje dum. Det ser me på den utspekulerte måten hu skriv på. Hu tråkker på andre, for å hevde seg sjølv, og hu gjer det på ein måte som er vanskelig å ta henne på.
          Å tråkke på andre, for å hevde seg sjølv, er så fjernt frå den kommunistiske ånd, som det går ann å koma.
          Det vitner om svært høg egosentriskheit, og er heilt i tråd med den nazistiske ånd.
          Til hennar forsvar, hu kan umogleg ha det særleg godt med seg sjølv, og lete det gå ut over andre.

          1. Vært inni hodet mitt igjen.. Det jeg merker meg er den totale mangelen på empati, og at andre her ikke ser ut til å merke det. Jeg tok meg i å gruble en gang på hvordan barna hennes må ha hatt det. Fikk grøsninger. Nei, nå skal jeg holde meg unna leeeeeenge.

    4. Helt utrolig att topplisten på blogg har blitt en veninneklubb som ikke tåler noe – kjerringtanker påpekte vel bare det åpenbare – at uhell forekommer hele tiden – og generaliserte det til allmenne råd om å tenke seg om – som virker ganske fornuftig – om det er mangel på empati tror jeg du skal lese innlegget en gang till – Doc la jo selv ut bilde av gansk håpløst fottøy for å gå på tur – det har vel ingenting med latterliggjøring å gjøre. Om man deler både dumme og smarte ting man gjør kan man vel ikke påberope seg krenkelse være fordi man får kommentarer som påpeker det åpenbare?

      1. Hei så hyggelig kommentar fra deg, du tåler vel at andre har andre meninger og oppfatninger enn deg uten at noen er krenka av den grunn? Jeg har bare ikke sansen for konseptet å bruke sine medbloggere til latterliggjøring. Slik er det bare. Ha en fin dag og velkommen innom igjen 😜😘

    5. Når du har en overskrift som heter latterliggjøring og mobbing på blogg synes jeg faktisk at du må ta en titt i det berømte speilet og faktisk spørre deg selv om du virkelig tror det var intensjonen med innlegget

    6. Det er vel på samme måte som du “latterliggjør og mobber” alle som tror på vaksiner og har et annet synspunkt enn deg – men det tydeligvis ok og ikke definert som latterliggjøring og mobbing antar jeg. Ha en fin kveld

      1. Hvis det er inntrykket du har så går det helt fint, du virker veldig opprørt i dag, håper du har en bedre dag i morgen. Takk for titten og velkommen innom igjen 😊

        1. Også en måte å unngå å svare på 🙂 du virker også veldig opprørt når du skriver innlegget

          1. Oppfattet ingen spørsmålstegn. Kanskje jeg var det. Kanskje ikke. Det er blitt lagt ut hundrevis av innlegg på blogg siden den gang. Sitter liksom ikke her å dveler med det ene mitt som ikke er skrevet i dag engang. Men takk igjen for titten, hyggelig med besøk 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg