Laksetaco og vekt-resultat (ikke til å tro)!


Tro det eller ei, men jeg har aldri før spist en taco-rett med fisk eller sjømat før. Det var vel sent i mine tenår jeg spiste taco første gang faktisk. Jeg gikk en tur og bestemte meg for å stikke innom min onkel og tante på et lite besøk. Onkel åpnet døren og sa at de hadde akkurat laget ferdig taco og spurte om jeg ville spise sammen med dem. Taco? Hæ, hva er det? Men jeg har alltid vært matglad og mer enn villig til å prøve nye ting, så jeg takket ja og spiste med dem. Dette var denne varianten med kjøttdeig osv i tacoskjell. Det var nydelig!


I dag foretrekker jeg taco i lefser, også cruncher jeg et par nachos i lefsen for å få den crispy skjellopplevelsen. Ellers har jeg spist tacopizza og tacoboller. Alle variantene er med kjøtt. Jeg har også laget tacoribbe, det var snadder. Men som sagt, kun kjøtt, aldri fisk.

Nylig var det kampanjepriser på «kjøttdeig av laks» og jeg kjøpte et par slike. Så i dag laget jeg laksetaco. Til min gledelige overraskelse så synes jeg det var dritgodt. Enda bedre igjen, snuppen min syntes også dette var snadder. Dette ble laget på akkurat samme måte som vanlig taco. Jeg stekte «kjøttdeig av laks» samme mengde som man bruker når det er vanlig kjøttdeig. Jeg hadde så i tacokrydder og en liten desiliter vann og lot det småkoke og surre i fem minutter.


Den store forskjellen her er at jeg bruker ikke mango til vanlig taco av kjøttdeig. Det gjorde jeg her. Små terninger av mango er det som gjør laksetaco til en egen god snadder-rett. Altså det som er viktig her er laksen og taco-lefsene. Litt ost, løk, nachos, Drømmelett, sterk tacosaus og MANGO! Resten er strengt tatt unødvendig. Vi hadde for eksempel kuttet kinakål, agurk og mais også til. Og jalapeños.

Anyways, da har vi prøvd, vi elsket det, og vi kommer til å lage det igjen. Med MANGO!


Så var det vektresultatene denne uka. Jeg har nå drevet med 5:2-dietten i to uker. Jeg faster da to dager i uka, tirsdager og torsdager da jeg spiser maks 500 kcal de dagene. Da helst hvit fisk med grønnsakblanding. Den første uka reduserte jeg vekten med 2,3 kilo. Så var det denne uken… ingenting. Jeg hadde ikke gått ned noe, ikke et gram. Jeg hadde heller ikke lagt på meg et gram, så jeg gråter ikke.

Sånn kan det være noen ganger, jeg opplevde dette et par ganger da jeg slanket meg 28 kilo på 7-8 måneder med 5:2-dietten. Der var til og med et par ganger jeg hadde gått litt opp i vekt. Det kan være demotiverende, men samtidig kan jeg faktisk ha slanket meg bittelitt, det bare vises ikke. Det kan ha med mengde vann i kroppen å gjøre. Slike ting. Så en kan ikke miste motivasjonen, en må bare kjøre på og prøve få bedre resultater neste uke.

Så i morgen sterter en ny uke, tirsdag og torsdag skal jeg faste. Så veier jeg meg på morgenen fredag, så får dere vite neste ukes resultater neste søndag. Takk for titten 😜😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#laksetaco #laks #taco #diett #52 #slanking #kosthold #mat #vektreduksjon #kcal #kalorier #motivasjon #vekt #resultat #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Jeg har ventet på denne laksekjøttdeig oppdateringen. Så utrolig bra at det var godt da, mango er snadder også 😊

      Lykke til med ny uke på dietten din, denne uka blir det nok resultater som synes på vekten 😊

      Ha en fin søndagskveld ❤

      1. Det er så utrolig dumt navn 😂 kjøttdeig faktisk.. men den var ikke dum likevel, skal lage små boller og ha i fiskesuppe en kveld 😜 Jeg synes laksetaco var skikkelig snadder, men mangoen må være med, her er den sammensetningen med laks, mango, løk, tacosaus og rømme alfa omega, fantastiske kontraster. Men må sies, nå er jo jeg en av de få som setter sjømat høyere enn kjøtt. Da jeg bodde i Harstad var der ikke sushi, jeg tok flere ganger hurtigbåten til Tromsø og spiste sushi på restaurant der (prisen den gang var dobbel av hva man betaler på vanlige sushibarer i dag), så alt i alt kunne det koste meg nærmere 3000 kroner bare fordi suget på litt sushi tok overhånd. Skalldyr er amazing, og laks som vi snakker om her nå, er en svært anvendelig og god fisk 😜

          1. På pakken her står det «kjøttdeig av laks», om det egentlig heter laksekjøttdeig så vil jeg påstå nei, dette er mumbo jumbo nyskapte ord i tråd med den voksende vegetarianismen og pescetarianismen, Greta Thunberg og MDG 😂 Altså det er jo fiskefarse, ganske enkelt, men høres vel ikke like «kult» ut! Aldri smakt sushi?? Whuuuut??!! 😳😳😳

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg