La oss snakke om den såkalte hatpraten!

De siste dagene har jeg lest litt om rapporten fra tenketanken Nordic Safe Cities (NSC) som kunne fortelle oss at 1,7 prosent av om lag 10,5 millioner kommentarer på Facebook har blitt kategorisert som «språklige angrep» og 0,4 prosent av disse som hatprat. I rapporten navngis en rekke personer, såkalte offentlige personer og politikere, og det pekes på medier, inkludert såkalte alternative medier, hvor det er mest slike angrep. Da rapporten var ferdigstilt ble den overført på email til alle yrkespolitikere og deres etablerte medier som mottar sin årlige kvote statsstøtte.

NRK og TV2 omfavnet rapporten uten noen kritiske spørsmål, for budskapet var jo «helt perfekt», og det til tross for at 99,6 prosent ikke ble kategorisert som hatprat. Disse etablerte mediene satte umiddelbart i gang en kampanje hvorav de har laget artikler om alle de stakkars muslimer som blir utsatt for hatprat. Legger ved artikkel fra NRK under hvor man kan se hvor de lager et bilde av at muslimer er veldig utsatt og plaget av hatprat. Jeg tenker bare overskriften sier sitt.

Link: «Hets og hat på nett – det går på friheten vår» (NRK)

Videre kunne etablerte media finne glede i at rapporten, som er utarbeidet ved hjelp av megadata og såkalt kunstig intelligens, kunne meddele at de som utløser de verste kommentarene i Norge er Hege Storhaug (HRS), Per-Willy Amundsen (FrP) og det verste nettstedet er Rights.no.

Istedet for å kunne glede seg over hvor lite hatprat og hets totalt sett det faktisk er (0,4 prosent) så hauset de heller opp at minoritetspersoner har blitt kalt eller omtalt som kvinnfolk eller kjerring. Hatprat? Really? Jeg er vokst opp i Harstad i Troms, jeg har i alle mine år der hørt «nu må æ heim tell kjærringa, ho har laga fårikål i dag». Hatprat? Really?? «Kvinnfolket skulle møte ei venninna først, så kommer ho etterpå». Hatprat? Altså hver ei setning der noens kone eller kvinnelige kjæreste omtales så brukes disse ordene. Jeg tenker, søringan må jo tro at alle menn hater kvinner nordpå.. spinnvilt!! Men hva med min medblogger fra samme sted som meg som skrev «nu skal denna kjærringa krype tell sengs»? Selvhat?

Men altså, man kan jo koke suppe på spiker, og det har både NSC og etablerte media greid utmerket der de har listet opp de «verste» offentlige personer, politikerne og medier i Norge, altså de som genererer mest språklige angrep (1,7 prosent), herunder hatprat (0,4 prosent). Gnidd seg i hendene og laget en stor greie av dette, selv om problemet er minimalt, og attpåtil utarbeidet av megadata, kunstig intelligens. Plassér den megadatamåleren i en hvilken som helst pub i hjembyen min, og den ender vel med å koke over, eller starte brann.

Når nå etablerte medier koser seg med at det er alternative media og personer fra den politiske høyreside som utpekes til å generere hovedandelen av denne «enorme» hatpraten, hele 0,4 prosent, haha.. så klarer jeg ikke la være å bite merke i at de det rettes finger mot er personer og media som bruker Facebook utelukkende til offentlig debatt og ikke stenger kommentarfelt slik etablerte gjør det. En annen ting er at etablert statsstøttet media har berøringsangst for belyse sammenhengen mellom den indoktrinerende hatefulle politiske ideologen islam og den negative samfunnsutviklingen.

Her blir det også gjort sammenligninger mellom de som bruker sin Facebook utelukkende til politikk, og personer som kombinerer politiske innlegg med innlegg om små barn, søte husdyr som kattunger, hundevalper og denslags.

Jeg klarer ikke se for meg FrP-politiker Per-Willy Amundsen begynner å poste bilder av hundevalper og kaninunger for å «vanne ut» postene sine.. ikke ser jeg for meg at han begynner å moderere ord som «kjerring» og «kvinnfolk» heller, vi er født og oppvokst på samme sted, disse ordene er språket vårt, enkelt og greit. Og hva islamkritikk angår, dét er berettiget!

Det er til å gråte av at ytringer og personlige meninger som «Muslimer burde ikke ha stemmerett i noen europeiske land.» Eller å kalle noen for «middelaldrende kjerring» er definert som hatprat. Men så lenge dette passer inn i blodrød venstrevridd politisk agenda, eller tilpasser seg narrativet deres og kan utnyttes, så er det bare å smi mens jernet er varmt og fremstille det som om personer med høyrepolitiske meninger er hatefulle. Det er enkel konstruksjon med bruk av et bredere og mer fargerikt språk.

Jeg lar meg ikke lure. Se bare her på blogg. Jeg har opplevd det selv. En politiker fra partiet Rødt som drifter blogg har gjentatte ganger kalt meg diverse, som «lettkrenka middelaldrende mannlig blogger», «rasist» og «konspirasjonsteoretiker». Enda bedre er en annen blodrød blogger som tydelig har ytret at han tilhører «den gode» røde side, nemlig Arbeiderpartiet.

I et innlegg fra den kanten kunne man se under overskriften «Meninger om andre bloggere», at en blir beskrevet som «ekkel nazisoper/patetisk avskum/tilbakestående/handikappede zombie» og vedkommede ønsker «uten tvil vil slå dem ned og fortsette å trampe på ansiktet deres helt til de slutter å sprelle», det er hva JEG kaller hatprat. Disse to nevnte og et par til holder sammen som en «allianse» på bloggernes plattform, i hverandres kommentarfelt.

Hadde vært artig å se hva NCS kunstige intelligens og megadata hadde greid å hoste opp med en sjekk av kommentarfelt og innlegg her på blogg, haha.. og eventuelt andre steder enn Facebook. Jeg tenker, leter man etter hatprat så er det ikke noe problem å finne det, eller eventuelt konstruere det. Altså, ytringer om hvem som bør ha og ikke ha stemmerett, bruke ord som kjerringer.. hatprat..? ..skjerpings!!

Jeg synes heller vi alle sammen skal være glad for at hele 99,6 prosent av ytringer i Facebooks kommentarfelt er definert som ikke hatprat. Av hva jeg selv har sett i kommentarfelt er dette begeistrende lavt, jeg synes det er fantastisk og gledelig rett og slett. Samtidig som jeg synes dette er veldig bra resultater, så vil jeg også ytre skepsis til metoden som som er brukt og den bakenforliggende agenda. Det er merkverdig hvordan politisk styrte etablerte medier lager overskrifter om hvor hatefulle vi nordmenn er, når vi egentlig er rause, trauste og tolerante.

De har bare et problem med at ikke alle er enige med dem, og da må litt som dette til, en konstruert fremstilling, sant..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hatprat #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. 🤣🤣🤣 Eg må berre le av den patetiske blodraude propagandakanalen NCS.
      Hadde dei sjekka dei blodraude sine innlegg og kommentarer om Trump og Putin, så hadde dei nok funnet mykje meir enn 0,4% hatprat.
      Slikt hatprat er jo PK, og i tråd med deira eigne meiningar, så det tek dei ikkje med.

      1. Det var nok et ønske om å stakkarsliggjøre islsm, det er jo det yrkespolitikere og statsstøttet media fokuserer på etter denne rapporten. Nå fikk de 0,4 prosent å slå i bordet med, og kan dokumentere hatord som ‘kvinnfolk’ og ‘kjerring’ 😂

        1. Ja, å vinkle saker for å skape hat mot dei dei ikkje liker, og stakkarsleggjera utskudd og kjeltringar, er dei flinke til.
          Kvinnfolk og kjerring, er hatprat 🤣🤣🤣. Vel, då bruker heile landet, utanom dei patetiske venstrevridde hatprat i daglegtale.
          Stakkars Lothepus seier eg, han må vera full av hat han 😜. Det må jo nærast kallast eitt under, at han i det heiletaket får visa seg på fjernsyn.

          1. Ironien er jo at her på blogg finner man jo Strikkekjerring og Kjerringtanker. Sistnevnte vet vi jo mye om meningene til og hennes omtaler av andre. Lothepus var faktisk nummer to av offentlige personers facebooksider som gror «hatprat», nest etter Hege Storhaug.

    2. Ja mye som defineres som hatprat. Bare det å ha en egen mening er ikke korrekt hvis man ikke er enig med det definerte flertallet. Men det er mange kommentarer på bloggene som jeg vil kalle direkte mobbing. Spesielt noen som ser ut til å redde dagen ved å snakke( skrive) negativt og stygt. Er noe i hva man lærte fra tidlige barnsbein. ” Har du ikke noe godt å si så la være å si noe”. Ser ikke vitsen ved å sitte å taste setning på setning med negativitet overfor enkelte. Men det er vel slik at de føler at det redder deres egen dag.
      Heier på allsidigheten i bloggen din. Både blomster, dyr utflukter og sterke meninger. Stå på.

      1. Tusen takk, jeg liker å være allsidig og variert, har heller litt for mange enn mye for de få, dele noe for enhver, da tenker jeg at om en ikke liker alt, så vil en alltids like litt.. og det skal noe til før JEG kaller en medblogger for Nazisoper 😜

    3. Jeg syns det var overraskende lite hatprat (jeg mener, bare 0,4% er jo på mange måter tilnærmet ingenting) – jeg ville forventet mer, så dette var en hyggelig overraskelse tenker jeg. Dessverre så selger “dårlig nytt”, så da er det bare å vinkle det “riktig” for å få folk til å bli opprørte siden ikke alle leser hele artikkelen, men heller fokuserer på overskriften…

    4. Merkelapper, name-calling og den slags i et forsøk på å undergrave ens meningsmotstanders syn, eller rett og slett kneble vedkommende er aldri greit. For det første ødelegger det hele demokratiet om ikke de ulike sidene i en sak får komme til uttrykk, og for det andre er det fullstendig meningsløst som bidrag i en meningsutveksling..
      – Jeg må imidlertid også få sagt at selv om uytrykket ‘middelaldrende kjerring’ har en ordlyd som ikke er det minste å reagere på, så ligger det en kontekst i akkurat dette her som faktisk er jævla giftig.. I bemerkningen ‘middelaldrende kjerring’ ligger nemlig samfunnets nærmest totale undermineringen av voksne damer. Det fremkommer jo også i bloggsammenheng, da det er helt stuerent å gå ut med at en avskriver et konsept som er overtatt av kjerringer på 40+. Det er både respektløst, og fullstendig på trynet å avfeie flere tiår med livserfaring som ubetydelig! Om en bytter ut middelaldrende kjerringer, i den måten og konteksten det her er snakk om med arabere, innvandrere, bipolare, -eller homser, for den saks skyld, så ville det jo blitt global oppstandelse!
      Selv har jeg enda til gode å få den bemerkningen, og grunnen til det, er jo utvilsomt knyttet til at jeg har et utseende, fremtoning og uttrykksform som bryter med ‘norm’ (altså det generelle bildet folk har av de tilhørende denne gruppen). Og det viser jo bare hvor skrudd det er..

      1. Global oppstandelse for å bli kalt middelaldrende homse? Do not think so. Men siden du virkelig hadde en omfattende kommentar om dette, og klare meninger, så synes jeg det er rart at du faktisk ikke konfronterer vennene dine, kjerringa med baktanker og insektet når de bedriver denslags. Selv synes jeg det er verre med ytringer som nazisoper og at jeg skal trampes ihjel til jeg slutter sprelle som en her inne på bloggplattformen så pent har skrevet. Også en av dine kommentarfeltryttere som har alliert seg med de to førstnevnte. To av tre har prøvd å få bloggen min fjernet, og de er liksom for ytringsfrihet og demokrati? Nei, middelaldrende kjerring er ganske enkelt en kvinne i sin beste alder. Hvis noen har problemer med denslags ordlyd bør de ALDRI reise lengre nord enn Trondheim.

        1. Det innlegget om andre bloggere, der noen spydde opp en mening om deg… Jeg håper virkelig at du ikke blir utsatt for den typen kvalmende , krekslig, samt noe sneversynt ståsted.. Jeg ble kvalm av å lese regla :«ekkel nazisoper/patetisk avskum/tilbakestående/handikappede zombie» og vedkommede ønsker «uten tvil vil slå dem ned og fortsette å trampe på ansiktet deres helt til de slutter å sprelle»,… Hvafornoe? Og alt på grunn av at dine meninger ikke er samme som hans? når det er sagt , så mistenker jeg st det var de ordene han kunne, og du fikk alle.. (litt nysgjerrig på hvordan en tilbakestående, handikappet zombie ser ut… avskum ekkel og litt nazi…💣🤬) kan se for meg reaksjonen hvis du hadde tatt en klipp og lim for deretter plassere innlegget på siden til noen som var litt hårsår… bot? fengsel?

          1. Jovisst blir jeg det. Er to tre bloggere som skriver piss om meg hele tiden. Jeg våknet en morgen til et innlegg som het «Kjære Bunny» der min død, hvordan jeg skulle drepes ble skrevet i detalj. Innlegget ble slettet for brudd på regler.. men none the less. Enkelte gjør alt for oppmerksomhet. Innleggene de omtaler meg i er deres mest leste, så man skjønner jo greia..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg