Koronadagbok: Covid dag 3 – nedtur!

I natt hørte jeg masse hosting fra soverommet og tenkte oi, nå blir snuppen min ordentlig syk. Men da han stod opp var han blid som ei lerke. Han følte seg så pigg og fin. Vi ordnet frokost, og det opparbeidet seg en følelse som om det var helg, og at vi bare skulle kose oss. Det ser ut til at dette skal gå veldig fint.

Fineste «Lene Elisabeth» her på blogg, som jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med, som har vært en god støttespiller gjennom mangt plutselig i disse tider, har havnet i «samme båt» som meg, covid i heimen.

I dag offentliggjorde «Lene Elisabeth» at hun har testet positiv for covid. Hun har ingen symptomer og er frisk og fin. Hun har testet seg med hjemmetest, en metode jeg ikke har tillit til i det hele tatt da jeg kjenner til mange nå som får motsatt svar på hjemmetesten som på pcr-testen. Og noen har testet både frukt og bær med hjemmetest, og disse fruktene har også fått påvist covid. Skal vi ha munnbind på når vi spiser eller? Og hvordan svelger man? Haha..

Delte meninger er det om pcr-testen også, men jeg satte meg likevel opp til testing klokken 14:00 i dag. Det er nå en gang slik at om en pcr-test sier at jeg har covid, så vil jeg som uvaksinert få midlertidig koronapass. Jeg trenger det ikke, men at vi har billetter til en konsert i Holland, og det faktum at vi trenger å komme oss bort litt, det er helt ærlig faktorer som spiller inn. Koronapass uten vaksine, er bedre enn alternativene. For disse såkalte vaksinene skal jeg ikke ha. En annen ting er jo å kunne gå på steder hvor en krever koronapass, så kommer jeg der med pannebånd hvor det står «uvaksinert», og med hvitskjorte med samme tekst på ryggen.

Tror dere det skaper reaksjoner? 😁🤪

Det er noe med å innføre koronapass når en vet at det ikke har noe med smittevern å gjøre. Ti tusen i Norge har blitt registrert med påvist covid to ganger, og det stopper ikke der, for nå er det over 20 registrerte som har fått påvist covid tre ganger her til lands. Knallgode vaksiner, ja jøss..

Dagens info videre er at ei uvaksinert venninne har hatt covid i hjemmet tre ganger, på tre helt forskjellige tidspunkt, altså tre varianter, uten at hun har fått påvist. En kollega av snuppen min er uvaksinert i en familie på fem. Der har alle nå covid, bare ikke hun. Her hos oss er jeg uvaksinert og uten symptomer, mens snuppen min som er trippelvaksinert har fått påvist viruset.

En artikkel poppet opp også hvor der står at: «ifølge tall som er utgitt av den britiske regjeringa via Office for National Statistics, er det 4,5 ganger større sannsynlighet for at personer som er trippelvaksinert, tester positivt for omikron enn de som er uvaksinerte».

Link: Trippelvaksinerte har 4,5 ganger så stor fare..

Anyways, nå er det jo slik at koronapass er jo midlertidig for alle, uansett vaksinestatus, de bare endrer narrativet. De som vaksinerer seg for å få koronapass må injisere seg på nytt og på nytt for å ha dette koronapasset. Veldig mange sier det er nettopp derfor de vaksinerte seg i utgangspunktet, nå ser vi jo hvor mye det hjelper. Hør.. les..

Som fortalt så følte snuppen min seg helt fin i dag, glad som ei lerke, knall appetitt, masse energi som ville ut. Så vi tenkte ikke videre over det, og avtalte å gå sammen til teststasjonen for min testing. Før det gikk han altså ut med jentene våre for lufting, tiss og bæsj.. da ble han plutselig oppringt. Han får ikke lov å bevege seg ut, han skal være i isolasjon, hvilket innebærer at så lenge eiendommen han beveger seg på ikke er hans så kan han ikke gå utenfor døra. De som har en plen utenfor eget hjem kan bevege seg der, vi som ikke har en egen plen, ja dere ser tegninga. Vi visste jo dette, men man tenker ikke så mye på det før en står der, ikke kunne lufte hundene.. hallo!!

Snuppen min som liksom skal gjøre alt «riktig», lystrer alle disse uvettige ideene, gjør som han blir fortalt og tror han «tar en for laget» ble så lei seg at få ord har kommet ut av hans munn etterpå. Han har ikke gjort noe galt, men sitter faktisk i fengsel. Tre doser vaksiner, og her sitter han. Attpåtil har han blitt både smittet og syk, og kan bli det igjen og igjen.

Jeg vet ikke om det ble en oppvåkning for han, men etter tre doser som ikke hjelper mot noe, så burde vel flere begynne å våkne nå. For meg ble det plutselig noe annet som også slo meg etter jeg tok testen i dag. Hva hvis den slår ut positivt? Med disse reglene hvor en ikke kan være utendørs selv om det ikke er et menneske innenfor hundrevis meter radius, og et angiversamfunn, trusler om bøter og hva det måtte være hvis en lufter hundene sine, som faktisk må ut. Hva gjør vi egentlig? Hahaha.. det er jo bare snuppen min og meg, vi har ingen andre. Det er oss to. Hva hvis vi trenger noe, vi bruker begge viktige medisiner, vi har to hunder, det er så absurd.

Vel, han må bare følge disse reglene, folk må bare mene dette er riktig dette fascistiske helvetet, får jeg påvist covid så går jeg likevel ut med hundene våre, jeg skal også ha frisk luft og bevegelse. Dere kan bare drite i å tro at jeg skal presses til å bli sykere hvis situasjonen blir sådan. Nekte folk og dyr det viktigste en trenger for god helse, fuck off, gi meg bøter, whatever, drit og dra!!

Yours truly, Bunny!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #isolasjon #fengsel #bunny #bunnytrash

21 kommentarer
    1. Hey, så hyggelig at du er glad for å ha blitt kjent med meg, takk det samme til deg og jeg stiller opp og bryr meg jeg vet du ❤

      Ja, nå er det jammen meg corona her og corona der og som du sier så kjenner jeg ikke til mye symptomer og det er bra. Jeg vet at hurtigtestene har vist mange svar som er feil og sånn sett så har det vært betryggende med den pcr testen som også har vist seg å vise feil innimellom slaga. Hadde det ikke vært for at flere av mine har fått det påvist så hadde jeg ikke visst noe om at jeg hadde det engang…. enn så lenge. Litt hodepine har jeg innimellom likevel.

      Oioi så dere kan faktisk ikke gå ut på plenen med dyra engang hvis det viser seg at du er positiv også? Jesus! Snakk om å bli satt i bås for å si det sånn.

      Tydeligvis så bryr ikke omikron seg om man har vært smittet før og smitter igjen og igjen. Det er jo artig…NOT. Men, ja de ser jo på det som en forkjølelse enkelt og greit.

      Ha en fin kveld og ikke bli syk da ❤

      1. Takk, ja ble ganske satt ut da han ble oppringt, måtte sjekke selv om det virkelig er mulig, og det er tilfelle. De mener da at hundene skal gjøre fra seg inne da. Disse folka som tar disse avgjørelsene er det verste viruset oppi alt dette.

    2. Det er snart ikke mulig å tenke kloke tanker lenger. Alt blir en parodi..
      Du får lenge avispapir på verandaen da se….hehe…
      Neida, hundene må jo ut. Og det er jo enda verre at folk må komme og passe dem å gå tur…
      Sikkert et stort område uten folk der dere bor!
      Får så tvi tvi til testen. din da…Når får du svar?

      1. Paraodi ja.. vi bor i skogen faktisk talt, vi trenger ikke være i nærheten av noen. Og å faktisk bli oppringt.. da er man overvåket! Svaret kommer vel innen tre dager, sinnsyke testkøer, så regner ikke med å høre noe i kveld ihvertfall.

    3. Med tanke på siste del av innlegget… BRA!!! Er totalt enig.. Nå har ikke jeg dyr som må tas hensyn til, men det skulle da fryse til is en viss plass før at jeg hadde kommet til å føye meg for det der.. fnys!!

      1. Vet du Helene, jeg kjenner jeg blir totalt sprø av alle menneskene som ikke sier noe mot dette, det bare får fortsette og fortsette og fortsette så lenge folk lar det. Jeg klarer ikke skjønne hva som gjør at folk opptrer som dette er greit. Begynner jeg å bli gal nå?? Det føles slik, jeg klikker kjennes det ut som.. nesten på vei å hente et balltre og spore opp neste jævel jeg ser i et kommentarfelt som vil ha koronapass, frihetsberøvelse og faen slags dritt. Jeg har møtt mye gale mennesker, totalt wasted på ditt og datt, farlige voldspersoner og mordere.. men dette begynner ta kaka! Taliban og Behring Breivik blir jo behandla bedre enn helt uskyldige folk virker det som!

    4. Jeg må bare si meg enig.. Og sjøl om jeg ikke gjør stort vesen av meg her på bloggen, så er jeg støtt og stadig i diskusjoner med folk jeg har rundt meg.. Men ingen…absolutt INGEN andre enn søstera mi og eldste dattera hennes er lydhør. De er begge uvaksinert, og ser også galskapen.. Så ka faen gjør man?? Balltre kan kanskje være ei løsning.. Ikkje nødvendigvis for å få folk til å begynne å tenke sjøl, men det ville gi mæ et par øyeblikk med glede mens det sto på..

      1. Hvis det er vaksinene som gjør at folk ikke kan se galskapen i frihetsberøvelse og mobbing og at folk faen ikkje skal få lov lufte hundene sine i skogen her når dem vil drite, da e de faen ikkje håp. Førr Ka blir det neste, moro å drepe hamstere i Hong Kong og Mink i Danmark. Alle er med på det, for alt kommer fra samme overordnede maktfaktor. Så da e jo alle som bukke her til lands medskyldige da, neste ut e at dem kjem å drep husdyran vårres her. Folk ser ut til å gi flatt faen i alt liv, da er det for meg en gåte at dette startet med en to-ukers dugnad. Hjertan t folket e jo frosset fast i isødet!

        1. Kunne ikkje sagt det bedre sjøl..det er faen meg skremmende hvordan folk lar seg lede.. og totalt slutte å tenke sjøl. Gudbedre mæ hvor glad æ er for at æ er den “rebellen” og “vanskeligstilte bitch´a” som folk har kalt mæ for i alle år.. Takk for komplimentet si bærre æ..det betyr at æ enda har vettet i behold 😉
          Ps..når æ skulle poste detta, fikk æ beskjed om at det inneholdt hatende og støtende ord.. jaja.. Sukk!!

          1. Ja på nettet kan en bli blokkert pga ord, uten at det blir sett på sammenhengen, for de vil ikke at folk skal snakke rett fra levra, men underkaste seg regimet.

    5. Wow, pannebånd med “uvaksinert” hadde nok skapt reaksjoner, ja. Skikkelig god idé, altså! NOT! Hundene må ha utetid, sånn er det bare. Kanskje hadde phundeolitiet kommet på døra om dere lot dem forpeste området med hundebæsj og -tiss inne også. 🤪 Håper du holder deg frisk! ❤

      1. Nå er jo ikke jeg særlig lur da, jeg som mener vi må verne om ytringsfriheten, grunnloven og menneskerettighetene. Jeg som mener enhver er i vår rett til å bestemme over egen kropp og at en ikke skal berøves for frihet og straffes uten at det er at det er overtredelser av overnevnte. Så.. men takk 🥰

    6. Känns som att merparten av världens befolkning är hjärntvättade.
      Dom tackar, bockar och niger på beställning. Amen till Allt. Fler vacciner – hurra.
      Det är skrämmande helt enkelt.
      Förövrigt är djur värda hundra gånger mer än människor och självklart skall dom å gå ut. Vad fan har dom gjort för att förtjäna detta helvete?
      Det har såklart inte du eller någon annan heller. Men du förstår hur jag menar!
      Hoppas du håller dig frisk och att J håller sig så “frisk” som han verkar.
      Ta hand om Er och tappa inte modet helt! <3

    7. Man kan gå ut når man er «positiv» og dermed i isolasjon hvis det gjelder nødvendigheter, bare må ta hensyn til sikkerhet, dvs. avstand, munnbind etc… 😉
      Lykke til! 🍀

      1. Jeg hadde gjordt det, men min samboer gjør ikke det, og flere med han. Fordi det står skrevet at man skal ikke forlate leiligheten. Det står til og med at hvis nødvendigheter må gjøres så må man få andre til å gjøre dem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg