Konkurranse, vet dere hvem disse 10 er?

Stadig vekk ser jeg i artikler i media, sosiale media og så videre personer som blir omtalt som kjendiser uten at jeg har den ringeste aning hvem dem er. Det kan være en sak om for eksempel Kjendisfarmen hvor alle deltakerne er avbildet sammen og under bildet står navnene. Det som slår meg hver gang er at de fleste vet jeg ikke hvem er. Kun et par stykker liksom.

Så har man fenomenet «TikTok-kjendiser». Jeg leste en gang at en slik TikTok-kjendis var blitt trakassert på bussen her i Drammen. Aldri hadde jeg hørt om han før. Ikke i ettertid heller.

Det var oppstandelse da en mann og en kvinne skulle gifte seg i Bragernes kirke i byen her. Dag etter dag var det artikler om dette, og etter vielsen kom det bilder fra bryllupet. Det sto hva disse to het, men jeg husker det ikke nå. Ikke hadde jeg hørt navnene før, ikke vet jeg hvorfor dem var kjendiser, hva dem hadde gjort for å bli kjendiser et cetera. Men status som kjendiser hadde dem fått. Begrepet «kjendis» har endret seg med årene tenker jeg.

Anyways, tenkte jeg skulle ga en liten «konkurranse» her med bilder av 10 kjendiser. Slike jeg mener er virkelige kjendiser, som alle burde vite hvem er, eller alle har hørt om på et eller flere tidspunkt her i livet. Den eller de som klarer 10 av 10 vinner «ære og berømmelse», haha.. altså status som kjendis, hehe..

Here we go:

01) Hint: sangerinne med verdens mestselgende samlealbum.


02) Hint: Satt 27 år i fengsel.


03) Hint: Amerikansk skuespillerinne som kunne hatt navnet Betty Bogart.


04) Hint: Musiker som døde i 2016, 32 år etter han ga oss lilla regn.


05) Hint: Jazz.


06) Hint: Hadde ordets makt, men var stum i flere år etter overgrep.


07) Hint: Pop-prinsesse som brøt sammen og ble tvangsinnlagt på psykiatrisk sykehus.


08) Hint: Alle nordmenn bør vite!


09) Hint: Var ikke selv med på å bygge atombombene, men arbeidet var i høy grad basert på hans ideer.


10) Hint: Helg!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#kjendiser #konkurranse #bunny #bunnytrash

19 kommentarer
    1. 1. Madonna
      2. Nelson Mandela
      3. Betty Davis
      4. Prince
      5. Aretha Franklin
      6. kona til Mandela?
      7. Britney Spears
      8. Heyerdahl
      9. ja det var det da….. oppenheimer?
      10. Weekend?

      😅😄 God lørdag!

    2. Kjendiser er ikke hva det engang var.😅
      Jeg kjenner nok til en del av disse:
      1. Madonna🤩
      2. Desmond Tutu
      3. Lauren Bacall
      4. Prince
      5. Ella Fitzgerald
      6. Hmm… har sett henne, men husker ikke navnet.🫣
      7. Brittany Spears
      8. Thor Heyerdahl
      9. Albert Einstein
      10. Lenny Kravitz

    3. Tror jeg har det omtrent på samme måte. Spørre-program på tv blir utfordrende hvis du ikke er heldig å ha en tenåring i huset, ikke alle har det. Så jeg spør meg ofte om det er mine allmennkunnskaper det er noe i veien med, eller holder jeg på å bli surrete?! Men nei, det er nok bare livets gang, ikke alt er like viktig lenger og interesser forandrer seg også.
      Jeg prøvde meg på bilde -oppgaven og håper jeg greide alle

      1. Madonna ( lett )
      2.Nelson Mandela
      3.Lauren Bacall ( Betty Joan Perske )
      4.Prince
      5.Ella Fitzgerald ( tror jeg )
      6.Maya Angelou
      7.Britney Spears
      8.Thor Heyerdahl
      9.Albert Einstein
      10.The Weeknd

      Håper jeg vinner ære & berømmelse , og at jeg kan få kopiere din konkurranse på min blogg ?
      😀

      1. 10 av 10 er særdeles bra!! Nå har du ihvertfall vunnet ære, berømmelsen kommer etterhvert, haha.. takk for at du var innom, og takk for at du deltok. Kopier i veg, og velkommen innom igjen 🥰🐰

    4. Hmm… var vel ikke alle jeg kjente her, men:
      1. Madonna
      2. Nelson Mandela
      3. Lauren Bacall
      4. Prince
      5. Ella Fitzgerald
      6. ???
      7. Britney Spears
      8. Thor Heyerdahl (han er jo fra Larvik….)
      9. Albert Einstein
      10. ???

      Ikke verst det, vel 🙂

    5. Du har heeelt rett! En kjendis er overhodet ikkje hva en kjendis er eller for den slags skyld VAR – Man trenger bare stille seg på en rød løper…om det er på vei inn på Cubus eller Edderkoppen er samma søren haha

      Nr 1: Madonna
      Nr 2: Mandela (Da eg deltok i Frøken Norge i `90 var han en del av samfunnspørsmålene om hva man føøølte om det!)
      Nr 3:?
      Nr 4: Prince <3
      Nr 5:?
      Nr 6:?
      Nr 7: Britney Spears
      Nr 8: Må vel være Heyerdal
      Nr 9: Det er godeste Alber Einstein
      10: ?

      Jaja 6 av 10, greit nok, men det var vel ikkje min type kjendiser da 🙂
      Ha en nydelig søndag, Bunny 🙂

      Go`klem

      1. Edderkoppen? Ungdomsklubben fra ungdomsskoletrinnene het Edderkoppen😳 som du sier 6 av 10 er greit nok. Tydeligvis hadde du ikke Amira hos deg i dag, hehe.. ser du har satt hjerte bak Prince, dét er bra, min favoritt er Sign O’the Times 🥰🐰

        1. Nei, dessverre så er Amira med på jakt(!!!) på Voss i stormen!
          Hun sendte mld i dag: “EG VIL HJEM!” -Det hadde begynt å snø! Den jenta hater å fryse haha

    6. Det var mange kjente her:
      1) Madonna, 2) Nelson Mandela, 3) Lauren Bacall, 4) Princ, 5) Ella Fitzgerald (tror jeg), 6) Vet ikke, 7) Britney Spears, 8) Thor Heyerdahl, 9) Albert Einstein, 10) The Weeknd (tror jeg)

        1. Jeg må le litt av deg, hehe.. fasiten står jo her, men til å ikke ha lest den så synes jeg du var veldig flink. De du manglet var Lauren Bacall og Maya Angelou 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg