Klarte nesten ikke se denne filmen.

Her om kvelden så jeg en film på Netflix. «Det kommer en dag» (Vår tid ska komma) heter filmen som er dansk og ble sluppet i 2016. Jeg var sånn omtrent halvveis i filmen da jeg vurderte å bare slå av filmen og heller finne på noe annet. Det skjedde et par ganger at jeg var på vei til å avslutte.

Filmens handling er fra året 1967, og en rekke uheldige omstendigheter sender de to brødre, Erik og Elmer til et avsidesliggende barnehjem i Danmark.

På barnehjemmet styres alle livets detaljer av en autoritær forstander. Mellom grøtporsjoner ispedd tran og juling fra de større barna og episoder langt verre enn både tran og juling følger vi disse to guttene i deres tid på barnehjemmet.

Filmen er basert på en sann historie, og selv om dette er fra slutten av 60-tallet så vil jeg påpeke at dette er realitet også i vår tid. Livet er ikke en dans på roser, og det er mange mennesker som har noe på innsiden som ikke er bra.

På tross av at jeg var på vei til å avslutte et par ganger underveis i filmen, så så jeg hele. Konklusjonen er at dette er en bra film. Derfor deler jeg dette med dere. Men jeg tenker, om dere skal se den så vær forberedt på sterk kost..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#detkommerendag #film #netflix #bunnytrash #bunny

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg