Karantenefyll på balkongen 😜


Enda i karantene, på slutten av 7. døgn, nå er det «bare» tre døgn igjen. Søndag, mandag, tirsdag. Onsdag skal jeg en tur på McDonalds. Gjennom pandemien har jeg blitt veldig glad i mækkern. Små chilliburgere, chilli cheese tops og cola. Men det som er best er at jeg føler som om verden er «back to normal» når jeg er der inne, på tross av følelsen av å være i midt-østen eller Afrika. Anyways, dag syv i karantene snart overstått, ingen symptomer, frisk som en kanin i Kasfjord.


Nå sitter snuppen min og jeg her på balkongen med deilige drinker, god musikk og en del snacks attåt. At vi ikke kan ta mot besøk får så være, vi er invitert bort neste helg, og har planer andre helger fremover. Hvis jeg ikke havner i karantene igjen nå da det er blitt så mange «fullvaksinerte» klemmere som tror at injiseringene er beskyttende.


For all del, godt å ha en kveld på balkongen her med snuppen min. Vi har vært en del borte i helgene i sommer, og nå er det jo en oase av blomster her som har vokst seg til gjennom sommeren. Så det er både intimt og koselig. Heldig at snuppen har frihelg, for da slipper jeg tenke på dette karantenetullet. Det har skjedd flere ganger at jeg har tenkt at jeg skal dra hit eller dit å gjøre det eller det, men så kommer jeg på at det ikke er lov.

Sommeren er på hell, snart høst. Det var for noen dager side meldt kjøligere fremover, men nå stiger temperaturene på værappen min igjen. I midten av uka står det 27 grader. For meg er det sommer. Lekkert! Det kommer enda nye tomater her. Og chilli. Så den chillisausen jeg hadde tenkt å lage etter oppskrift fra Vibbedille blir det kanskje enda muligheter for å gjennomføre.

Sist vi hadde drinkers og kos her på balkongen hadde vi besøk av et vennepar og selveste Gryende. Det var en overraskelse da må sies. Jeg ga henne adressen og forklarte hvilken buss og busstopp. Jeg hadde da regnet med en melding «nå er jeg på bussen» og/eller «nå er jeg på busstoppet, hvilken vei går jeg» eller noe. Eller i det minste «hvilken ringeklokke er deres» da vi faktisk bruker kurdiske tyrkiske navn, haha.. men Gry fant ut av alt selv og plutselig var hun her. Og vi skravla langt ut i natten. Moro.


Her hos oss er folk velkomne, den politikken, den linja har vi alltid ført de 15 årene vi har vært sammen. Det er fantastisk deilig, det at vi faktisk er så veldig forskjellige, men musikk, det sosiale, mat, reiser og det som er viktigst for oss begge har vi felles. Så her er det en plass for alle, selv når det er pandemi, bare litt mer kontrollerte forhold. Og nå som jeg er i karantene må vi bare være oss, for de 30 000 i bot er penger jeg heller vil bruke på hvasomhelst annet.

Nå skal jeg snart legge fra meg mobilen litt, bare fullføre dette innlegget og få det postet, ønske dere alle der ute en riktig god helg videre og kose dere masse, i hvert fall så godt dere kan. Husk som jeg har skrevet 1261 ganger før: såvidt jeg vet så lever vi bare én gang, så lev nå!

Når det gjelder alt det vanvittige som skjer ute i denne verdenen, på denne kloden, husk at er det viktig å kunne legge det unna innimellom, bare glemme det og kose seg. Vet noen tror at jeg har fått et oppheng da jeg skriver, poster og deler en del om det som skjer. Folk får tro hva dem vil, men det skjer faktisk en hel del privat mellom hvert innlegg, og selv om jeg er veldig åpen, rett frem og deler mye, så er det veldig mye som ikke deles. Hva jeg gjorde klokken 15:15 til 16:02 i dag skulle dere bare visst, men det forteller jeg aldri.


Nå spiller vi Sandra, «Johnny Wanna Live». Husker dere Sandra som var stor på 80-tallet og 90-tallet, både som solo-artist og som en del av Enigma?! «Maria Magdalena», «In the Heat of the Night», «Secret Land», «Sadness» og «Mea Culpa» for å nevne noe. En av mine favoritter gjennom tidene, stemningsfylt på kvelder som denne.


Er det noen som har tips og forslag om bra stemningsmusikk for et ungt par som koser seg på balkongen gjemt i en oase av planter og dårlig innsyn, så kom gjerne med i kommentarfeltet under her, jeg lover å sjekke ut alle råd og tips som kommer. Det forutsetter at det finnes på Spotify, for det er hva vi spiller på balkongen.


Ellers er det ikke så forbaska mye mer å si enn at vi koser oss, her blir det karantenefyll på balkongen, drinker og shots, og håper dere koser dere også 😘

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#lørdag #lørdagskos #drinker #sandra #planter #balkong #enigma #johnnywannalive #musikk #moro #sol #sommer #karantenefyll #blomster #video #youtube #mylittlefamily #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Hadde aldri trodd jeg ville anbefalt dette, men: Taylor Swift… Særlig Style, Wildest Dreams, I know places og New Romantics. Litt 80-talls feel. Folklore-plata hennes anbefales også, men en helt annen stemning. Kos dere med drinker og verandakos 🙂

    2. Så bra du ikke har symptom. Blir du ikke testet, og ferdig i karantene etter ikke er påvist noe? Sitter man bare en karantetid uansett? Bare nysgjerrig, er ikke inni reglene. McDonald kan være utrolig godt. Jeg ble fristet bare med tanken 😂 Kos deg ikveld 🥰

    3. ..Også å bli satt i karantene nå som de har nådd dithen mht til antallet fullvaksinerte at viruset ikke lenger skal utgjøre noen risiko utøver en ordinær flu, da gitt!.. Kan du skjønne,, Kan jo nesten begynne å lure på om det er sant alt det som opplyses i C19 sammenheng.. 😛

      1. Dette er jo for å frata de som ikke vaksinerer seg det livet man har igjen. Let’s say at når jeg nå på onsdag er ute av karantene igjen, så er det slik at vi er invitert til ei venninne på lørdag. Alle er jo «fullvaksinerte» nå og de fleste er helsearbeidere. Så da ryker jeg jo rett inn i karantene igjen da dette Deltaviruset driter i disse injiseringene som pågår og heller lager et forvokst vepsebol av virus oppi nesa på dem. Med det så får jeg jo bare tre dager annenhver uke i frihet. Eller jeg kan velge å være alene, ikke omgås folk, bare snakke med andre mennesker utendørs. Ja, det skal meg bli en fin vinter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg