Kanskje du tenker deg om to ganger etter å ha lest dette om smittetall og vaksineeffekter?!


I går var en bra dag. Vi var seks stykker som gikk tur i marka, grillet og koste oss. Etter timer i skogen skulle vi dra hjem. Snuppen min og jeg skulle ta oss noen drinker på kvelden da dette var den dagen som passet best for han da han skal jobbe resten av påsken.

Vi seks besto av tre par, og hvert par dro hjem til seg selv. Alle vi tre parene satt så hver for oss, på hver våre balkonger med noe godt i glasset. Vi kunne ikke dra i samlet flokk i én bil hjem til en av våre leiligheter, og tilbringe kvelden sammen. Men vi kan sette oss inn i en buss sammen med 50 andre mennesker for å komme oss hjem. Det er hva vi kaller smittevern. Eller opprettholdelse av smitte?

Hovedandelen av de som er ombord i denne bussen er innvandrere og personer med innvandrerbakgrunn. Det er slik at vi bor på Fjell i Drammen. Bydelen som i den siste tiden er omtalt som det stedet i Norge som har høyest smittetrykk og mest smitte. Dette forklares med trangboddhet. At de er mange som bor sammen i én leilighet, altså storfamilier. Det er en teori jeg ikke biter helt på.

Det er ikke slik at viruset flyr gjennom ventilasjonssystemet i blokkene ut gjennom vinduene og over gata og inn i neste blokk. Det er det menneskene som gjør. Så dessverre er dette rett og slett et holdningsproblem. Hadde dette vært på grunn av trangboddhet så hadde snuppen min og jeg også blitt smittet, vi bor her vi også, vi tar samme buss og handler på samme butikk. Forskjellen er at vi klasker og klemmer ikke på alle bekjente vi møter på bussen. Vi roper og skriker ikke til hverandre. «Halla bror»!! Vi er ikke på noe ukentlig besøk i noen moske, og vi skal heller ikke delta i Ramadan eller Eid-fest, som nå er rett rundt hjørnet.

Ramadan starter nå tirsdag 13. april og varer til onsdag 12. mai. Da starter Eid-festen (Id al-fitr) og alle muslimer, muhammedanere og islamister samles.

Feiringen av Norges nasjonaldag 17.mai er som i fjor også avlyst i år. Mens Ramadan og Eid gjennomføres.

Så over til Folkehelseinstituttet og hva de har kunnet fortelle oss nå de siste dagene. Jo FHI viser til tall fra uke 12 (22-28 mars) som viser oss at 16 prosent av pakistanere som har testet seg de siste to ukene, var positive. For somaliere var tallet 14 prosent. 57 % av pasienter innlagt på sykehus med covid er utenlandsfødte. Hovedsaklig muslimer.

Dette er på landsbasis, så en kan tenke seg hvor høyt smittetrykket faktisk er i enkelte bydeler i Oslo og her på Fjell i Drammen. Det er jo her innvandrerne er mange, ikke på Rolløya i Troms og Finnmark. Det er her moskeene har «poppet» opp som løvetann på våren. Legg også merke til at tallene her er kun de som ikke er født i Norge, de utenlandsfødte. De som er født i Norge er ikke omtalt i statistikken, eller jo, men de omtales som norske. Selv om mange av dem såvidt snakker norsk.

I en artikkel nylig i Human Rights Service framkom det etter undersøkelser, at her på Fjell hvor jeg bor, har det vært en enorm satsing på tilbud til barn og unge for å få ned frafallet i videregående skole. Det har ikke hatt noen effekt. Norskkunnskapene er elendige, på tross av at de faktisk er født i Norge. Så da vet vi det. Og da sier det seg selv at tallene av smittede med innvandrerbakgrunn er en hel del høyere. De riktige tallene bare dekkes over med å kalle en høy prosent for ‘norske’.

I midten av februar i Norge var totalt antall smittede av covid pr. 100.000 i Norge 906 blant norskfødte (kremt-kremt) og 2312 blant personer født i utlandet, ifølge forskersonen.no. Disse tallene blant innvandrere har økt siden den gang.

Egne kilder jeg har her på sykehuset i Drammen anslår at blant de smittede er andelen blant innvandrere og innvandrerbakgrunn 75-80 % og muligens høyere. Så da snakker vi hele 8 av 10 – tenk på det!

Så litt om virus og vaksiner. Nå snakker vi ikke bare covid lengre, for en tid siden begynte vi å snakke om mutanter. Ironisk nok er disse også innvandrere, vi snakker hovedsaklig om en ‘britisk variant’ og en ‘sørafrikansk variant’. Så her tar vi for oss tre varianter, og jeg vil henvise til Medscape som har laget en oversikt over hvor godt vaksinene fungerer på disse tre virusvariantene.

AstraZeneca som nå har byttet navn til Vaxevria: er ifølge studier 86 ganger mindre effektiv mot den sørafrikanske varianten, som nå er den mutasjonen vi stadig hører mer om her til lands. Med andre ord er ikke denne vaksinen effektiv i det hele tatt.

Jeg personlig tror denne vaksinen er farligere enn viruset selv. Altså, til og med Sør-Afrika har stoppet vaksinering med AstraZeneca. (Vaxevria)

Pfizer og Moderna: har blitt omtalt som seks og åtte ganger mindre effektive mot den sørafrikanske varianten, men i går 1. april 2020 kunne Pfizer kunngjøre resultater fra en mindre studie bestående av 800 deltakere. Av disse fikk ni covid og seks av dem den sørafrikanske varianten. Men disse ni var alle i placebo-gruppen. Det var ingen smittede blant de vaksinerte, så i studien var vaksinen 100 prosent effektiv.

Det jeg finner betenkelig her er at det er Pfizer selv som kunngjører denne positive reklamen om seg selv. På den andre siden innrømmer de at det er nå testingen foregår, og det er vi som er «forsøkskaninene»!

Johnson & Johnson: Så har vi denne da, den «nye» vaksinen som vi venter på. Den som mest sannsynlig skal skytes inn i armene på alle helsearbeiderne som bare har fått den første dosen av Astra Zeneca/Vaxevria før den ble stoppet.

Hvem tror på at det å mikse to varianter er testet og forsvarlig? Da er man bra dumme hvis man tror det tenker nå jeg.

Fra AZ/V ble stoppet til nå, hvordan skal de ha rukket en slik fullverdig testing? Og hvis de startet en slik testing før AZ/V ble stanset, så kan en jo stille seg spørsmål om hvorfor?

Men nå skal altså folk mest sannsynlig få en mix av vaksiner i systemet, kroppen, immunforsvaret. Hjelpes..

Uansett, ifølge Medscape har Johnson & Johnson en effekt på 66 prosent mot moderat til alvorlig sykdom og skal være 85 prosent effektiv mot de mest alvorlige symptomene. Men i Sør-Afrika er effekten beregnet til 57 prosent.

Her kan en stille seg spørsmål om hvorfor er graden så forskjellig fra sted til sted? Det er jo meget stor forskjell på 85 og 57!

Altså 57% er jo nesten som å si 50%. Er ikke det litt å tenke på? I forhold til antall smittede med covid så er jo antallet alvorlig syke og døde meget lav. I Norge siste året har dødeligheten vært lavere enn årene før. Det på tross covid-pandemien og en dramatisk økning i antall selvmord. Så hva er hensikten med disse vaksinene? Fungerer de egentlig i det hele tatt? Hallo i luke to sier jeg bare!!

Til slutt kan jeg avslutte med denne «nyheten». Nå er det slik at svenske forskere ved Karolinska Institutet i Solna har utviklet en ny DNA-vaksine som skal være i stand til å trenge inn i kroppens egne celler.

Den skal etter planen testes ut klinisk i 1 år, før fase 2 igangsettes i løpet av 2022. Denne skal gi «en mer allsidig beskyttelse enn de vaksinene som hittil er i omløp».

Ja, dere leste riktig her. Dette er en innrømmelse av hvor dårlig disse vaksinene som blir presset på oss i dag faktisk er. Uttalelsen er direkte sitat fra virusforskeren Ali Mirazimi ved Karolinska Institutet i Stockholm. Og så kommer det «beste»… for at denne nye kommende vaksinen fra Sverige skal kunne fungere, må du påføres elektrisk støt!

Ha en fortsatt fin dag. Tenk selv, hold hodet kaldt og hjertet varmt 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #astrazeneca #vaxevria #pfiizer #moderna #johnsonjohnson #alimirazimi

10 kommentarer
    1. Det skal iallfall ikke noe greier inn å ‘kukke’ med dna’et mitt, det er helt sikkert!!
      Nå er det igjen folk som ikke får bevilget småpenger engang for livet sitt oppe I pressen, en kreftsyk og en som kan bli blind, også der folk fortsatt ikke det absurde I å betale den prisen her for å forhindre spredning av en forbannet influensasykdom som knapt har bikket 650 døde med en snittalder på nærmere 86 år!.. Vet du, når en pa 117(!) år overlevde som et fly, I tillegg til en skvadron på 100+ så er ikke denne sykdommen spesielt farlig!..

        1. Denne DNA-vaksinen. Syntes det er noe som skurrer her, ass..

          Tross motforestillinger, er jeg åpen for å la meg vaksinere av den enkle grunn at denne umulig kan skade meg mer enn å leve slik vi gjør nå.. Var det opp til meg, hadde de brukt pengene på noe matnyttig ved å la de av oss som vitterlig ikke tilhører noen risikogruppe slippe (iallfall de av oss som ønsker det), men individuelle vurderinger og behandlinger av folk er åpenbart utopi, så..
          Som sagt, så er det et sånt pest eller kolera-valg, hvor jeg heller mot at pesten syntes å være det minst skadelige alternativet for min helsetilstand..

          1. Jeg synes det er noe som skurrer med alle vaksinene, og det er jo ikke bare én, men alle disse har innvirkning på DNA. mRNA er budbringere av informasjonen som ligger i genene. Et gen, som består av DNA, blir kopiert til en mRNA-tråd. Slik jeg ser det er det pest, kolera og covid. Da holder jeg meg heller hjemme noen år til og følger med hvordan vaksine-testingen og pandemien utarter seg videre. Så lenge jeg har røyk, kaffebaileys, NetFlix, musikk og min lille familie så skal jeg holde ut ganske så lenge. Hvor lenge levde Anne Frank i karantene/isolasjon/skjul? Jeg burde klare det dobbelte enn ei jente på 13-14 år.. eller? Muligens et dårlig eksempel, men misforstå meg rett.

      1. Ta vaksine, jeg har tatt alle vaksiner som er tilbudt meg. Fikk også vaksiner som barn, men vet ikke hva det var.
        Det fortsetter jeg med, har fått to vaksiner nå, og det rare er jeg kjenner ingen ting til noen reaksjon. Kjente knapt stikket. Føler meg trygg når jeg er på butikker og samtlige uten meg går med maske!

    2. Hei igjen 😊👍🏻

      Det er så skremmende det som skjer at eg får ikke sagt det.Folk sover i timen,de lar villig og med et smil om munnen “teppet bil revet vekk under dem”.Det er for seint når de skjønner hva som har skjedd og fortsetter å skje.

      I Italia snakkes det nå om obligatorisk vaksinering av helsepersonell og de som vegrer seg blir truet med at de kan bli suspendert uten lønn på ubestemt tid og i verste fall miste jobben.Eg er redd for at denne holdningen vil spre seg som ild i tørt gress,også hit.

      I Danmark forskes det nå på manipulering av vårt DNA – hvor langt skal denne galskapen gå !
      Eg leste et sted at vårt DNA er manipulert med fra før av,da ville man svekke folks naturlige instinkter,også kalt magefølelse,intuisjon osv.og hensikten var at folk i mindre grad skulle stole på seg selv.Når vi ser hva som nå skjer,er eg villig til å vurdere om påstanden faktisk er sann.Det som gjør at vi er her i dag,er at våre forfedre brukte nettopp disse enkle verktøyene,magefølelse,intuisjon osv.for å overleve,rett og slett.I dag blir man jo stemplet om man sier at man,ikke bare har disse overlevelsesegenskapene,men bruker dem også.Teknologi samt “massehjernevask” har sakte men sikkert tatt over for våre naturlige instinkter,som vi alle faktisk er født med.
      Eg gremmes av at folk er villige til å få sprøytet ukjente coctalimixer inn i kroppen,det går over min sunne fornuft,eg lurer på om folk var like villige til å drikke coctailen…

      Eg har sagt det før,og sier det igjen : Når en løgn blir gjentatt ofte nok så blir det tilslutt en sannhet.Og jo mindre motstand mot løgnen jo fortere går det å få den akseptert og gjennomført.
      Vaksineløgnen begynte i det små,en dose,etterhvert blei dose nr.to introdusert og folk gikk med på det,så blei min av flere typer introdusert og folk gikk med på det,nå snakkes det om at man må ta vaksinen hver sjette mnd,eg har heller ikke hørt noe protester mot det.Og når vi i tillegg vet at våre helsetopper og myndigheter ikke har vaksinert seg så ønsker man jo å vite hvorfor,ettersom det der de som skal være forbildet og et godt eksempel.
      Eg tør å vedde på at våre helsetopper og myndigheter ikke nøler med å veta obligatorisk vaksinering – uten å ha tatt,eller har planer om å ta vaksinen selv.

      Eg kommer stadig tilbake til boken Vidunderlige nye verden,eg vil skrive et lite sammendrag til deg om hva den handler om,men nå blei denne kommentaren – som vanlig fra meg – litt lenger enn eg hadde tenkt,så eg skriver det til deg seinere.Det er bare en liten detalj,av mange i boken,som er svært relevant her og som beskriver litt om hvorfor samfunnet (i boken) har blitt som det er : det beskrives et hedonistisk samfunn der glede og nytelse tilfredsstilles av bla.stoffmisbruk,her spesiellt utstrakt bruk av “soma”,en kraftig stimulant som gir fantasier i form av hallusinasjoner for å komme vekk fra smerte og dårlige følelser.
      Altså,etter at alle menneskelige verdier,følelser og virkelighet (slik vi kjenner den) er fjernet,erstattes menneskelighet med det kraftige stimuli kalt “soma”.Lykken er altså fullkommen,at lykken allikevel ikke er fullkommen skyldes en liten gruppe mennesker som er annerledes enn de vanlige velfungerende fabrikkproduserte

      Ha en fin dag og god påske,Bunnytrash 🌺🌼Hilsen synskepeggy.

      1. Takk for innspill og vinklinger. Den boken skal jeg lese. Først skal jeg bare lese ferdig Koranen og etter det en annen bok om farlige ideologier. Deretter tenker jeg at «Vidunderlige nye verden» blir den neste.. må bare finne en billig utgave først. Fin fin påske til deg også Synskepeggy.

    3. Veldig bra formulert igjen,Roger Endre`. Jeg sliter fremdeles med å få noen av “de lydige” til å forklare for meg HVORFOR en hel verden skal “vaksineres” mot et virus som er mye mindre dødelig, enn en vanlig sesonginfluensa. Ingen kommer med bra argument hvorfor, bare informasjon om hvor helvettes egoistisk jeg er, som ikke vil ha noen av giftsprøytene. Innholdet i samtlige av de såkalte vaksinene er mer skremmende, vi satser heller på å booste immunforsvaret på naturlig vis. Fortsatt god påske.

      1. Tidligere ble USA brukt som skrekkeksempel, Italia, Brasil… i Brasil lever 219 millioner mennesker.. om dette viruset er så farlig der det er slik befolkningstetthet så er ikke dette sammenlignbart med Norge. Vi er noen få mennesker med en helt annen kultur og levesett. Disse tiltakene å slukke brann hvor det ikke brenner… og hvorfor dette presset med massevaksinasjon? Hvorfor kan vi ikke ta å se ting litt an, observere og se hvordan disse vaksinene fungerer.. se hvor hensiktsmessig det er? Alle vaksiner blir forsket på og forbedret, hvorfor presse folk i et land hvor antall alvorlige syke og antall døde er lavere enn årene før vi noen gang hadde hørt om covid? Mange spørsmål… ingen svar.

        God påske Synnøve.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg