Kan jeg hjelpe deg å elske deg selv mer?! Elske ditt sinn, din kropp og din sjel?!


Jeg har aldri vært en som later som. Jeg er meg selv, fullt og helt. Jeg har mange sider av meg selv. På sosiale medier får folk bare se utdrag av andres liv, gjerne gjennom rosafarvede briller. Ofte er det små sannheter, eller konstruerte virkeligheter. En får sjelden og aldri se hele historien til den enkelte.

Mange bruker sosiale media til å skryte, mange maler et konstruert bilde av livet sitt. Glansbilder. Masse glitter og bling. Særlig ofte gjør påvirkningsagenter, influencere og bloggere dette. «Se på meg, alt jeg opplever og gjør, jeg er så kul for alt det materielle jeg har, og operasjonene jeg har tatt».

Man ser ikke skuespillet, fasaden som er produsert. Fake, fake, fake! De som ser og leser kjenner seg ikke igjen. Plastiske operasjoner, dyre klær, interiør er ikke veien til lykke. En kan ha mye moro for penger, men de viktigste og beste følelsene kan ikke kjøpes. Likevel lar mange seg påvirke, hige etter disse egentlige uviktige tingene.

Hvis det en ønsker seg er avhengig av det ytre og det overfladiske så begynner man å slite. Å la seg påvirke av slikt fører ofte til redusert selvtillit, depresjon, problemer med kroppsbildet og mer. Det ødelegger en grunnleggende del av livet som gjør oss mennesker.

Jeg sliter, du sliter, vi sliter alle med hvert vårt. Hva våre individuelle kamper er, kan variere, men til slutt kjemper vi alle mot egne demoner. Det er ikke bare normalt, det er den harde brutale sannheten. Når vi alle ikke åpner opp, aksepterer og erkjenner våre kamper, blir vi liggende alene og nede fordi det ser ut til at alle andres liv er mye bedre enn vårt eget.

Så jeg er her for å innrømme og akseptere ting jeg har gjort og min egne kamp(er) offentlig for jeg synes ikke det er rettferdig å late som om fortiden min ikke eksisterer. Jeg er den jeg er. Jeg sier hva jeg mener, tenker, føler og opplever. Take it or leave it!

Et sted der ute sliter mange med lignende problemer. Ingen er stolte over absolutt alle valgene og beslutningene de har tatt i livet sitt, det inkluderer meg. Men jeg nekter å la fortiden diktere min framtid. Jeg er mer enn de dårlige valgene jeg har tatt, jeg er mer enn akkurat den ene meningen eller opplevelsen enkelte husker meg for.

Jeg kan ikke endre noe, men jeg kan dele mine tanker, mine følelser, mine meninger, mine opplevelser og mine erfaringer i håp om å gi støtte og hjelp til noen. Kanskje kan historien min bidra til at noen mennesker der ute starter sin reise for å gjenvinne kontroll over eget liv.

Det har skjedd før at noen har kontaktet meg og takket for at jeg deler, og de har fortalt meg hva det har betydd for dem. Jeg er ikke perfekt, jeg er ikke verdens beste menneske, men jeg er meg, og jeg er ærlig, mot deg og meg.

Reisen mot et bedre liv med lykke, selvtilfredshet og kjærlighet er en livslang reise. Det er så utrolig fantastisk når det bare blir bedre og bedre. Jeg har mørke sider, helt klart.

Folk vil kritisere meg, dømme meg og se ned på meg. Det er problemet med oss mennesker i dag, særlig på sosiale medier. Mange mennesker ønsker å dømme mennesker som degenererte når man ønsker å fokusere på problemer eller tilby støtte til mennesker som sliter.

Jeg skulle gjerne sagt at verden ville vært et mye bedre sted hvis vi alle bare var litt snillere og mer forståelsesfulle. Det blir blir for klisje, naivt og urealistisk for meg. Snillisme og godhetstyrrani er ikke for meg. Jeg vet hvordan verden er, jeg vet hvordan mennesker er. Vi må tåle kritikken, og ikke forveksle det med hat. Verden blir aldri perfekt!

Det jeg ønsker er å nå frem til de som ønsker å bli sett, hørt og som ønsker å bli en bedre utgave av seg selv. På slutten av dagen, vet jeg at jeg ga meg selv den mest fantastiske gaven med personlig aksept, tillate meg selv å være, nettopp meg selv. Jeg har kjempet, og jeg kjemper enda, jeg gir meg aldri!

Jeg har forflyttet meg til et lysere liv, et lykkeligere liv, et liv med mye glede og kjærlighet. Det er veien videre. Stadig oftere våkner jeg om morgenen med et smil i ansiktet, vel vitende om at jeg har kjempet meg opp av en dyp grop av fortvilelse (overgrep, vold, narkotika, rus, angst, depresjoner, sykdom og lidelser) inn i et liv der jeg kan elske meg selv i sinn, kropp og sjel.

Hvis du sliter med lignende problemer er jeg her for å fortelle deg at du trenger ikke være fortiden din. Det finnes en styrke i deg, en styrke i oss alle, og du kan bli forfatter av din egen historie igjen. Du er et menneske, du fortjener omtanke og kjærlighet. Ikke minst fra deg selv!

Takk for at du leser 😘 klem fra meg.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sosialemedier #sannhet #virkelighet #irl #bloggere #penger #influencere #plastiskkirurgi #påvirkningsagenter #plastiskeoperasjoner #plastikk #lykke #fasade #følelser #overfladisk #selvfølelse #selvtillit #selvbilde #angst #depresjon #kroppsbilde #kroppspress #påvirkning #aksept #kamp #valg #demoner #ærlighet #selvtilfredshet #kontroll #mørke #lys #livet #livetsteise #jatillivet ❤️

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg