Julestemning or not!!

I dag er det seks dager igjen til julaften, altså under en uke. Jeg burde kommet i julestemning til nå, men jeg er ikke i nærheten enda.

Snuppen min har pyntet hele stua og litt til med julepynt. Her er masse nisser, glitter, stort juletre og små juletrær. Vi har flere julestjerner, masse bling-bling og lys som blinker i alle farger. Juleduker, julegardiner, julekalendere, juleugler, julepingviner og julekuler. Det er så mye jule- ting og tang her at jeg ser bling-bling og glitter selv når øynene mine er lukket.

Julegavene som trengs å kjøpes er kjøpt. Det som skal nordover er sendt og kommet fram. Eneste er snuppen min, gave til han har jeg slitt med i år. I dag har vi vært på Gulskogen senter her i Drammen. Der fant jeg gaver til jentene, og et par småting til snuppen. Men selve «hovedgaven» til han og julestemning har jeg ikke funnet. Men stemningen er bedre i dag enn i går. Noe har skjedd i familien som jeg egentlig burde være glad for. Noen som ønsker gjennoppta kontakt etter null kontakt noen år. Snuppen min er veldig glad for det, og det skjønner jeg, og det ønsker jeg for han. Men jeg har en alarm og en skeptisk vond følelse inni meg, den slipper ikke tak, og derfor er det vel at jeg ikke finner hverken humør eller stemning for tiden. Men det kan jo enda endre seg før jul. Som sagt, seks dager igjen til julaften.

I år skal vi feire julaften sammen med et vennepar, hos dem. Og disse samme vennene skal vi på tur med i morgen. Da blir det å kjøre til Sandefjord og ta båten til Strømstad. Håper å finne «hovedgaven» til snuppen min da. Ellers skal vi kose oss på båten med god mat og noget attåt. Så skal vi handle mer julemat, snacks og god drikke. På hjemturen kommer vel snuppen med noen grove vitser som alltid, så kan jo hende julestemningen begynner å bygge seg opp da.

Hvert år før jul bruker jeg å få kort og bilde fra Beamlak som er en gutt i Etiopia (bilde 1 og 5). Jeg har vært fadder for han i nå nærmere 11 år. Og det gleder meg å se den positive utviklingen i livet hans gjennom disse årene. Alle bildene jeg har fått av/fra han henger i stuen vår. Snart skal jeg henge opp det nyeste bildet av han, og når jeg gjør det så ringer jeg julen inn ❤️

Hvordan er det med dere der ute? Er julestemningen kommet? Jeg vet julen er veldig forskjellig for mange der ute, og jeg setter pris på at jeg har det greit. Noen «gleder seg som unger» og har det kjempefint i jula, andre gruer seg veldig av ulike legitime grunner . Det er viktig å huske, og respektere. Og dere som ønsker kan gjerne sende meg noen ord uansett hvordan dere har det. Kjempekoselig å få noen gledelige meldinger som kan hjelpe på humøret, men jeg setter også pris på noen ord fra dere som ikke har det fullt så bra. Det kan kanskje hjelpe dere å skrive noen ord. Jeg opplever det å skrive som terapeutisk. Så muligens.. prøv! Kommentarfeltet i dag er åpent også for anonyme innlegg, og jeg svarer alle! Dere har intet å tape på det ihvertfall!! ❤️

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#julestemning #julepynt #juletre #julegaver #julehandel #venner #familie #glitter #juleglede #sorg #glad #trist #følelser #julefølelse #respekt #fadderbarn #beamlak #etiopia #mylittlefamily #minlillefamilie #julekort #julaften #julefeiring #jul

 

4 kommentarer
    1. Liker ikke jul, men har en voksen sønn og hund, så da må man gjøre det koselig for de, vært alene med dem i alle år.
      Kos dere i en fint julepyntet hus😀💜🎄🎁🎅🇳🇴🎉
      GODJUL❤️

      1. Det er veldig fint at du prøver å gjøre det beste ut av det når det engang er slik at du ikke er spesielt glad i julen. Kanskje det kan endre seg, kanskje en kommer det en spesiell jul som endrer alt. God jul til deg, og kos deg så godt du kan ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg