Julereisen. Kapittel 23: Her og nå!

Nå er det lille julaften, og fra og med første desember, og hver dag til nå har jeg fortalt noen bruddstykker fra mitt liv, da på en måte som er koblet til jul. Jeg startet med mitt første minne iht jul, da jeg var liten gutt, og for hver dag har jeg beveget meg litt og litt nærmere nåtiden. Jeg har fortalt fra barndom, hendelser fra ungdomstiden, jeg har fortalt om familie, tidligere forhold og så videre. Det er litt tøft å ta den prosessen, å være åpen om ting man i lang tid har ønsket å glemme. Ting en skulle ønske ikke har hendt. Og det er jo spesielt når noen bruker medbloggeres kommentarfelt til å harselere med meg og mine opplevelser. Sutreblogg? Javel, for min del var målet her å dele fra hjertet, hvem jeg er, hvor jeg kommer fra, gi dere som stikker innom bloggen min muligheten til å litt bedre kjent med meg.

I dag er jeg veldig komfortabel med hvem jeg er, jeg er komfortabel med min fortid. Det har jeg vært lenge, jeg har benyttet lavterskeltilbud, hatt mange terapeuter, psykologer og psykiatere. Bedrevet sjelegranskning. Det anbefales virkelig. Jeg tenker at det er hva som gjør at en kan ha bra med seg selv. Det er når en ikke har det bra med seg selv en forsøker gjøre livet vondt for andre. Påføre andre smerte for å lette på sin egen elendighet. Men det funker ikke sånn. Jeg vet. En kan heller ta hva en har opplevd selv som kan bidra til å være til støtte og hjelp for andre som har hatt lignende opplevelser og erfaringer. Man han gjøre noe vondt til noe godt. Man kan gjøre noe negativt til noe positivt. Alle mennesker har vonde opplevelser her i livet, folk som påstår annet og maler glansbilder har jeg liten og ingen tillit til. Men det hjelper ikke å late som noe annet, og det hjelper ikke å forsøke gjøre andre vondt.

Reisen min for å komme hit hvor jeg er i dag er jeg veldig glad for. For det er nettopp det jeg tror, at alt som har hendt har bragt meg nettopp hit. Og hvor er så det? Jeg har aldri hatt store ambisjoner, aldri strebet etter høy utdannelse og noen form for jobber som skulle gjøre meg rik. Mitt høyeste mål har alltid vært å bare leve livet mitt så godt jeg kan, finne noen å være glad i, som er glad i meg tilbake. Noen jeg kan stole på, oppleve ting sammen med, være glad sammen med, være trist sammen med.

Hva kan jeg si, annet enn mission completed. Jeg har alt jeg vil ha, alt hva jeg ønsker. Mine drømmer er realiserte. Det kan ikke noen harselere med, jeg ser de som prøver, insekter, men det eneste jeg ser komme ut av det er at jeg tydeligvis har noe som disse ønsker. Dessverre er det ikke mitt å gi, det er noe en kun kan oppnå med egne handlinger, jeg kan på ingen måte gjøre noe for noen når det kommer til egenverd, selvrespekt, medmenneskelighet, kjærlighet og denslags. Det eneste råd jeg kan gi der er at en må kunne se seg selv, starte prosessen med å bli glad i seg selv først, vise kjærlighet for andre. Bry seg. Noe forteller meg at folk som opptrer som besatt av meg, mangler hva jeg har. Hvilken annen grunn kan det være? Jeg er veldig glad for hva jeg har, setter uendelig pris på det, og for å gjøre noe negativt til noe positivt så kan jeg avslutte med å takke disse spesielt, for påminnelsen om, hvor bra jeg er og hvor godt vi har det her. Disse påminnelsene blir ikke levert på noen hyggelig måte, det er ondskapsfullt, men jeg har likevel greid å finne noe positivt i det, det er ikke jeg som sitter alene. Jeg har snuppen min, vi har jentene våre, vi har vårt hjem – jeg har den beste lille familie ❤️

Ha en riktig fin lille julaften alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#julereisen #jul #christmas #familie #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Eg har lest alle juleinnleggene dine nå i desember, og som eg skrev flere ganger; Det bør bli en bok 🙂 Du har rørt meg og du har fått meg til å le. Sutre? Hmm Vel, da er det den som leser som har de største problemene.
      Du er en flott fyr Bunny, du er en det er gøy å finne på ting sammen med, ikke minst så lytter du og hører hva som blir sagt og du har et stort hjerte, selv om enkelte mener du er hjerteløs….De om det!

      Du har en flott og behagelig mann som mange kan misunne deg 🙂
      Eg vet du nyter det du har, kos deg masse og gi bæng i insektene, eg skal ens æren gå til anskaffelse av stiletthæler på nyåret kun til bekjempelse av insekter! Tro meg! Gla`deg!

      Go`klem Vibbe

    2. Hæ, sutreblogg????
      Nå har eg lese alle juleinnlegga dine, med stor interesse, og nå skjønar eg ingen ting.
      Å dele frå livet slik du har gjordt, skal det eitt stort menneske til. Eitt ærleg menneske, med stor integritet, og som det står stor respekt av.
      Her er ingen klaging, ingen skryting, berre harde fakta om livets brutale verkelegheit.
      Den som kan innrøma at livet ikkje har vore perfekt, og at ein har gjordt monge feil igjennom åra, på ein slik måte du har gjordt, tek eg verkeleg av hatten, og bøyer meg i støvet for.
      Så er det jo det då, at på seg sjølv kjenner man andre. Altså, ein tolkar det ein les ut i frå korleis ein er sjølv.
      Slike kommentarer seier mykje meir om avsendar, enn om dei de er retta mot.
      Sidan me er inne på sutring, så kan jo eg sutre litt 🤣. Stupte til køys kl 22.00 i går, etter ca 1 1/2 døgn på beina. Vakna i dag ca kl 07.00, og fraus som om eg skulle ligge ute i snøen. Hadde då 37,9 i feber, og testa positivt for Corona så det haldt.
      Der gjekk ikkje eitt minutt ein gong, frå eg dryppa fire dråpar i testen, før det lyste to illraude strekar mot meg.
      Det einaste eg har gjordt i dag, er å pynte julatreet.
      Ellers måtte eg på fb for å få lese dette. Nettlesaren ville ikkje opna det på MeWe.

      1. Jeg er ikke kjent for å sutre, tvert imot, så det er jo ganske ironisk egentlig. Korona ja, muligens har jeg også det, men gidder liksom ikke sjekke. Vi koser oss læll, håper dere også gjør 🥰🐰

    3. Jeg har lest alle innleggene dine med stor interesse. Jeg har stor respekt for hvordan du har håndtert de utfordringene du har møtt på din vei. Det er godt å lese at du har det bra i dag. Ønsker deg og din lille familie en fin julefeiring 🌲🧑‍🎄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg