Jon Helgheim tiltalte meg «som ekstrem islamist»!

I går skrev FrPs innvandringspolitiske talsmann og stortingsrepresentant følgende på sin Facebook-side:

«I går besøkte jeg moskeen til Islamic Cultur Center. Vi hadde et konstruktivt og hyggelig møte hvor en rekke vanskelige saker ble diskutert. Selv om vi står langt fra hverandre i mange av disse sakene, tror jeg samtaler og diskusjoner uten TV-kameraer er med på å øke forståelsen for hverandre.

ICC har gått foran og gjort flere positive grep for å imøtekomme samfunnets forventninger og de bidrar til mer åpenhet blant muslimske trossamfunn. Vi brukte mye tid på å diskutere hva som har ført til svenske og franske tilstander, og har i alle fall et felles mål: vi vil ikke dit».

I de aller fleste situasjoner er dialog en bra ting, men når Helgheim maler et bilde hvor «ICC har gått foran og gjort flere positive grep for å imøtekomme samfunnets forventninger og de bidrar til mer åpenhet blant muslimske trossamfunn», så skjønner en jo allerede at dette møtet ikke hadde noe for seg.

Konsekvenser av denne ytringen fra representant Helgheim var reaksjoner fra veldig mange følgere. Følgere som ble skuffede, som ikke ville tro at dette var Jon Helgheim, uenige og rystede følgere. Det ble fortløpende mange kommentarer til hans utspill. Jeg kommenterte dette selv og fikk ganske kjapt et tilsvar fra Helgheim. Jeg har tatt screenshot av dette, så kan dere lese selv:

Jeg ble ganske satt ut av dette svaret. Forsvare ICC-Islam som religion?!! Dette er først og fremst en farlig politisk ideologi!! Og den ideologien burde forbys i Norge mener jeg! Så forteller han meg at mine ord tyder på «for lite kunnskap», noe han faktisk vet veldig lite om, så det å uttale seg om kunnskapsnivå burde han ha holdt seg for god for.

Så kommer det jeg syntes gikk over grensen å svare. «Det er stort sett bare ekstreme islamister som vil forby andre religioner. Jeg vil ikke være som ekstreme islamister».

Så med andre ord, siden jeg (og veldig mange andre) ønsker et forbud mot Islam her i Norge, så er jeg/vi «som ekstreme islamister» å regne?? Det er jo faktisk akkurat hva han skriver!! Bare så det er skrevet, det er forskjell på å ønske forbud av islam, og det å ville utrydde alle religioner utenfor islam, utrydde alle kafir (vantro) halshugge og drepe!

Så var det mer om dette med kunnskapsnivå.

Islamic Cultural Centre (ICC) fungerer som forløper for Taliban og Al-Quaida, og er en sunnimoské hvor den første etablerte seg i Norge i 1974 etter at innvandringen økte med store tall. ICC har den pakistanske teologen Maluana Maududi som inspirator, og det er kjent at denne moskeen gir full støtte til flerkoneri og de har gitt ut skrifter som beskriver kvinner etter følgende syn: «Kvinner skal dekkes helt til, for kvinners øyne er en «erogen sone» som kan lede til hor. Derfor skal kvinner heller ikke bruke parfyme. Lukten kan friste menn til utenomekteskapelig sex. Også kvinnens stemme kan lede til hor, den er «djevelens agent».

Etter Jon Helgheims ytring på Facebook ble han kontaktet av Human Rights Service som stilte han følgende spørsmål: «Kjenner du til ICCs ideologi»? Svaret HRS fikk da var: «Jeg har ikke gått inn i moskeens ideologi før møtet». Videre blir Helgheim spurt om han kjenner til ideologen Maulana Maududi. Han svarte: «Jeg husker ikke dette navnet, jeg møter folk uansett».

Bevares. Du må gjerne møte hvem du måtte ønske Helgheim. Men å gi tilsvar som du gjør når folket uttaler hva man mener om dette, det er nesten verre enn dine egne uttalelser om hvordan ytringer blir besvart i samfunnet.

Du Helgheim, du har kritisert blant annet politiet for å gå imot ytringsfrihet ved å forsvare vold, men måten du beskriver meg og de som deler min mening om forbud av Islam i Norge. Den var så stygg at du kunne like gjerne tydd til vold. Du kunne like gjerne gitt meg en knyttneve midt i ansiktet. Å bli tiltalt som islamister er faktisk mye verre. Trenger vel ikke minne noen på om at en lærer i Frankrike nylig ble halshugget av en islamist. Det å bli sammenlignet med noen som begår slike handlinger.. jeg finner ikke ord!

Fortsett du dine «dialoger» med Islamske moskeer du Helgheim. Jeg mener fortsatt at det er bortkastet tid og misbruk av skattebetalernes penger.

Jeg vil igjen minne deg om Taqqiya som jeg prøvde på i min «kunnskapsløse» kommentar på din side på Facebook.

Taqqiya er innen islam begrepet som legitimerer det å skjule eller å lyve om sin egen tro.

Jeg vet at denne moskeen får millioner (flertall) i statsstøtte i året, jeg vet hva moskeen står for.

Innvandring og innvandringspolitikk berører og påvirker alt i samfunnet vårt Norge. Vi har for mye innvandring og ukulturer. Islam skulle ikke eksistert i vårt offentlige landskap. Innvandring- og integreringspolitikk i Norge har i årevis og fram til i dag har vært elendig, mildt sagt. Bedring av denne politikken, som sørger for å holde folket i dette landet trygge, det er den MEST betydelige delen for hvor min stemme går ved valgurnen.

Så mens du Helgheim går i «dialog» med Taqqiya, så får jeg gå i tenkeboksen om Fremskrittspartiets innvandringspolitiske talsperson og Fremskrittspartiets troverdighet angående innvandring- og integreringspolitikk.

Som din følger Helgheim, og som medlem i FrP, og da bli tiltalt av deg «som ekstrem islamist», den slags forsøk på krenkelse tar vekk mye av den tiltro jeg hadde til deg og partiet du representerer!

  


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#Jonhelgheim #frp #islam #fremskrittspartiet #icc #islamisering #islamicculturecenter #islamicculturalcenter #moske #islamisme #alquaida #taliban #ekstremisme #kvinnediskriminering #kvinnehets #flerkoneri #tvangsekteskap #kvinneundertrykkelse #vantro #innvandring #integrering #halshugging #politikk #vantro #koranen #muslimer #sunni #ideologi #maluanamaududi #kafir #humanrightsservice #hrs #muhammedanere #ytringsfrihet #dialog #kunnskap #taqqiya

8 kommentarer
    1. Du har ihvertfall rett i at det er lov å lyve og bedra i islam. Det var en tabbe av nordmenn, særlig kristne, å innbille seg at muslimer hadde samme opplegg som kristendommen med sine ti bud. De har vel skjønt nå at det ikke er helt sånn, de fleste. 🙄

    2. Påstander om kunnskapsløshet og regelrett ‘name-calling’ som tilsvar til uttrykt uenighet, er idioti på et annet nivå. Man argumenterer jo ikke noe som helst ved å rakke ned på meningsmotstandere! For mulighet til å fremme ens syn, er en jo pokka nødt til å argumentere dette!..
      Når det kommer til Islam, har jeg faktisk lest ‘blekka’, og religionen som sådan er vitterlig ikke noe verre enn kristendommen. – Faktisk er den bedre på enkelte sentrale punkt, som f.eks skapelseshistorien og syndefallet. Videre kjenner jeg folk med tilhørighet i Islam, men som både kler- og ter seg som deg og meg. Som gruppe gjelder dette i bunn og grunn øst-europeere, da de har en helt annen fortolkning- og derav tilnærming til religionen. Så vidt jeg kunne forstå (liksom forfatteren av den veiledende ‘side-tracken’ jeg leste parallelt med selve skriften) at ekstremistene (hvilke i all hovedsak dreier seg om de tilhørende ICC) faktisk opptrer på tvers av den religione de påberoper seg.
      Jeg skal ikke påstå at Islam kommer fra det med flagget til topps, -det kommer ikke engang fra det med flagget på halv stang, -liksom dens øvrige forgreininger innen den hebraiske mytologien. Greia er at den heller ikke er noe verre i seg selv, slik at jeg heller tror på en innvandringsstans rettet mot de gjeldende områder hvor den uønskede galskapen råder fremfor å dra dette med muslimsk tilhørighet over en og samme kam..

      1. En stortingsrepresentant burde ikke prøve krenke meningsmotstandere eller noen som kommer med ytringer, på en slik måte. Det synes jeg var rett og slett forkastelig. Jeg har venner som er muslimer, så derfor uttaler jeg meg bevisst om islamister. Muslimer kan være kule de, helt til man nevner visse ting som er greit å unngå. Delvis enig med deg videre, men jeg står på mitt, mange ytrer at bibelen og koranen er veldig like, det er de ikke. Jeg leser koranen, jeg har lest bibelen. Islam og kristendom kan heller ikke sammenlignes. Vi er i 2020 nå. Islam må forbys i det offentlige i Norge, og Europa. Blir bare verre og verre hvis ikke.

        Takk for innspill!

    3. Jeg ønsker et forbud mot utøving av ALL religion i offentlighet. Er jeg da en rasist eller ekstrem islamist??

      Dette blir for dumt.

      1. Ok, du hadde ikke lest dette. Herav kommentaren til Helgheim om dialog, da du skrev at man ikke skal undervurdere dialog. Jeg hadde mistet respekten for Helgheim, og har ingen tiltro til hans hensikter med å dra rundt på besøk til moskeer av de mest ekstreme. Hva forventer han å få se? Hva forventer han å få ut av det? Blir for dumt. De endrer ingenting fordi Helgeim har vært på «hyggelig» kaffebesøk.

    4. Jon Helgheim begynner å få mye erfaring med å drite seg ut. Idag er han i avisene og prater om noen islamister som skrev et meningsinnlegg i Aftenposten for noen dager siden. Islamistene mener at vi nordmenn er onde når vi godtar karikatur-tegninger.

      Og Helgheim sier følgende; “Innlegget røper at vi har mislykkes med å skape forståelse i enkelte miljøer for hva ytringsfrihet er.”

      Vi har mislykkes. Vi nordmenn har feilet. Det er rart, hver gang en muslim er misfornøyd med noe i Norge, så er det nordmenn sin feil. Vi må lære mer, vi må forstå mer, vi må jobbe mer med å forstå. Ikke ett jævla ord om hva islamistene må gjøre, de er feilfrie selvfølgelig. Men vi nordmenn, vi har feilet… Fy faan. Fy faan!!! Jeg respekterer Helgheim like mye som jeg respekterer muslimer. Ikke i det hele tatt. Null respekt og mye hat. Og ikke faan om jeg jobber hardere for å gjøre livet lettere for muslimer i Norge. Det skjer ikke.

      1. Takk for kommentar. Er veldig usikker på Helgheim selv, men blir nok stille fra han en god stund fremover da han skal ut av Stortinget. Men føler han kommer tilbake igjen etterhvert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg