Jeg trengte virkelig denne helga!!

Et skrik i voldsomme smerter. Slik startet det for to uker siden. Og med det startet et par av de verste ukene mine på lang lang tid. Snuppen min hadde smerter som presset fram tårene i øynene hans. Smertene gikk nedover i beina på han, strømninger, smerter som jeg assosierte til da jeg selv hadde isjas. Det var et helvete. Snuppen min måtte til lege, det ble ikke diagnosert isjas, men her var det snakk om skiveutglidninger og nerver i klem, betennelse og whatever. Det var ille. Et par dager etter ved et tilfelle han skulle reise seg fra sofaen falt han tilbake, han klarte ikke, lå og sprellet og skrek i smerter. Det var helt sykt å se. Hundene ble skremte, jeg ble skremt og satt med mobilen klar og fingeren på ringeknapp. Jeg var sikker på at han skulle få hjerteinfarkt eller slag. Han var redd, hundene, jeg var redd. Dette har enda ikke gitt seg, mye bedre, men smertene er der når dagen starter. Han må nå gå og gå og gå.

Så kom dagen da her var blokkmøte. Det skulle velges ny tillitsvalgt her, og jeg ble valgt. Dette medførte masse aggresjon og trusler fra Erdogans venner. Man blir jo oppskjørtet å stå i en slik situasjon, det er ikke akkurat festlig når en er målskive for mennesker med slik aggressivitet. Jeg har vært ute for overfall og denslags før fra den type mennesker, så en skal ikke undervurdere eller blåse bort hva disse kan finne på. Så den kvelden hadde jeg ganske høy puls, og det var ikke en bra kveld. Men jeg skal gjøre mitt beste som tillitsvalgt, no bullshit!

Så da forrige helg tisset Ariel, minstejenta vår inne. Da skjønner man jo at noe er i gjære, for ingen av jentene våre gjør slikt. Tirsdag morgen stod jeg opp til tiss utover hele stuegulvet. Og det var ikke bare tiss, men det var tiss med blod, overalt. Jeg kastet meg på telefonen og ingen av de nærmeste dyreklinikkene kunne ta henne inn. Noe jeg mener er absurd. Akutte situasjoner bør gå foran, og dette var akutt!! Så da ble det til at vi måtte dra til en dyreklinikk litt utenfor byen. Taxi er alltid et problem i Drammen om en har hund. Erdogans venner er jo alle «allergiske». Til slutt fikk jeg en bil og vi kom oss til klinikken. Der ble det veneflon og behandling som varte i flere timer. Vann som skulle gjennom denne kroppen, antibiotika, smertestillende, ja masse greier.

Så var det tilbake klokken 08:00 dagen derpå. Da tok vi buss, for å slippe dette allergisnakket og venting. Ny behandling med samme greiene. Fire timer. Så ble det operasjon. Fem tenner måtte ut, og hun ble operert for livmorbetennelse. Så nå er den fjernet, Ariel får betennelsesdempende, smertestillende og tasser rundt her med en trang body.

Dagen etter klokken 05:50 våkner jeg av at Ella, eldstejenta, spyr på gulvet ved siden av senga. Bare slim, magesyre. Var jo nesten et halvt døgn siden hun hadde spist. Hunder kan jo bli dårlige som oss mennesker. Morgenen fikk greit. Jeg dro og handlet til bloggtreffet. Snuppen var jo hjemme og sykemeldt. Da jeg kom hjem fikk jeg beskjed om at noe var rart med Ella, jeg måtte ta henne ut og få luft. Se om hun ville gjøre noe. Tre ganger på turen stivnet hun og fikk kramper, som om hun hadde smerter. Vi kom hjem, og på trappa utenfor spydde hun masse rosa og hvitt med gule prikker. Jeg fikk henne inn og hun satte seg under sofabordet og skalv. Jeg ringte direkte til dyreklinikken Ariel hadde vært, og de skulle ta henne inn med en gang. Da kunne/ville ikke Ella gå. Jeg måtte bære henne. Jeg hadde betalt bussen med app og mobilen i baklomma. Jeg sier til bussjåføren at jeg har syk hund, men hadde betalt. Enda en av Erdogans venner, og han ville krangle. Fy faen jeg er lei av taxi- og bussjåfører.

Anyways, opp til dyreklinikken og full utredning. Blodprøver, lytting, tisseprøver, temperaturmåling og i det hele tatt. De fant ingenting og vi må holde et ekstra øye til henne. Hun er i fin form nå. Så da er spørsmålet kun, hva faen var de gule prikkene hun hadde kastet opp?

Så her har jeg vært i to uker hvor hele min lille familie har vært og er syke. Det er påkjenning. Oppi dette har jeg arrangert bloggtreff, vært på møter og generalforsamling. På grunn av diagnoser kan jeg ikke kjøre bil selv og det blir mye frustrasjon med kranglete sjåfører, og når en står på et busstopp og tre busser etter hverandre uteblir og det er smekkvarmt i sola. Det var ihvertfall en mening med at det ikke ble noen tur til Bergen sammen med Vibbedille i første omgang, og at jeg ikke bestilte hotell og reise for å overraske Kari på bloggtreffet i Trondheim. Jeg hadde uansett ikke kunnet dra. Og etter de meldinger og et langt blogginnlegg om meg som noen postet på blogg.no så hadde jeg ikke hatt lyst å dra på akkurat dét treffet. For det var sårende og lite hyggelig. Men jeg er glad for at sannheten kom fram. Hva vedkommende egentlig mener om meg. Det var nedslående etter å ha fått høre akkurat det motsatte gang på gang på gang i 1-1,5 år. Altså ble jeg løyet til i all den tid. Fint å vite hvor en har folk, nettopp derfor står ærlighet høyt hos meg.

Så da var det altså en mening med at det skulle bli bloggtreff her i Drammen. På tross av ufine kommentarer, hvor jeg ble kommandert og beordret til å avlyse treffet og slette innlegg, og det nevnte innlegget og alt som har skjedd her hjemme på privaten, så avlyste jeg ikke. Treffet ble gjennomført, det var knallvær, det var superhyggelig og en herlig gjeng som kom. Det var så ekte, og vi alle så forskjellige. Og det gjør så godt at alle koste seg og har kommet med så fine tilbakemeldinger. Det var liksom det som var tanken bak, å få til noe for å glede noen. Bonusen er at når andre koser seg, så koser jeg meg. Og jeg trengte virkelig denne helga, for dette har vært en knallbra helg. Nå skal jeg ikke si mer om dét bloggtreffet nå, for som tidligere nevnt i forrige innlegg, så er ikke min hensikt å «stjele glansen» fra noen. Jeg vil heller bare avslutte dette innlegget med å takke alle som var på treffet, og alle som har vist godhet de siste dagene.

Noen ganger er det godt å få satt ord på tanker og følelser. Dette har jeg holdt inni meg en stund nå, tiet om, for å ikke lage trykkende stemning i forkant av, og mens det pågikk arrangementer hvor mange her inne skulle kose seg og ha det fint, noe jeg håper alle har hatt. Det gjorde godt å få dette ut nå, og så kan jeg lande litt etterpå. Takk for at du leste 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

43 kommentarer
    1. Så trist å lese at du har det vondt. Sender varme klemmer og bra at du gledet de andre bloggerne som ikke har mulighet å dra til Trondheim ❤️

      1. Det var ikke noe hyggelige meldinger å få fra de tre fra bloggtreffet i Trondheim. Selv om jeg unnet alle moroa og håpte dere alle hadde det gøy så har jeg ikke orket lese innlegg fra det treffet, unntatt hos Frodith, jeg digger Frodith, hun har alltid et underliggende godt budskap. Men nå skal jeg legge dette bak meg, det positive er jo at jeg lærte av dette, vet bedre hvor jeg har folk, og treffet her i Drammen ble superfint 😊 klem til deg Happy 🥰

        1. Leit at både Snuppen og jentene deres har vært syke, og at medbloggere er falske og ufine, men enda bra at det går fremover. Er-du-gals venner skal man ikke kimse av, men gå på hevet hode. Du har i hvert fall hjertet på rett plass.

    2. For noen forferdelige uker du har hatt – du er jammen sterk! Er så glad for at bloggtreffet blei vellykka – håper jeg snart får lese mer om det også! 🙂

      1. Takk, det har ikke vært den beste perioden nei. Veldig glad for at bloggtreffet ble som det ble. Venter litt med å skrive så mye om det og poste bilder. Tenker innleggene fra Trondheim må få roe seg først. Slike dikt om at jeg ikke vil leike, at jeg frekkhetens nådegave, så forferdelig fæl og alt det der orker jeg ikke akkurat nå.

    3. Ja hva skal man si. Dette var jo til å miste pusten av. Håper dere har brukt opp kvoten på negative hendelser nå, og at det bare kan bli bedre. Varme tanker til dine jenter og god bedring til Snuppen din. Og selvfølgelig håper jeg du nå får gode dager fremover.
      Liv

      1. Det ble veldig mye, intenst. Nå koser vi oss alle fire på sofaen, så all is good. Har ikke orket å si så mye om dette tidligere mens det sto på, måtte føle meg trygg på at alt skulle gå bra. Og takk Liv 🥰

    4. Huff a meg for noen uker du har hatt ❤ Jeg forstår at dette tærer på, og jeg har stor forståelse for dine valg ❤❤❤

      En ting er sikkert, og det er at du gledet andre bloggere med ditt bloggtreff, og det viser at du har et varmt hjerte.

      Ta god t vare på deg selv ❤

      Toril

      1. Takk, det diktet dere applauderte om at jeg ikke ville leike, at jeg er så fæl og ditten og datten kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg syntes det var et stygt mobbedikt, og jeg synes folk skal være forsiktig med å applaudere slikt da det faktisk var innlysende at det handlet om en person. Men takk igjen for din kommentar i dag. Riktig fin kveld videre 🥰

        1. Det er bra du setter de Trønderbloggdamene på plass..Er ikke første gangen de holder på slik. Var selv en blogger, for flere år siden. Ble mobbet vekk.

          Følger med fra sidelinjen på din blogg. liker og følge med blomster. og at dere hadde bloggtreff i Drammen,slik at 1 dame fikk komme seg ut og treffe andre.
          Du har et godt hjerte. for de i samfunnet som ikke er så sterke .

          1. Det er triste greier.. ikke samme personene tenker jeg, men uansett trist. Aud-Marit ja, hun var den første jeg tenkte på da bloggtreffet i Trondheim ble annonsert. Noen som er bortskjemt med hus både i Spania og Norge, og da tar inn på hotell i egen by, minutter fra hvor hin bor, for et bloggtreff, klarer kanskje ikke se de i samfunnet som snur på kronen for å ha brød og kaffe i huset?

            1. De henger sammen den gjengen. Hehe.
              Bare overse. Du tar deg av de som virkelig trenger en tur. Det liker jeg.

                1. Får vel bare være glad, jeg ikke har blitt glemt som blogger. Siden jeg sluttet for 5,5 år siden. Ser de savner meg, ved og nevne meg i kommentarer. i år. Er vel da man gjorde seg bemerket. slik at Politiet inne på plattformen
                  fikk noe og gjøre. Fikk jeg høre i etterkant.

        2. Det er virkelig noen heftige uker du har hatt. Jeg er glad på dine at du fikk en flott dag med bloggtreffet på lørdag. Jeg håper helsetilstanden til både tobeinte og firbeinte bedrer seg framover. Ønsker deg en flott dag 🥰

    5. Vettu hva Bunny? Du er en god og real fyr, my kind og guy, hjerte på rett sted og rett frem <3
      Dette med at du "stjeler" Bloggtreff oppmerksomhet!?!? Ka e greiå?? Genialt at du hadde samme dag som nord,full klaff vil eg si, da ble det jo noe for alle – Ingen tapte på det! Eg vet eg hadde koset meg om eg hadde reist 🙂

      Anyway! Problemer kommer sjeldent alene, en ting og alt raknet. Håper dere er på vei opp og tilbake igjen og at jentene dine blir friske og at din kjære også får "skivene" vel på plass 🙂 At du er valgt som tillitsvalg er helt konge, kanskje det nå blir litt skikk på Fjell. Det er bare å stå på!

      Nå håper du seiler elegant gjennom uka uten flere skjær i sjøen 🙂
      Klem Vibbe 🙂

      1. Takk, nå adopterer jeg deg, nå er du søsteren min som jeg ikke fikk. Ja, hva er greia? Det er 540 km mellom Trondheim og Drammen. Ingen, faktisk ingen spurte meg om hvorfor bloggtreff og hvorfor nå?! De bare sendte meg kommentarer, personer som normalt ellers ikke har særlig å si til meg. Og det innlegget med det lange diktet om meg.. Yupp, når noe skjer så kommer det en bølge og slår innover en, veldig klar over det, nå er det fredfullt her da, masse kos og sånn. Skikk på Fjell blir det nok ikke, her er det parallellsamfunn. At politikerne har skapt disse samfunnene, og fremdeles bedriver samme politikken er helt på trynet. Innvandrere som hentes til Norge må bosettes spredt og disse moskeene må bort. Men kan jo få til litt for felleskapet i blokken vår i det minste. Takk igjen søster 😘

        1. Husker da me bodde i Oslo…da var f.eks Stovner et sted man kjørte fort forbi….(Den “dalen” med alle høyblokkene) Tror ikkje det hadde vært enkelt å vært norsk i det “samfunnet”, alltid noe som skjedde der…

          Her for noen år siden hadde eg store strikketreff i Tananger, det var som regel helgen aug/sept – Hvert år. Det var forøvrig det første store strikketreffet i Norge hvor det kom strikkere fra hele landet. Plutselig et år skulle det arrangeres et på Gardermoen av noen andre og de la det til samme helg som meg (Mitt ble spikret fra år til år siden eg fikk leie Hummeren Hotel kun til strikkedamene) Da fikk eg utrolig mye kleint, at det var eg som burde vike plass den helga “for eg hadde gjort det i så mange år” – Ble ufattelig mye kvalm. Eg sa det var genialt at de hadde et på østlandet også, for det er jo ikkje alle som har muligheten å komme til vestlandet, men de så vel for seg at de kunne få alle detagerene. Eg hadde strikkeklubber som kom fra Kirkenes som var her 4 dager til ende, Nrk stilte alltid når dette treffet foregikk, det var ei stor greie – Mye mulig det var litt sjausi ute å gikk, men eg ga meg til slutt for det ble samme kvalme suppa hvert år at eg “stjal” deltagere siden mitt treff var så stort…Eg ga meg, men gikk ut med et brak haha og satte Guinnes Rekord i strikking med hele treffet 🙂

          1. Jeg tenkte ikke at det skulle bli sutring i det hele tatt. Treffet i Trondheim var reklamert for i to måneder da jeg annonserte treff her i Drammen. Jeg hadde selv reklamert med link til trondheimstreffet, og jeg fortsatte med det. Da jeg gjorde dette hadde flyprisene til Trondheim doblet seg, og frist for rabatt på hotellet var gått ut, folk hadde bestemt seg for å komme eller ikke komme. At jeg da ikke skulle kunne ha treff utenfor mitt eget hjem blir for dumt. 3 mai var jeg en kjernekar, 4 mai var jeg en dritsekk og det hele ble publisert i et langt innlegg på blogg hvor folk hoppet til og klappet. I innlegget stod det mye bullshit, og jeg tenker hun og alle som applauderte det burde ha litt ettertanke hva de faktisk gjorde. Jeg har ingen betenkninger eller anger whatsoever over dette. Jeg synes det var kult å lage treff for disse damene. Ingen av oss har hus i Spania og kan ta inn på hotell i egen by bare for moro skyld, er det noen grunn til at vi ikke skal ha det hyggelig sammen? Hvem er egoistisk! Jeg vet hvem som er egoistisk, jeg lærte utrolig mye av dette, så in the end så sitter jeg igjen med utrolig mye bra 😊

            1. O M G!!! Nå fant eg det rette diktet!
              Jøss, er det mulig?? Vel, da var det enda en bra avgjørelse at eg droppet Tr.Heim ganske kjapt…Eg mener…var ingen motstridende kommentarer under det innlegget, et selskap eg ikkje hadde følt meg vel i…Ædde mulig!

              Personer som selv har skrevet at de digger deg osv klappet for det diktet – Two faces…Shit, shit shit!!

              1. Med unntak av Hverdagsmagi og Tomsmatprat så tror jeg faktisk ikke de andre vet hva dem applauderte, hehe.. faktisk er jeg ganske sikker på det. Men det er noe med det jeg ofte skriver om å bare følge flokken, ikke tenke selv. Merk deg hvordan hun skriver VI, om jeg er frekkhetens nådegave, så har du der falskhetens nådegave, det er sikkert og visst.

    6. Mye har skjedd hos deg og dere de siste uken ja,… 🙁 Det er så trasig når de man er aller gladest i, blir syke. Godt de har fått behandling – og at alt er på rett vei 🙂 God bedring på huset – og god ny uke til dere alle 🙂

    7. Det var jaggu mye du har stått i. En ting du har vist er at du har hjertet på rett plass. Ærlig og real. Glad for at treffet du ordnet i stand var vellykket og at dere alle hadde det hyggelig sammen. Så ut som det var et flott sted og kunne tilbringe tid der i det nydelige været.
      Nå håper jeg at Snuppen og jentene kommer seg og at du endelig kan senke skuldrene litt.

    8. Åh, kjære vene for ei traumatisk tid dere har vært igjennom. 😥 Håper det går bra med snuppen, Ariel og Ella. ❤ Er så vondt å være pårørende. Og angående kranglefanter, URK! Det skulle være plass til alle her i verden. Bry seg med seg og sitt, og heller bry seg OM andre. Rart at det er vanskelig. De beste ønsker for dere fremover, BLI BRA! Og en klem til deg, Roger.

    9. Først vil jeg sende en klem 🥰Du og dere har hatt tøffe uker nå og det er godt å høre det går fremover. Det er tungt å vanskelig med sykdom .Fantastisk at du oppi dette arrangerte bloggtreff i Drammen. Dette burde da alle kunne heie på. Norge er et langt land så en kan vel ikke kalle det konkurranse å ha 2 på samme dag. Dette ga vel bare flere glede av å kunne samle seg med medbloggere?
      Stå på du og alt godt til 2 og 4 beinte i familien 😊

      1. Jeg er glad de fleste mener som deg. Det jeg ble såret og lei meg over var hvordan en person jeg har møtt, som i lang tid har beskrevet meg som empatisk, snill osv.. full av gode ord, bare over natten, bokstavlig talt, uten noen dialog med meg, bare snudde helt om og skrev et langt innlegg om meg om hvor fæl jeg er – fordi jeg planla et bloggtreff 540 km unna, i mitt eget lokalsamfunn. Jeg står på, har lært mye om mange, og i heimen koser vi oss nå. Takk takk 🥰

    10. Hei ❤️ jeg har veldig lyst til å møte deg ! Du har et hjerte av gull og jeg elsker å lese bloggen din 🤩 jeg blir oppriktig lei meg av å lese det negative rundt bloggtreffet, aller mest forbanna 🤬🤬 hvorfor gå i mot noe som er bra tenker jeg ? Hva faen ?? Du har et hjerte av gull og ville at folk som ikke kunne møte i Trondheim hadde en mulighet til å møte i Drammen 👍 perfekt !! Hva er det med mennesker?? Haters sier jeg .. love you 🔥❤️

      1. Takk. Nå er det jo ikke slik at folk i hopetall gikk imot dette. De var tre stykker. Alle tre var i Trondheim. Det som var mest skuffende var dette innlegget, dette diktet, som ble skrevet om meg. En person som jeg har møtt og som siden den gang har skrevet så mye fint og flott om meg, noe som kom fram i diktet bare var rævslikking og falskt. Fram til 3 mai var jeg jo nærmest verdens kuleste, 4 mai var jeg plutselig frekkhetens nådegave, sjalu, maktsyk og en hel lang liste med negative karakteristikker. Vedkommende får masse ros nå fra fra sine medbloggere hin har møtt, og de blir så hyggelig omtalt av hin. Men voksne intelligente mennesker burde vite at den som baksnakker andre, baksnakker også deg. Slik er det. Tusen takk for gode ord, verdsettes, jeg er glad jeg ikke lot meg presse til å avlyse treffet, det ble veldig bra, og alle koste seg. Tusen takk igjen Madeleine 🥰

    11. uffameg ..det var da voldsomt mye dere skulle få slengt i fanget på en gang liksom …Godt det gikk bra med alle ❤️ Håper dere får en roligere tid fremover med mye balkong kos og moro ❤️🤗 Stor klem fra oss her I skauen ❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg