Jeg kjente jordskjelvet.

Det var besynderlig merkelig. Jeg var lenge oppe i natt, helt til morningen faktisk. Fullstendig hektet på en serie på Netflix som heter «Gutt sluker universet» samt at jeg så filmen «Call me by your name». Sistnevnte måtte jeg se fordi jeg leste på nettet et sted at Netflix snart skal ta ned akkurat denne filmen, og på grunn av dens innhold så måtte jeg rekke å se den først. En fin film, men ble ikke akkurat happy av den. Serien jeg nevnte var også bra, trist den også, men på en helt annen måte, og med en slutt jeg var mer fortrolig med.

Uansett, da jeg la meg tidlig i morges begynte det å vibrere her. Var ikke noe skjelv, det klirret ikke i glass og denslags, men det var en konstant vibrering. Ikke noe folk våkner av, snuppen min sov, og jentene reagerte ikke i det hele tatt. Men det varte en stund, og jeg tenkte «dette er jordskjelv». Jeg ble litt engstelig over tanken på jordskjelv, men ikke verre enn at jeg må ha sovnet bare sekunder etter det sluttet.

Tenkte ikke mer over saken før jeg leste nyheter i dag at det hadde vært jordskjelv. Jeg klikket meg inn på VG og leste at jordskjelvet gikk klokken 06.40 og er foreløpig registrert til 3,9 på 6,3 kilometer dybde et sted på Vestlandet.

Jeg reagerte med vantro. 3,9 på Vestlandet? Kjenner man liksom det her i Drammen? I sosiale media kan man lese om personer i Bergensområdet som kjente skjelvet, at det klirret i glass og at noen ble redde. Men jeg kunne ikke se noen steder at noen hadde kjent skjelvet her i området. Jeg postet på FB om noen her hadde kjent dette? Ingen som har svart.

Jeg leser videre at skjelvet er blitt registrert på målestasjoner i hele landet, helt til Kautokeino. Men slike stasjoner er jo laget for å fange opp de minste rystninger. Noe sier meg at jeg ikke burde kjent dette skjelvet. Men jeg gjorde det. Hele sengen vibrerte, så det er det ingen tvil om. Men når jeg ser på tidspunktet, 06:40, så er det etter jeg kjente skjelvet, for som sagt snuppen min sov, han burde vært på vei til jobb. Det jeg tenker da er at jeg har opplevd et «forvarsel».

Det har skjedd meg før i livet at jeg har fått forvarsel, og like etterpå skjer det. Det er litt creepy, for jeg skjønner ikke hvordan eller hvorfor. Håper bare ikke det er et forvarsel på noe enda større, for jordskjelvet var jo faktisk utenfor norskekysten ved Vestland. For at jeg skulle kjenne det burde det være kraftigere? Sant? Når jeg da kjenner det her på Fjell i Drammen. Hvorfor?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jordskjelv #vestland #bergen #sogn #norskekysten #drammen #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Sånn risting kjenner eg rett som det er. Spesielt akkurat i det eg held på å sovne.
      Kjerringa merker ingen ting, men for meg kjennes det ut som heile senga rister. Av og til vakner eg av det og, etter å ha sovet ei tid.
      Når eg så sjekker pulsmåleren, har eg hatt eitt hjerteflimmer anfall.
      Kanskje du skulle sjekke om du kan vera borti det.
      Eg fekk det fyrste anfallet når eg var 28.
      PS:Eg merka ikkje noko til sjelvet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg