Jeg har holdt fasten, men..

Det har vært en meget spesiell uke, en lys uke, en mørk uke, en glad uke, en trist uke.

Sist helg var kjempemoro, og den uka var kjempefin, med gode venner på besøk, Eurovision-fest, nydelig vær og i det hele tatt. Klar for 17 mai på tirsdag, ut å spise på en restaurant vi ikke hadde vært på før. En tur innom tivoli og byens nye store og meget festlige utested, Drammen Street Food.

Oppi alt dette skjedde noe veldig trist, en blogg-venninne døde brått og uventet. Bare 53 år gammel gikk hun bort da hjertet hennes stoppet mens hun satt og pratet i telefonen. Bisettelsen er i dag klokken 13:00. Derfor har jeg brukt litt tid på det disse dagene. Jeg kontaktet familien til min blogg-venninne. Samlet andre bloggvenner av henne, som har vært med på en spleis til krans til begravelsen. Vært i samtaler med blomsterbutikken som da har laget kransen og sørget for kort og sløyfe med en siste hilsen fra oss på blogg-blokka.

Den fysiske aktiviteten og andre gjøremål har derfor i høy grad uteblitt. Det ble faktisk mest trim på 17 mai. Noen mener jeg satt i en mørk krok den dagen, men 17 mai var faktisk en lys og fin dag oppi alt dette.

Jeg «faster» tirsdager og torsdager, men 17 mai var på tirsdag og dét visste jeg i forkant. Derfor fastet jeg på mandag i stedet for. Og i går, torsdag. Det gikk fint det, men de gode resultatene iht vektnedgang uteble.

Dette var tredje uka med 5:2 dietten. Første uka reduserte jeg vekta ned 2,7 kilo. Andre uka reduserte jeg vekta med 0,4 kilo. Da var jeg halvveis i mål, for målet var å redusere vekta med 6,2 kilo innen 11 juni. Nå ble plutselig målet lengre unna da jeg faktisk har gått opp 0,2 kilo. De 3,1 kiloene jeg hadde igjen å få vekk har blitt til 3,3 kilo. Men slik er det, har ikke mista motet av den grunn, nope!

Erfaring fra da jeg reduserte vekta ned nesten 30 kilo vinterhalvåret 2019/2020 viste meg noe. Da jeg hadde redusert vekta med 18 kilo så stanset det på en måte opp og vekta ble stillestående, gikk til og med litt opp i vekt innimellom, slik som har skjedd denne uka. Aktivitetsnivået måtte økes, 5:2-dietten måtte «boostes» med trim, det vil si at jeg ble flinkere å gå turer. Det hjalp masse, og ytterlige 10 kilo forsvant fra kroppen.

Livet er opp og nedturer, slik er det med kroppsvekt også. Det kommer tunge og tøffe dager innimellom, men hvis man er bestemt og har et realistisk mål, så må en bare ikke gi seg. Hold fastedagene, stå på, det vil alltid være en helsegevinst med å gjennomføre, selv om de forventede resultater uteblir. Om en ikke får de beste resultater fysisk, så vil uansett gjennomførelsen gi resultater psykisk. Å gjennomføre gir bra psykisk helse. Så kommer det jo en ny uke, og en kan kjøre på med ny driv og ta igjen.

Link: Uke 1

Link: Uke 2

Stå på folkens og riktig god helg 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#52 #diett #trim #aktivitet #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Ingen tvil om at dette har vært en uke med mye følelser, og dagen i dag blir også tung fylt med mange tanker.
      Den 5:2 dietten skal jeg jammen lese litt mer om, for de to siste årene har kroppen min dessverre blitt tyngre og det er på tide å ta grep.

    2. Eg gjer det på ein annan måte. Eg har redusert inntaket ved alle måltider, slik at inntaket er mindre enn forbruket.
      Har gått ned 1,8 kg, så det er litt lite, men satser på litt meir aktivitet utover i juni, som vil booste forbruket ein del.

    3. Du er flink og dette greier du, selv om det tar litt lenge tid. Det har vært mye annet denne uka for deg!
      Flott jobba med kransen til Eva ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg