Jeg frykter for kongetittelen!

Jeg leste tidligere i dag i danske B.T. at det nå er avgjort at ingen av prins Joachim av Danmark sine barn vil ha titler fra 1.januar 2023.

Altså Prins Joachims barn mister titlene og familien er rystet og forteller at de er alle uforstående over beslutningen. At de er triste og i sjokk, at avgjørelsen kom som et lyn fra klar himmel. Barna føler seg utstøtt. De kan ikke forstå hvorfor deres identitet tas fra dem har grevinne Alexandra fortalt.

I pressemeldingen fra kongefamilien står det skrevet at titlene vil bli fjernet som en «naturlig forlengelse» av beslutningen om at prins Christian er det eneste kongebarnet som får apanasje i fremtiden. Aaaahh….

Dette betyr at barna Nikolai (23), Felix (20), Henrik (13) og Athena (10) ikke lenger vil kunne kalle seg prinser og prinsesse.

Videre leste jeg at det er Hennes Majestet Dronningen selv som har tatt beslutningen. Hun har tatt avgjørelsen for å skape rammer for at de fire barnebarna i større grad skal kunne forme sine egne liv uten å være begrenset av de spesielle hensyn og forpliktelser som en formell tilknytning til Kongehuset som institusjon innebærer.

Jeg selv er jo Kongen av Balkongen, og jeg vet ikke helt hva jeg tenker om at plutselig «som lyn fra klar himmel» kan jeg bli fratatt min tittel. Den er jo blitt en del av meg. Jeg satte veldig pris på å bli kronet, så det hadde vært trist om det skjedde. Nå vet jeg ikke helt hvem som har myndighet her til å begå slik en ugjerning, for jeg er jo Kongen. Noen kalte meg nylig Kronprins, men siden min far er død så blir jo det feil. Vedkommende har vel begynt å surre med alderen eller noe? Anyways, det verste tenker jeg hadde vært om mine to prinsesser hadde mistet sine titler. Uansett, whatever så vil de alltid være mine prinsesser, jeg elsker dem og min snupp 🥰

Lenge leve monarkiet!! 🤴🏼

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#kongenavbalkongen #bunny #bunnytrash

2 kommentarer
    1. Hmmm – nei, hvem i all verden kan ta fra deg den tittelen! Jeg kan ikke se hvem det skulle være vaffal – så da sitter du nok trygt på balkongen i all evighet! Leve monarkiet og alle viderverdigheter som henger med…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg