Jeg er heldigvis ikke den eneste utsatte bloggeren.

Man ser ikke selv at innleggene blir borte. Man poster innlegg så kommer det opp at innlegget er postet. Når noen begynner vise interesse for innlegget, så fjerner FB det og legger det i en fil som kalles «mulig spam», og det blir sjelden og aldri sjekket av administratorer.

 


Gøy ikke sant?! De får det til å se ut som om innleggene dine blir postet i den respektive gruppe. Men det ligger der altså på vent. Dette i grupper der administratorer normalt ikke trenger godkjenne innlegg som blir postet. Når noen som er våken og følger med sjekker dette opp, så får de (FB) det til å se ut som om det ligger der og venter på godkjenning, men som sagt, innlegget ligger ikke til godkjenning, det ligger i spamfilteret.

 


Jeg er administrator for temagrupper på Facebook selv, Gunna blir flagget, CathrineRuth, Allan.. altså bloggere fra blogg.no. Så nå blir det bare vanskeligere og vanskeligere å nå ut til publikum, for når noen deler innleggene våre, så får vi beskjed om at innlegg blir delt så og så mange ganger, men vi får ikke beskjed om at de fleste innleggene blir fjernet.

Det eneste jeg kommer på nå for å motvirke dette er å be administratorer i grupper å være mer oppmerksomme på dette, og klikke inn på administratorsiden og sjekke «mulig spam», og jeg vil så oppmuntre leserne til å dele innleggene mine ENDA MER!! På forhånd tusen takk!!

Nå tar jeg kveld!!

 

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. Takk for nyttig informasjon. Det er riktig at jeg også har fått beskjed fra FB om at innlegg har blitt slettet. Men jeg klaget, og det ordnet seg, tror jeg. Men vet ikke. Jeg publiserte et innlegg om det også, som du vet.
      Det andre fenomenet du nevner har jeg ikke forstått, men har lurt veldig på hva det betyr.
      Det du har satt rød ring rundt over her: «19 innlegg venter». Jeg fortsetter uansett å publisere innleggene mine i diverse bloggrupper☺️

      1. De 19 innleggene er de du tror ligger i en gruppe, det er bare en selv som ser dem. Ja jeg vet du fortsetter å poste, det er jo jeg som er administrator i mange av gruppene. Du er flittig, det skal du ha 🐰

        1. Takk for oppklaring. Da skjønner jeg hvorfor det står at x antall innlegg venter. Det er altså SÅ mange som ikke er publisert. Er det FB/META som styrer dette? Men det er altså gruppeadministrator som må rette på det?🤓

          1. Det er FB/META som styrer dette, og ja administratorer kan rette på det hvis de er obs på det. Men hvem tenker på det?? Å sjekke spamfilteret?? Jeg godkjente nå 150 innlegg i en gruppe!! Mange av bloggruppene har ikke aktive administratorer engang, så der er det håpløst!

            Noen navn går igjen, Allan, Gry, deg, meg.. 🐰

            1. Om vi følger META’s mindset i hht sensur og forbudte emner, kan jeg i det minste se grunnen til at du og jeg (banner i kirken ved å ta opp forbudte emner) og Allan (reklame de ser som spam) opplever dette her, men GUNN!?? Hun har da så langt jeg har sett enda til gode å komme med et pip som kan oppfattes som kontroversielt!

              (- Også er det Henriksen, b.t.w 😉 )

              1. Vi blir flagget for at vi har blogg.no på slutten av URL. Og dette er blant de som poster mest på FB. Allan og Gunna er helt spinnvill på å poste på FB, aldri sett makan. I tillegg så er det slik at i diskusjonsgrupper som er aktive, som du poster i, så blir innlegget ditt plassert langt nede på siden slik at veldig få legger merke til det. Jeg er ganske sikker på at om du poster innlegg en dag, uten å dele i noen grupper på FB i det hele tatt, så utgjør det ingen forskjell på antall sidevisninger på forsiden til blogg.no, så sensurerte og begrenset er vi faktisk 🐰

                1. Såpass, ja. Da skal jeg teste ut dette for å sjekke: Ikke publisere på FB-grupper i det hele tatt ei stund. Og senere ikke legge ut på så mange grupper☺️Sparer tid i tillegg.

    2. Eg har også MAAANGE ventende innlegg i nesten samtlige blogggrupper på FB, har i perioder send Mld til admin, men det er ikke alltid de responderer…

      1. Nei, haha.. jeg skrev nettopp til Pensjonistgunna at flere av disse gruppene har jo ikke aktive administratorer engang 🙈🙈🐰

    3. Så der er altså forklaringen på at det til stadighet er innlegg som havner på vent som såkaldte ‘Pending posts, altså!!
      Dette har altså irritert meg så grønnjævlig over en lengre periode.. Jeg har jo skjønt at det er enkelte ord i overskriften FB ikke takler, for å si det sånn. Enkelte klarer en jo å tenke seg frem til, men listen er jo latterlig lav- for ikke snakke om rimelig søkt i hht å holde tilbake poster hvis overskrift KAN vris til muligens å innholde ett eller annet ‘shady’, så detlar seg jo pokker ikke gjøre å unngå.
      Bloggergruppene er igrunnen ikke så big deal for mitt vedkommende, da jeg henter de fleste fra emnegrupper, slik som f.eks katter, hunder, debattgrupper, fotorupper. etc. Og for hver gang et innlegg holdes tilbake på denne måten, så taper en jo lesere, så jeg har jo vridd hodet i hht å finne ut hvorvidt det er noen måte å omgå dette her på..

      1. Du er flagget i de gruppene du nevner, men i noen av dem er admin nemlig mer oppmerksomme og slipper innleggene gjennom.. du skjønner jo selv hvem admin er 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg