Jeg deltok i konkurransen!

For noen dager siden hadde Vivian Brosvik aka «Mammapåhjul» en konkurranse i bloggen sin. Konkurransen gikk ut på at de som ønsket å delta måtte gå inn på posterstore sin side og plukke ut et bilde som som man likte, kopiere det og sende Vivian en kopi av bildet med kommentar om hvorfor man liker akkurat det bildet så godt.

Jeg klikket meg inn på den siden og det var 2000 bilder å velge iblant. Hellige kaninmåne.. så jeg begynte å surfe gjennom for å finne noen som jeg likte godt. Ikke helt min stil fant jeg ut, det meste var veldig feminint og jentete. Hester, babyrosa, babyblått og så videre. Vakre bilder så absolutt, men.. noen bilder måtte jeg jo finne. Mine kriterier er jo at bildet må fange oppmerksomheten min øyeblikkelig, og det må være et bilde som jeg kan henge på veggen i mitt eget hjem, altså jeg må like det og det må passe inn her.

Jeg har en greie med svart-hvitt. Eller svart, hvitt og grått. Sofaen vår er grå. Møblene ellers er grå. Noen er svart. De fleste bilder er grå, med fargeinnslag. Vi har noen fargeinnslag som da gjør noe med helheten her, da gjerne innslag av lilla. Så jeg prøvde se om der var noen kule bilder i sort-hvitt som kanskje hadde lilla som innslag, men det eneste jeg fant var noen sort-hvitt bilder med lilla lavendel. Lavendel vil jeg IKKE ha som motiv på bilder. Jeg liker ekte planter.

Kjekke eller sexy mannfolk var det også dårlig med. Merkelig det der at i 2022 er det enda kvinnekroppen som skal objektiviseres, mens menn er litt tabu. Det var lettkledde kvinner og kvinneformer avbildet på en del av disse bildene. På en «sømmelig» måte kan man si, og et bilde av en «wet t-shirt» der en kvinnes bryster skinner svakt gjennom. Det hadde vært mer originalt med en mann i våt t-skjorte, men men.. det heter seg at «art has no rules».

Det var to bilder av menn i hele kolleksjonen. Et gammelt bilde av Sean Connery, fullt kledd i en fryktelig kjedelig dress, og et enda gamlere bilde av Elvis Presley fra promoteringen av filmen «Jailhouse Rock». Elvis var kjekk han, men jailhouse er usexy altså.. Men jeg valgte de to bildene som var der av Marilyn Monroe. Jeg har alltid vært fascinert av henne. Som skuespiller, mystikken rundt henne, hennes blendende skjønnhet og i det hele tatt. Marilyn er veldig velkommen hos meg. Jeg har tre lerretbilder av henne fra før, fra Andy Warhol-serien han laget av henne den gang. Muligens er disse av det mest kjente Warhol laget.

I går ble de to vinnerne i konkurransen til Vivian trukket, jeg var ikke en av dem. Så da ble det ikke noe gavekort på meg.

Disse bildene dere ser i innlegget her var de jeg valgte. Det nederste med flaske og champagne ble det jeg sendte til Vivian for å delta i konkurransen hennes.

Hvilket av disse likte dere best?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#konkurranse #art #kunst #posters #posterstore #bunny #bunnytrash

17 kommentarer

Siste innlegg