Isn’t it Ironic, don’t you think… it’s like rain on your wedding day!

Mens jeg observerer bloggere som «Kokkejævel» i kommentarfelt komme med uttalelser som kan virke som om at enhver blogger og influencer eller sådan ikke bør høres på i henhold til info om pandemien og alt som skjer rundt, fordi disse som oftest ikke har noen tittel innenfor bestemte fagområder, så mener jeg at enhver som er engasjert og bruker tid til å innhente informasjon og utvide perspektivet iht hva som skjer burde lyttes til. Enhver person har samme muligheter til å innhente samme opplysninger, og iht at enkelte ting dysses ned og forties mens andre ting hauses opp og overdramatiseres, så mener jeg at det er faktisk noe av det smarteste en gjør, å søke opp informasjon selv.

Trenger ikke være utdannet kokk for å lage den beste maten, og en utdannelse som kokk er ikke ensbetydende med at en lager god mat!

Bare se på det faktum i dag at media har overbevist majoriteten om at uvaksinerte overbelaster sykehusene. Dette leser vi om hver bidige dag nå, samtidig som at nettopp dette provoserer frem at stadig flere ønsker ta i bruk dette berømte koronapasset. Dette samme koronapasset som de personene som mener man ikke er troverdig uten tittel avskrev som konspirasjonsteoretikere.

Men er det uvaksinerte som overbelaster sykehusene? Eller er det andre grunner til at sykehusene blir overbelastet? Minner om at jeg har jobbet flere år på sykehuset selv, min samboer jobber på akutten, og har vært fast på sykehuset i 25 år. Majoriteten av vår krets er helsearbeidere i alle varianter.

Hvis dere sjekker selv, så finner dere ut at politikere i Norge har lagt ned sykehus og redusert beredskapen i noen tiår nå. Og under disse to årene med pandemi har de ikke engang løftet én finger for å øke beredskap. Nada whatsoever!! Tvert imot så reduserer de den fortsatt. Samtidig lekkes det til media, som får sin statsstøttelønn vedtatt fra disse samme politikerene, at 60 prosent av innlagte på sykehus er uvaksinerte med covid. Fantastisk genialt, og «ganske» korrekt. Kremt.. ehhm.. (klikk på linken lengre ned om pandemi-matte).

Men hvor er overskriftene om alle de fullvaksinerte intensivsykepleierne som er sykemeldte og ligger til sengs hjemme med covid? For det har seg faktisk slik at det er langt flere fullvaksinerte intensivsykepleiere som er sykemeldt med covid enn uvaksinerte covidpasienter i sykehusene. Her snakker vi utelukkende kun om intensivsykepleiere, i tillegg kommer alle de andre.. hallo!!

Skjønner dere hva jeg skriver her nå? Jeg trenger ingen legeutdannelse for dette. Dette er basic matte som vi lærte i tredje klasse i grunnskolen faktisk. Vi lærte dette før vi fylte ti år!

Hvis man går litt videre i sømmene på de som ønsker innføring av dette koronapasset som ble avskrevet som konspirasjonsteori tidligere av de som vet best og følger de med «titler», så vil en se at de som fronter dette, gjør det fordi de ser økonomisk gevinst. Det er penger i kassa for dem. Koronapass hindrer ikke smitte, og fullvaksinerte vil bli smittet. Da vil jo ironisk nok fremdeles fullvaksinerte intensivsykepleiere bli sykemeldte, selv om de har et fordømt koronapass, og beredskapen i helseinstitusjoner vil da på ingen måte forbedres.

De har det greit nå de på toppen som skylder på uvaksinerte. Og de ler godt når de via media lurer folk til å tro på dette narrativet. Men hva hvis det kommer et nytt virus, en ny pandemi, hvem skal en skylde på da når sykepleierne er sykemeldte? Og fullvaksinerte+++ 👈🏾

De kommer nok til å fortsette med å skylde på uvaksinerte. Men med de tallene som legges frem hver dag nå over tid, så kan det umulig være flere uvaksinerte igjen å smitte snart. Bare meg, haha.. Så fremt ikke dette er manipulerte tall også? For ut fra hva som skrives i media så skulle en jo nesten tro at halve Norge er uvaksinert. Altså, «når flere tusen smittes daglig og beredskapen er på bristepunktet» mener jeg.

Link: Litt pandemi-matte fra FHI!

Personlig venter jeg i spenning på å se hvilket narrativ som fremstilles når befolkningen har fått injisert dose 7 og 8 av disse vaksinene. Helsearbeidere og intensivsykepleiere som er sykemeldte og et par terrorbomber går av i Oslo, Trondheim og Bergen, eller noe annet som krever høyere beredskap i sykehusene. Hva da? Skal da, selv etter 8 doser med propaganda-guffe, skal da skylden fremdeles rettes mot de 5-8 prosentene som ikke er vaksinerte? Skal de fortsette å fortelle at vaksinene ikke fungerer fordi 5 prosent i Norge ikke har tatt dem, og bare late som om det ikke er tilfelle at i hele verdensdelen Afrika er status 92% uvaksinerte?!

Livets harde skole er ikke relevant for bloggere som «Geriatriks». Selv ikke opplysninger fra Legemiddelverket er akseptert informasjon der, for så lenge den informasjonen ikke er lest av og formidlet videre av en fagperson med tittel så er den informasjonen konspiratorisk. Selv henviser han til Dagbladet når han skal underbygge sine kilder. Isn’t it Ironic, don’t you think… it’s like rain on your wedding day!

Når du først har lest deg helt hit, så klikk deg videre inn på linken under, et innlegg jeg skrev i mars, utdannet kokk, hjelpepleier og eksamen i livets harde skole – ingen høyere utdanning, men likevel var det jeg som skrev innlegget fra mars.

Link: Når blir du fullvaksinert?

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#vaksiner #covid #koronapass #vaksinering #who #pandemi #fullvaksinert #corona #plandemi #virus #politikk #ironic #alanismorisette #norge #bunnytrash

19 kommentarer
    1. Hei igjen 🌺😊🌹🇳🇴
      Eg er ikke en fagperson på dette eg heller,men hva er det vi stadig hører fra såkalte fagpersoner nå,fra å være skråsikker har det nå blitt :»vi tror» «vi antar» «men som sagt,vi vet ikke sikkert» – skal vi tro blindt på dem ? For meg ser uttalelsene i beste fall ut som en fiffig måte å ansvarsfraskrive seg etter utallige bomskudd i mørket fra før.Det er litt av et fagmiljø….
      Hilsen synskepeggy.

    2. Mener du at vi ikke skal ha noen restriksjoner?
      Og at dersom helseetatene kneler må de som blir syk drive selvbehandling hjemme?
      Eller skal det være loddtrekning om hvem som skal få sykehusbehandling?
      Det er ikke gjort i en fei å øke kapasiteten på sykehusene.
      Jeg mener at kommunene selv skal bestemme hvilke tiltak som skal gjelde.
      Og jeg er ikke imot å prøve koronasertivikat.
      Vi som har vært modig nok til å bli vaksinert kan kanskje få en fordel eller hva?
      Enhver må selv bedømme hva de prioriterer å gjøre mener jeg.
      Jeg er lute lei av å høre på maset om at folk skal vaksinere seg. Alle må selv få bestemme.

      1. Trenger du restriksjoner for å bruke hodet og sunn fornuft? Mange som trenger veiledning, men jeg tenker det holder.. loddtrekning om hvem som får sykehusbehandling i dag er jo nettopp problemet. Nei, det er ikke gjort i en fei å øke kapasiteten på sykehusene, men fullvaksinerte blir like fullt smitta om koronapass tas i bruk for fullt, og det vil ikke endre sykemeldingsantallet blant fullvaksinerte, sier seg selv. Men en annen ting er det faktum at de ønsker ikke øke beredskapen, det er som jeg skriver i innlegget, de legger ned og reduserer!! Det skuffer meg at du åpner armene for koronasertifikat, frihetsberøvelse, stigmatisering, mobbing, ekskludering og denslags som jeg personlig vil sammenligne med stjernene som ble tatt i bruk under annen verdenskrig, på samme måte som jeg sammenligner vaksine-eksperimentet med eksperimentet til Dr Mengele. Vaksinerte er modige ja som har latt seg vaksinere, det er et av mange ord å velge mellom, men må si jeg synes uvaksinerte som kan begrunne sine valg er meget tøffere som må stå i all denne dritten oppi alt det andre. Å ta vaksiner for å ta del i et ekskluderingsprosjekt og lage skiller i samfunnet synes jeg også er modig, men igjen, der er nok av ord å velge mellom.

    3. Danskene ble nylig avslørt for å gi svært misvisende tall for koronainnlagte pasienter og norge følger like etter. Nesten hver fjerde koronapasient hadde ikke covid-19 som hovedårsak til innleggelsen. – Systematisk misvisende, mener lege og forsker. I Danmark blir en tilsvarende fremstilling omtalt som misvisende.

      Dermed har 22,4 prosent av det Helsedirektoratet omtaler i sin oversikt som «covid-19 – innlagte pasienter på sykehus» blitt lagt inn av andre årsaker enn covid-19.

      https://www.nettavisen.no/nyheter/helsedirektoratet-oppgir-misvisende-innleggelsestall-det-er-alvorlig/s/12-95-3424228142

      1. Mye triksing overalt, som denne Bien i bloggeres kommentarfelt som har løpt løpsk med sine tall over innlagte på sykehusene, uten å ha fulgt opp hvordan utregningen er blitt gjort, og nevner ikke med et ord at tallene hun sprer er for 7 dager, altså uke 49. Enkelte hjernevasker seg selv 😂

    4. Interresant ordvalg fra dama,det sier vel egentlig det meste om hva de som lar seg vaksinere egentlig føler selv om å vaksinere seg,eg tror ikke hun er aleine om å føle seg «modig»,kan jo bare nevne de utallige menneskene som no går ut å rett ut sier at de føler seg presset til å ta vaksiner de egentlig ikke ønsker å ta,kan nevne jenta i 20-årene som gråt da de satte tredje dose på henne….Det er mange måter å tvinge folk på !
      Eg klarer ikke dy meg,eg må bare komme med en helt vill konspirasjonsteori som eg har funnet på helt selv,med bakgrunn i alt eg har observert,lest,hørt og sett gjennom to år no :
      Eg tror at om ikke lenge,si ca seks mnd fra no vil det ikke være de uvaksinerte som legger press på sykehus og helsetjenester lenger,da er det de vaksinerte med bivirkninger som dominerer.
      Endelig har man jo fått vite litt av hva denne vaksinen er laget av,om opplysningene stemmer så er det genmanipulasjon på skyhøyt nivå det her er snakk om,genkoder fra såklalte immune mot covid-19 sprøytet inn i andre folk…
      For en tid tilbake såg eg en liten notis om urovekkende mange dødfødte barn av fullvaksinerte covid19smittede mødre,det notisen ikke nevnte var om barna var dødfødt på grunn av covid-19 eller vaksinene…seinere har man ikke hørt en lyd om dette viktige tema,så da tenker eg at det ikke har forekommet flere tilfeller – noe eg tviler sterkt på.
      Alle eg kjenner har hatt en eller annen form for bivirkning av vaksiner,noen har fått det etter en dose,veldig mange flere etter to doser og veldig mange eg kjenner nekter eller gruer seg til dose tre.Mange av dem har allikevel bestemt seg for å «ta en for laget»Presset blir for stort,større enn redselen for å få alvorlige bivirkninger.
      At mørketallene er enorme når det kommer til bivirkninger av vaksinene er helt åpenbart for meg,så og si alle eg kjenner har avfeid symptomer som noe «de måtte regne med å få» og blir derfor ikke meldt inn som bivirkninger.
      Hos noen merker man også «usynlige» personlighetsforstyrrelser,det er ikke noe man kan sette fingeren på,men man merker en forandring,noe som ikke var det før,bare to av mine bekjente har innrømmet at «noe er galt,men vet ikke helt hva det er»
      Eg stoler på min egen magefølelse,mitt sterke immunforsvar og den,til tider overveldende følelsen av at noe ikke stemmer…
      Hilsen synskepeggy.

        1. Hei igjen 😊🌺🇳🇴

          Eg opplever stadig at eg må forsvare mine valg i vaksinedebatten,eg prøver å være så saklig og objektiv som eg kan,alikevel opplever eg gang etter gang at diskusjonen sporer av til å bli stygge personangrep mot meg og mine meninger,eg er,for å si det mildt,først og fremst lei meg på de indoktrinerte,hjernevaskede sine vegne,men også drittlei av å føle at eg må forsvare personlige valg som ingen egentlig har noe med så derfo har eg begynt å svare med tre ord på spørsmål om mitt valg,av religiøse grunner,det får effektivt stoppet kjeften på folk og det er ikke så langt fra sannheten heller ettersom eg alltid har ment at min kropp,min ånd,mitt sinn og min tanke er mitt tempel ❤️
          Gratulerer med flott ny mobil,Bunnytrash 😊🌺👍 Hilsen synskepeggy.

    5. Kopiert fra Runi Rogers
      Rykende ferske tall fra FHI 05-01-22.

      Jeg er usikker på om dette fortjener tittelen gladmelding.

      Av 46 døde med smitte i uke 52 var samtlige fullvaksinert. Ja,du leste riktig : Samtlige…

      455 fullvaksinerte/delvaksinerte døde altså med smitte i 2021.

      Antall uvaksinerte innlagte sank fra 59 % i uke 51 til 54 % i uke 52.
      Da sier det seg vel selv at antall fullvaksinerte innlagte økte betraktelig i uke 52. Av de fullvaksinerte utgjorde de med 3 doser 30 % av de innlagte.

      Antall tilfeller med påvist SARS-CoV-2 etter vaksinasjonsstatus i de siste to ukene (for personer over 16 år). Uke 51 Uke 52

      Uvaksinert 2 821 uke 51 — 2764 uke 52.
      Delvis vaksinert* 159 uke 51 —157 uke 52.
      Fullvaksinert** 12 327 uke 51 —15 914 uke 52.
      *inkluderer ikke personer som er beskyttet gjennom tidligere gjennomgått infeksjon. ** Fullvaksinert
      inkluderer tredje dose.

      I uke 51 utgjorde de vaksinerte 82 % av smittetilfellene.
      I uke 52 utgjorde de vaksinerte 85 % av smittetilfellene.

      Vaksinesertifikat???

    6. Kopiert frå Inger Dahl.

      Vi har 61 sykehus i Norge! Oslo universitetssykehuset har 24 000 ansatte! Det ligger 100 uvaksinerte på sykehus, landet rundt! Da har vi ca 1,7 person på hver sykehus som er uvaksinert, og disse får skylda for at landet er stengt og at andre nektes behandling. Start på toppen og les dette en gang til! 61 sykehus! 100 uvaksinerte!

      Er det på tide å rette pekefingeren der den hører hjemme?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg