Ingen rasister ønskes i våre gater, men importeres likevel!


Jeg sitter her og leser en ny artikkel om rasisme i Norge. Det skrives der at Sylvi Listhaug som nå har blitt leder for Fremskrittspartiet sto på sitt partis landsmøte forrige helg og uttalte at det ikke finnes «strukturell rasisme» i Norge. Listhaug mener at Norge er et av de beste landene i verden, og kanskje det aller beste å vokse opp for minoriteter. Hun innrømmer at det selvfølgelig finnes rasisme her, og sier at det skal vi stå opp imot.

Link: Listhaug kaster seg inn i rasismedebatt, blir beskyldt for konspirasjonsteorier (VG)

Da er vi i gang igjen tenker jeg. For i det debatten om rasisme er i gang, så handler det utelukkende om at nordmenn er rasister mot minoriteter. Noe annet er helt umulig i politikernes og medias verden av bobler hvor kun de selv lever.

Det er veldig bra at Norge er verdens beste land for minoriteter, men hva med oss nordmenn? Med en stadig økende ukultur i dette landet så trenger en ikke forskning på at nordmenn bare får det verre og verre. Det er så synlig at enhver som ikke gjør seg blind for virkeligheten ser det, overalt, men særlig i byer og på steder som Oslo, Skedsmo, Ullensaker, Lørenskog, Rælingen, Askim og Drammen. Vi blir stadig mindre trygge i egne hjem og vårt eget land. Men det er ingen som vil snakke om akkurat dét.

Hvis vi da lar være å bruke forfinede ord, eller politisk korrekte ord, så handler debatten om at hvite norske er rasister mot innvandrere, og da i hovedsak mørkhudede. Brune og svarte. Den rasismen hvite nordmenn opplever, den omtales ikke, den er ikke til debatt, den blir ignorert og oversett, som om den ikke eksisterer. Det provoserer, og gjør meg faktisk ganske forbannet.

I Sylvi Listhaugs «intervju» i VG snakkes det om «strukturell rasisme» og det legges frem en rapport fra fra Fafo og Institutt for samfunnsforskning i 2012. Da ble det sendt ut 1800 fiktive jobbsøknader til reelle stillingsutlysninger. Resultatet viste at sjansen for å bli kalt inn til jobbintervju ble redusert med 25 prosent hvis man hadde et «utenlandsklingende» navn, selv om man var like godt kvalifisert.

Altså, det er vanskeligere å bli kalt inn på jobbintervju i Norge hvis du har et utenlandsklingende navn.

I politikernes og medias måte å utelukkende omtale rasisme som noe kun mørkhudete innvandrere i Norge opplever, så føler jeg at man ikke er i nærheten engang i å diskutere hva som er den egentlige årsaken til at det oppleves slik at mange arbeidsgivere ikke ønsker å ansette disse gruppene. Det kan være rasisme ja, men ikke slik som det fremstilles, ikke slik som de politisk korrekte ønsker at en skal tro.

Hva hvis det er slik at disse potensielle arbeidsgiverne har blitt utsatt for rasisme, overgrep, homofobi, hets og hat fra disse mørkhudete? Kan ikke det være en direkte årsak til at mange ikke ønsker å ansette personer med «utenlandsklingende» navn?

Det heter seg at en ikke skal skjære alle under samme kam. Men vær så snill følg meg videre her nå.

For noen dager siden skrev jeg i kommentarfeltet til lokalavisen Drammens Tidende i en sak de hadde om «ghetto» her på Fjell i Drammen. Jeg påsto at om det ikke er ghetto på Fjell så vil jeg uansett påstå at det er ghettotilstander på bussen til og fra Fjell. Jeg skrev at jeg er lei av at det er gjentakende bråk og trøbbel med diverse gjenger som ikke viser noen form for respekt for menneskene rundt seg. Jeg nevnte ingenting om etnisitet, hvit- eller mørkhudet. Innvandrer eller bakgrunn. Ingenting whatsoever, jeg nevnte kun dårlig oppførsel på bussen. Jeg fikk raskt mange svar og kommentarer. Jeg ble så kalt for det ene og det andre og fikk en del litt truende kommentarer. Jeg noterte meg navnene, her er etternavn på personene: Amiri, Luistro, Dogan, Jandran, Sabri, Kømurcu, Kubiczek, Maxamad og Oguz.

Ingen «norske» navn med andre ord.

En venninne av meg ble forsøkt voldtatt på vei hjem fra byen en kveld. Etter den gang gikk hun ikke alene hjem mer på kveldene, og hun har nå tatt med seg sin sønn og flyttet «på landet». Hun opplever det tryggere. En annen venninne ble kjæreste med en og giftet seg med han, etter inngått ekteskap tvang han henne til å slutte jobbe, utsatte henne for vold og skulle påtvinge henne hijab eller burka whatever. Hun og barnet lever nå på skjult adresse under nye navn.

Tre ganger hittil i år har biler med gjenger kjørt forbi enten meg eller min samboer og ropt stygge ting til oss, «jævla homser, dere fortjener ikke leve» og slike ting. Dette er her vi bor. Ved et tilfelle var det en gjeng som kastet kinaputter på meg og hundene mine, to små mops, ved et annet tilfelle stod de på en bro og spyttet på oss.

Tidligere en gang var det en som prøvde sparke eldste mopsejenta vår da hun var valp, en annen kom med sin sølvgrå Mercedes og prøvde kjøre på henne. En gang vi hadde vært og handlet og skulle over broen hjem så var det en som hylte «jævla homser» og viste fingeren, jeg ba han om å pelle seg hjem, da begynte han å skrike «jævla rasister».

Etter «innvandringskrisen» i 2015-2016 var vi over lang tid utsatt for hendelser ukentlig og til tider oftere. På vei hjem fra jobb kunne samboeren min møte på to forskjellige gjenger som begynner med tilrop og truende oppførsel. Listen er lang. En gang ble jeg overfalt av fem stykker og hvor en av dem truet meg med kniv. De fikk stjålet mobilen min, men jeg slapp unna med livet i behold.

Hadde jeg hatt en bedrift og skulle foreta ansettelser så ville jeg definitivt ikke ansatt noen med «utenlandsklingende navn», jeg ville nok ikke ansatt noen ikke-vestlige såfremt jeg ikke kjente dem godt fra før og visste helt sikkert at de kan jobbe i min bedrift uten at noen skulle føle seg utrygge. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen kan forvente at vi nordmenn skal gi disse jobb og ta dem inn i livene våre. Skal vi ha dårlige holdninger på arbeidsplassen? Hat, homofobi, ukultur og rasisme? Det er jo slik det er blitt på busser, tog, stasjoner, gater og bydeler.

Altså venninna mi som ble forsøkt voldtatt, hun andre venninnen min som bor på skjult adresse, alle de som satt på bussen jeg nevnte, min samboer og jeg. Vi har alle familier, slekt, venner. Hvorfor skulle noen av disse ansette noen som begår slike handlinger som vi opplever? Og hva med kunder til disse bedriftene, skal de komme inn på for eksempel en butikk å møte han som truet seg på livet med kniv, eller han som spyttet på deg, eller han som prøvde voldta deg?

Nå synes jeg politikerne og media virkelig må ta seg sammen og slutte dekke over fra hvilken side den virkelige rasismen kommer. «Strukturell rasisme» ble nevnt. Hva er disse hendelsene jeg har nevnt eksempler på? Masse-strukturell rasisme begått av ikke-vestlige innvandrere og personer med sådan bakgrunn!

En annen ting er den evigvarende store knall sjokkrosa elefanten i rommet. For jeg vil nok en gang understreke at det handler egentlig ikke om farge, hvit, brun, svart. Det handler ikke om etternavn, Olsen, Amiri eller Oguz. Det handler om ikke-vestlige holdninger, ukultur som ikke passer inn i vårt frie samfunn hvor vi står sammen om likeverd, aksept, ytringsfrihet og så videre. For slike verdier har de ikke i Islam!

Innvandring- og integreringspolitikken i Norge fungerer ikke. Det er vi, oss, det norske folk, nordmenn som blir utsatt for masse-strukturell rasisme og så får vi i tillegg skylden. Vi får skylden av Sosialistisk Venstreparti (SV), MDG, Venstre, Høyre, Rødt, KrF, Arbeiderpartiet (Ap) og norske media.

Hvor stygt er ikke det??!!

Nok er nok, vi ønsker ikke rasister i våre gater! Send dem hjem!! Og dere journalister og politikere, skam dere og skjerp dere!!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rasisme #strukturellrasisme #vg #arbeiderpartiet #høyre #venstre #fremskrittspartiet #dagbladet #faktisk #faktiskno #krf #arbeidslivet #ukultur #islam #dt #mdg #aftenposten #samfunn #islamisme #politikk #fjell #drammen #journalisme #listhaug #rødt #sylvilisthaug #politikere #media #nrk #journalistikk #innvandring #sv #integrering #oslo #homofobi #hat #hets #tv2 #rasismedebatt #midtøsten #diskusjon #norge
8 kommentarer

Siste innlegg