I morgen står Bergen utrygt!

Hahaha.. tidlig i morgen forlater snuppen min og jeg Drammen. Vi skal på tur sammen med et vennepar. Vi skulle egentlig være tre par, men det ene paret har trukket seg av personlige årsaker. Hadde håpet de hadde endret seg nå, men det har de ikke, så da blir vi to par, altså fire.

Da er det Bergen som blir beæret med besøk av selveste Bunny Trash og co. Så med det synes jeg at Bergen burde heise flaggene og gjøre honnør, for slikt flott og verdifullt besøk har de ikke hatt der på rundt cirka 28 år.

Lørdag skal vi innom akvariet og hilse på pingvinene. Og så var det denne Fløibanen da. Men ellers ingen spikrede planer.

Nå er det slik at vi ankommer tidlig på formiddagen i morgen. Så hvis noen har tips om bra steder å spise lunsj og middag (liker alt, sushi, indisk, italiensk, thai), så blir jeg veldig takknemlig.

På kvelden blir det noen drinker og en runde på byen, eller vi havner på et sted og blir der. Hvem vet? Men tar gjerne imot anbefalinger om uteplasser som er bra. Men si da gjerne også litt om hva det er slags sted og hvorfor det er bra.

Butikk med kule klær for kule gutter er også interessant!! 😜

Er det eller noe man bør få med seg på en liten helgetur til Bergen? 😜

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#helgetur #sol #sommer #ferie #bergen #restaurant #uteliv #bunnytrash

1. Jepp, du så vel oss der oppe? Det er et krav 😂😂 Eller kanskje du ikke så oss. Fint sted i alle fall. Et sted en Bunny vil like 😊

1. Hei igjen 😊🌺👍🏻🇳🇴

Og velkommen til Bergen ☀️☀️
      Alt er bra i Bergen,så eg kan ikke velge en spesiell ting,Bergen må oppleves 😊🌺
      Hilsen synskepeggy.

1. Nei nå må du gi deg altså, hvis du bare får lov å være i Bergen i 24 timer til, så må du flytte derfra og aldri komme tilbake, velg én restaurant, et utested og to andre steder du ville besøkt før du tok farvel!

1. Når det kommer til Bergen kan eg ikke være objektiv,og alt eg liker med Bergen er ikke typiske turistattraksjoner,men det eg kan si er at eg har ikke vært i Bergen sentrum uten å spise verdens beste kinamat på kinarestauranten i 2.et. på Lidohjørnet på Torgallmenningen,der spiser eg alltid når eg er på “byn”,Akvariet må jo bare besøkes,eg har vært der mange ganger selv
          – Og,hadde eg hatt bare 24 timer i Bergen for aldri å komme tilbake ville eg ha tatt meg en tur på travbanen,snakket med hester og folk og bare kjent på stemningen og så ville eg tatt en tur til sjøen en eller annen plass.
          Utested,eg vet ikke,Madam Felle,en koselig pub på bryggen har eg vært mange ganger.

Kos dere masse i min by ❤ Hilsen synskepeggy.

2. Jeg var nylig i Bergen, men det var jo mor/datter tur, så muligens litt andre mål for turen 🙂
      Vi spiste en helt nydelig tapas på Harbour Cafe. En dag spiste vi lunsj på Creperia i Strandgaten. Olivia på Zachariasbryggen der var det alltid kø, så vi fant ut vi skulle spise der også en dag. Nydelig pasta fikk vi servert.
      Pygmalion har jeg spist lunsj på før, de har litt forskjellig på menyen. Denne gangen tok jeg kun en kaffe der. Men alle disse har i alle fall gitt meg gode matopplevelser. Hva andre har erfart kan jeg jo ikke svare for.
      God tur til Bergen i alle fall ♥

3. Taj Majal Tandoori i Marken har veldig god indisk mat.
      Villani i Skostredet er veldig koselig (og har fin uteservering) og har nydelig italiensk mat! Skostredet er ellers et yndet bar-område.
      Bien Centro nært Festplassen har byens beste pizza (hvis de er åpne nå).
      Lunsj på Landmark og kunst på Kode er en hit!
      Ellers tror jeg du ville like fargerike BarBarista i øvregaten for en kaffe, toast eller (voksen)brus.
      Åh Bergen, mitt hjerte!
      (Ellers bruk munnbind og hold avstand, vær rene og pene og sånn, det er litt mye smitte i Bergen nå)

Og ta Beffen (en liten båt som går til/fra Akvariet/Bryggen!