I morgen er det fu**ing vaksinedag.

Jeg har vel nevnt det er par ganger i bloggen her i det siste at det som plager meg mest for tiden med denne pandemien er det at snuppen min snart skal ta vaksine.

Nå er det slik at jeg får ikke alle disse anbefalingene, tiltakene og restriksjonene samfunnet har gått gjennom, og gjennomgår, til å henge på greip, særlig ikke dette med importering av smitte.

Grensene skulle vært stengt for et år siden, slik jeg ser det. Men hva vet vel jeg? Jeg er jo bare en lavt utdannet middelaldrende skapning fra en øy langt oppe i nord, så hvorfor skulle det ha noen betydning hva jeg føler, tenker og mener?

Likevel, jeg lar ikke dét stoppe meg fra å ytre meg. Nei, når jeg først er født og plassert på denne planeten, så skal jeg ikke bare sitte og holde kjeft. I hvert fall ikke ikke skrive hva jeg mener, tenker og føler. For meg er det terapeutisk, og jeg vet at å dele hva en sitter inne med kan gi et bedre perspektiv for andre, og kanskje til og med hjelpe noen.

Det har faktisk skjedd flere ganger at noen har kontaktet meg vedrørende ting jeg har tatt opp i bloggen her. Takket for hjelp, forståelse og kommet med gode ord. Det er hyggelig, og det er flere av dem enn de som anonymt kommer med ufine og kvalme kommentarer, rett og slett fordi det er den personlighet de har.

Tror ikke det er så mange som finner særlig hjelp i dette innlegget, for det er mest en utblåsing. For tilbake til der jeg startet innlegget, at det som plager meg mest for tiden med denne pandemien er det at snuppen min snart skal ta vaksine. Nå er dagen kommet, i morgen tidlig klokken 10:40 er han satt opp til å få første dose av vaksinen fra University of Oxford, AstraZeneca.

Denne vaksinen har hatt noen problemer med sine kliniske utprøvinger, som gjør det noe vanskeligere å tolke resultatene. Den skal heller ikke gis til de fra 65 år og oppover her i Norge, men den første dosen av denne vaksinen i England, den ble satt på en 82 år gammel person. Hva som da har har skjedd siden det er satt en øvre aldersgrense her i Norge har jeg ikke helt fått klarhet i. Men hva skiller en person på 65 år fra noen på 64 og 63 år? Eller 55? Eller 46?

Vi har noe som heter fysiologisk alder. Det har ingenting med hvilket år vi er født. Vi har noe som heter telomer og kromosomer i kroppen, dette har med genetikk å gjøre. Så det å dele ut denne type vaksiner til mennesker uten å vite noe om den enkelte, uten noe kunnskap og testing av personen før vaksinering, det minner meg litt om russisk rulett.

En 20 åring kan ha samme fysiologiske alder som en 80 åring. En 46 åring kan ha samme fysiologiske alder som en 65 åring. Dette er ikke tull!

Snuppen min har sagt ja til vaksinering, han sier han føler han må, spesielt med tanke på jobben sin. Jeg har ikke klart å påvirke han annerledes, så nå blir det altså slik. Han skal vaksineres, så får man se hva som skjer.

Første halvtimen vil han være under observasjon. Det er ikke første halvtimen som bekymrer meg. Det er hva som skjer over tid, etter en måned, tre måneder, etter et år eller to. Det er her ingen har viten og kunnskap.

Jeg føler mennesker nå er prøvekaniner for et uhyre lugubert prosjekt. Lurer på hvor mange forskjellige vaksiner som skal testes ut egentlig? Vi har fått tre til Norge hittil. Men det er vel syv-åtte aktuelle som er nevnt til sammen. Til nå.

Tror jeg kommer til å slite med søvn i natt og litt framover, altså mer enn vanlig, det har med det psykiske, mentale og det følelsesmessige å gjøre. Tar nok en stund før jeg greier å tilvenne meg tanken om at mennesker som jeg er så utrolig glad i skal være med på dette.

Jeg stiller meg enda bakerst i køen, uansett om jeg er i risikogruppe med underliggende sykdommer og whatever. Da burde vel vaksine-fanatikerne være glade, jo lengre foran kommer dem, og dét må vel være bra. Værsågod folkens!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pandemi #vaksine #corona #covid #vaksinering #kjærlighet #sars #pfizer #moderna #familie #omtanke #skeptisk #astrazeneca #koronavirus #russiskrulette #prøvekaniner #testing #forsøk

 

8 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen her….liker ikke dette i det hele tatt… Nå får ikke jeg noe tilbud om vaksinen uansett. Men moren min gjør, hun må ta den pga jobben sier så… hvem har liksom ansvaret om noe går galt….

      1. Kan jo bare begynne å forestille meg hvor skrekkelig det må være når ens nærmeste har sett seg nødt til å la seg utsette for dette du selv er så skeptisk til!..
        Ellers er jeg cocky nok til å påberope oss en tilnærmet opphøyet rett til ytring da den ene etter den andre av våre kritiske forutsigelser og logiske slutninger har vist seg å inntreffe (mwwhaha)

        1. jeg håper jo at instinktet mitt tar feil her, flere har nevnt svineinfluensavaksinen, og mange blåser det bort med at «det kan ikke sammenlignes» uten at jeg helt skjønner hvorfor.. nærmere 400 millioner ble utbetalt i erstatninger for at vaksinen hadde gjort dem syke og ødelagt framtiden deres med nedsatte funksjoner og så videre.. så er det alle som fikk avslag om erstatning. Og blir man syk og svak, er det da noen ork til å kjempe en lang kamp mot stat og hvem det måtte være for erstatning? Og betyr egentlig en økonomisk erstatning noe i forhold til ødelagte liv? Ikke for meg.

    2. Hei igjen 😊

      Eg er svært skeptisk til vaksinen mot covid19,det er for mye som skurrer.Det man vet er at legemiddelfirmaene er svært pengegriske,og det kappløpet om vaksinemixing og inntjening,ikke minst om man er først ute med vaksinen,bør få folk til å tenke seg om.Eg er ogå totalt forvirret om hvem som skal få vaksinen og ikke og hvilke aldersgrupper,det forandrer seg jo fra dag til dag,det er umulig å henge med.
      Eg tenker at eg har en viss kontroll selv for ikke å bli smittet,unngår så godt eg kan enhver form for nærkontakt osv.men i det øyeblikk noe blir sprøytet inn i kroppen min har eg ikke lenger kontroll på hva som skjer med meg videre.
      Og,en annen ting,eg lurer stadig på hvem som får/har denne sykdommen,til nå er det ingen av mine venner,bekjente eller familie eller noen de kjenner som kjenner noen som har hatt/fått covid19,det får meg til å lure,eg burde ha visst om iallefall en med tanke på antall smittede i Norge.
      Eg skjønner ikke myndighetenes smittepolitikk,det virker som om de ikke er interessert i å bli kvitt pandemien,fks.forbys besøk i eget hjem,men på jobb omgås man utrolig mange som har mange nærkontakter hver dag og i min jobb er det umulig å overholde alle smitteverntiltak,og for ikke å snakke om busslaster og fly som eksporterer hundrevis av utlendinger fra røde land inn i landet her hver dag.
      Smittetallene som offentliggjøres er ikke til å stole på.Er de lave en dag er det bare fordi folk ikke tester seg,og ingen aner smittetallene på de nye virusene.
      Eg syns covidhysteriet har blitt en oppskrift på frykt,isolasjon og kaos,ingenting henger på greip,
      Eg skal ikke ta vaksinen.
      Store ledere har fått folk og nasjoner i kne,stjålet makt og tatt seg til rette før med utstrakt bruk av frykt,forvirring,fratatt frihet og isolasjon,ingen liker å bli sammenlignet med de store,men mye ligner mer og mer på samme fremgangsmåte….

      Det er mange spørsmål i disse covid19 tiden,men svært få troverdige svar.

      Hilsen synskepeggy.

      1. Takk for innspill. Ja det er mye jeg selv reagerer på, veldig mye. Synes også det er skremmende at så snart noen sier de skal ta vaksinen, for eksempel skriver på Facebook at de «skal ta vaksine, og tar den den for laget» så blir det applaudert. Hvem av disse som applauderer stiller opp hvis det går galt?

    3. Føler så inderlig med deg, Roger, og krysser fingrene for dere begge! Jeg er hjertens enig! Stiller meg bak deg i køen forresten. Til tross for at jeg omgåes med svært få venner, så kjenner jeg veldig mange og ingen har blitt smittet uansett bosted i verden. Det hele fremstår som massehysteri!

      1. Jeg kjenner noen som har fått viruset. Blant annet mine gudforeldre, min tante og onkel. De er i begynnelsen og midten av 70-årene. Hun fikk litt hoste, så var det over. Han merket ingenting. Jeg synes folk flest er friskere enn vanlig.
        Takk for omtanke ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg