I helv…, vi har fått korona i heimen!

Snuppen min har visst fått korona. Startet søndags morgen med de samme symptomene som den gang han fikk påvist viruset første gang. Yupp, tre ganger hadde han blitt injisert med såkalt vaksine, noen uker var gått og han fikk da påvist covid på et tidspunkt da han ifølge «fagfolk og eksperter» skulle være mest beskyttet. Så mye for de injiseringene liksom.

Litt av en vaksine, rene skjære mirakelkuren. Den kuren var så fantastisk bra at den måtte gjentas og gjentas og gjentas. Helt superfantabulastisk!

Som nevnt, snuppen min fikk korona da ekspertene sa han var mest beskyttet, noen uker etter tredje «vaksine» ble satt. Han ble syk et par tre dager, så var det greit. Verre med disse krampene og denslags som oppsto etter injiseringene. Ikke at han selv orker se dette i sammenheng, men..

Uvaksinerte meg fikk ikke viruset den gang..

Alfa, beta, delta, gamma, omikron..? Hvem vet hvilken «mutant» eller variant som har lurt seg inn i kroppen til min kjære denne gang. Det er visst ikke så nøye lengre. Vi hører ikke mer om det nå.. hvorfor ikke?

Hvor mange mutanter og varianter er det i dag? Det var jo slik lenge at for hver som ble oppdaget kom det stadig mer skremmende oppslag i media at disse muteringene og variantene var enda mer farlige, enda mer smittsomme. Det på tross av at man allerede i barneskolen hadde lært at virus svekkes av sådan utvikling, blir svakere og mindre farlige. Altså virus utvikler seg i mange tilfeller til å bli mer smittsom, for å kunne overføres til flest mulig, men man ville bli mindre syke. Om virus utvikler seg til å bli farligere, så jobber det mot seg selv, om et virus tar livet av vertene sine, så vil det jo dø ut selv.

November 2022 stengte de ned daglig statistikk om Covid19 av «budsjettmessige årsaker». Ikke særlig viktig lengre. Statistikk på nasjonalt og regionalt nivå både på meldte tilfeller av covid-19 til MSIS og vaksinasjon mot covid-19 og influensa i SYSVAK finnes på Folkehelseinstituttets statistikksider, men dette fungerer bare for PC, hvilket fjerner tilgjengeligheten for veldig mange. Cirka 60 prosent bruker mobiltelefon og cirka 30 prosent bruker nettbrett. Statens håndtering av koronasituasjonen er taushetsbelagt i 60 år. Justis- og beredskapsdepartementet foreslo opprinnelig at kommisjonens taushetsplikt skulle gjelde i 100 år.

For hver dag nå blir det vanskeligere og vanskeligere å finne håndfast informasjon. Den er å finne, men det er veldig tidkrevende. Men altså, i slutten av oktober 2021 kunne Aftenposten melde at «Norge har nådd grensen for hvor mange som er villig til å la seg vaksinere mot korona. 581 000 voksne nordmenn er fortsatt uvaksinert».

Dette var på det tidspunktet da det var snakk om å være fullvaksinert etter dose to. Så etterhvert startet propagandaen om at en måtte ha en tredje dose. Da innså mange at de ble villedet og lurt under begrepet «fullvaksinert». Under 25 prosent (?) lot seg injisere med en tredje dose. Likevel fortsatte det hele, og noen få lot seg faktisk overtale til en fjerde dose. En nabo fikk korona etter hver dose. Fire ganger, sykere og sykere for hver gang. Nå er han fratatt bilsertifikat, vært hundre prosent sykemeldt rundt et år tipper jeg. Vil nok aldri jobbe igjen, kan knapt gå rundt blokka han bor. Ikke gammel mann altså, på min alder, noen år yngre mener jeg.

Men altså, poenget mitt.. det er mange uvaksinerte. Hvis koronavirus er så farlig som forespeilet, slik vi ble fortalt flere ganger daglig et par år, som var årsak til nedstenginger, lockdowns og masse strenge restriksjoner som ødela folks liv og psykiske helse, viruset som fikk skylden for utsatte viktige og nødvendige behandlinger og operasjoner iht andre alvorlige sykdommer, så burde jo informasjon være lett tilgjengelig enda mens viruset tydelig smitter mange?!

Hvilke varianter og mutanter er det som herjer iblant oss nå. Jeg leste på blogg.no sist i går en blogger som uttalte å ha nettopp ha fått korona. Snakker vi om den originale, meget farlige og dødelige Alfa, eller de meget farlige og særdeles omtalte Beta, Omikron, Delta og så videre?

Lenge siden jeg har hørt anbefalinger om oppfriskningsdoser også. Om det er slik at korona blomstrer opp nå, og at vaksinene svekkes, er det da ikke på tide med oppfriskningsdoser? De tre-fire første dosene var det jo veldig korte intervaller mellom. Jeg hører ikke at helsearbeidere har fått noen tilbud om oppfriskning heller, de fleste er det jo godt og vel passert over et år siden de fikk forrige dose.

Anbefaling om influensavaksine hører jeg om. Det tilbudet har jeg hørt mange har fått siste tiden. Så hvorfor ikke koronavaksine, mirakelkuren mot viruset som stengte ned hele verden over tid? Viruset er jo her..

Dette er bare tanker. Jeg skal ikke ha noen koronavaksine. Snuppen min har fått virus i kroppen, må gå på jobb og bruke munnbind. Jeg har ikke fått viruset, ikke såvidt jeg vet. Kan jo hende jeg har korona nå, om ikke så får jeg det sikkert. Jeg har ihvertfall ingen symptomer som tilsier det, men dét har vel endret seg det også utfra mutant og variant.. jeg promper og fiser en del i dag merker jeg.

Uffda..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#korona #corona #covid #virus #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
      1. Han er ikke syk, han er på jobb. Interessant hvordan folk ønskes god bedring iht viruset, men ikke iht vaksinenes bivirkninger. Men uansett, takk.. går så fint så, bare var litt host og snufs og «noe rart i nesa» søndag og i går 😜

    1. Tror ikke at vi har sett det siste til Covid altså. Det å ønske god bedring blir feil det også men håper det går fort over. Klem fra meg på Jæren

      1. Det er jo i bunn og grunn over, han må jo bære munnbind på jobben da, på tross av at han fikk astma under tiden det var påbud om munnbind. Han er jo på ingen måter syk. Det som er cluet nå er jo at selv om han ikke er syk, så kan man jo smitte andre allerede 1-2 dager før en får symptomer, og 2-3 dager etterpå. Det er også mulig å smitte noen i et par dager etter det igjen, men da skal det litt mer til. Så det vil nok si at han må bære munnbind på jobb i en uke. Det jeg forsøker ta opp i innlegget er jo, hvis korona er så farlig, hvorfor finner man ikke opplysninger om hvilke mutanter og varianter som er i omløp? Hvorfor er staten blitt så passive iht oppfriskningsdoser? Hvorfor er oppdateringer iht alt dette fjernet? Hvorfor er ingenting iht korona og smittefare særlig viktig lengre? Var/er alt en bløff?

    2. Fint at snuppen din er på jobb, og bruker munnbind for ikke å smitte andre. Har ikke tatt flere vaksiner og ikke merket noe heller. Like etter vi kom hjem fra Sverige ble mannen dårlig. Jeg kjørte til apoteket og kjøpte to tester. Nei, ingen covid. Det endte med akutt time hos legen, jo lungebetennelse. Nå er han bra. Jeg selv fikk bronkitt hoste, men bra nå. Nyter sol og varme her nord, rene syden jo.😊

    3. Uten vaksiner ville trolig mange blitt betydelig sykere i forløpet. Spesielt risikoutsatt er dem med underliggende sykdommer. Det er å registrere at du raljerer og harselerer med et så alvorlig tema og konkluderer uten forbehold.

      Det er også å registrere at Drammen er blant stedene som får/er storflom nå. Dette vitset du om også. Det er ramme alvor, og utfordrer liv og helse. Enkelte temaer er ikke å vitse med er god skikk.

      1. Jeg har flere underliggende sykdommer, er funksjonshemmet og hundre prosent uføre. Jeg bor i Drammen og skriver utfra hva jeg ser og opplever, og er i min fulle rett til å stille spørsmål ved ting og tang. Du er like lite ekspert som jeg er, respektløs er du også som ilegger meg hva du selv rører sammen i eget hode. Hvordan du leser og tolker går helt og holdent på deg, hvem DU er og hvordan DU tenker. Det er du som oppsøker meg, ikke motsatt, din adferd og din kommentar sier mer om deg enn om meg. Var det ellers noe? 😜

    4. Lurer på om det er kommet til oss også. Etter å ha tatt 1ste dose vaksine, blødde jeg hver dag i 3 mnd. Fikk ikke ta flere (ville heller ikke). Da var det «umulig» at det skyltes vaksinen, nå er det kjent bivirkning. Omg skumle greier. Klem

      1. Det er veldig skumle greier. Dette med blødninger er kommet litt frem i lyset, men det er vel fordi det er så utrolig mange. Jeg har ikke verdens største omgangskrets, men har flere venninner som blødde mer en tre måneder, noen sliter enda. Desto verre er det med de som har fått kramper og hjerteproblemer, slag og denslags.. flere opplever ME-liknende tilstander. Håper du har fine dager for tiden 🥰 klem

    5. Ikke skrem meg Bunny 😱, det du sier om oppfrisknings-doser er jo faktisk ikke dumt. Om virkningene er i ferd med å gå bort.

      Ble aldri syk selv, men etter første dose lå jeg langflat pga den.

      Du fikk meg i tanke boksen nå, thank you 🙏🏻

    6. Det bruker komme opp hos meg når du poster, men ikke dette innlegget, eller når du skriver om korona, hvorfor det da tro, verdt å tenke på.

      1. Slike innlegg har alltid blitt dempet av Facebook (NRK, TV2, Dagbladet og VG) hvis det er gjennom FB-gruppen min du bruker få opp når jeg poster innlegg. Gruppen blir ghostet/dempet, og det vises tydelig når jeg poster om C19, Islam, klimakrise og propagandatema. Innimellom får jeg ikke bruke vanlige «verktøy» en har i temagrupper heller. For eksempel funksjoner der en kan tagge (@alle) medlemmene for å gjøre oppmerksom på at det er postet nytt/nye innlegg.

    7. Jeg er ofte taus, fordi det er sånn at de som har øyne, men ikke ser, og ører, men ikke hører, hva sier man til dem?
      Jeg forstår alt du skriver i dette innlegget. Utallige bivirkninger. Utrolig NRK faktisk hadde en sak om det, om gutten på 17 år som ble invalid etter Pfizer. Ja, folk har mensen kronisk av bare én dose har de sagt til meg. Selvsagt er jeg uinjisert. Og det å teste seg med testen er også unødvendig. Du kjenner om du er frisk, eller syk. Det verste er de som nå har auto- immune sykdommer og hoster kontinuerlig av nedsatt immunforsvar, på grunn av det de trodde var en korona vaksine. Har du sett de på Østlandet som sleper en fot etter seg, etter å ha tatt den såkalte vaksinen? Har du sett de som har blå merker på hendene sine? Har du snakket med de på 30 år som ikke husker etterpå? Som plutselig har demens? Har du hørt om barna som har fått hjerteproblemer etterpå? Har du hørt om de som har fått kreften tilbake? Har du hørt om overdødelighet i hele verden? Hørte du om han som publiserte tallene på FB om overdødelighet, og da ble han tatt med tvang i psykiatrien? Har du hørt at ytringsfriheten fins ikke mer i praksis? Har du hørt at samfunnet ble stengt ned, folk tvunget ut av jobb om de mangler injeksjonen? Har du hørt at ja, det du skriver her er sant, har de som leser bloggen din ikke forstått det; at verden vil bedras?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg