Hvorfor kan ikke respekt for hverandres vaksineavgjørelser være gjensidig?


Jeg liker ordet ‘narrativ’, det er noe med det ordet som passer så utrolig godt inn i vår «nye» hverdag.

Narrativ betyr «fortellende», altså det som gjelder handlingsgangen i en fortelling, det er den logiske strukturen for å formidle en historie eller en fortelling i en eller annen form. Begrepet narrativ innebærer også diskurs, og er derfor ikke reduserbart til historien som blir fortalt.

Dette med logikk, hva som er logisk eller ikke logisk er ikke fastsatt. Det som er logisk for deg er nødvendigvis ikke logisk for meg, og vice versa. Så da jeg i går postet et innlegg i går med tittelen «Forsøkskaniner og laboratorierotter, det er oss!» så var det en del som ble sinte og kom med usaklige angrep. Som at jeg er feig fordi jeg stiller meg bakerst i vaksinekøen, at jeg er søppel og så videre.

Når folk opptrer slik føler jeg at dem beskriver seg selv, så da er ikke det så mye mer å tenke på, det er ikke mitt problem, men deres. Det er helt tydelig at jeg forstyrret det narrativet mange har dannet seg: at disse nye mRNA vaksinene ‘mot’ Covid19 som har blitt utviklet på rekordtid er en «mirakelkur».

En «mirakelkur» som ikke hindrer en person å motta smitte, eller videreføre smitte. Denne «mirakelkuren» handler kun om at den muligens kan gjøre den som får viruset mindre syk, hvis de i det hele tatt blir syke..

I forhold til hvor mange som får påvist Covid er det svært få som blir syke, enda færre blir alvorlig syke.. de leter opp en «sykdom» man ikke har.. og sier vi er syke.

Altså, uten vaksine har samtlige jeg kjenner til som har fått påvist Covid19, av både bekjente, venner og familie – ikke blitt syke. Min tante som har flere underliggende sykdommer og er i 70 års alderen ble ikke syk. Ikke hennes noen år eldre mann heller, min onkel.

Jeg sier ikke at ingen blir syke, min kjære samboer jobber i akutten på sykehuset her. En av hans kolleger er ganske så syk akkurat nå. Han kjenner mange som har fått påvist covid. Vi vet jo alle at det har vært mange utbrudd, blant annet på dette sykehuset.

Det som for meg blir feil er at utrolig mange tror dem blir immune og beskyttet etter å ha mottatt vaksine.

Det er som med munnbind, folk går med munnbind på tur alene, sykler med munnbind, noen sitter sikkert hjemme alene og ser på TV med munnbind. Forundrer meg ikke. De tror at bare man har munnbind så er man beskyttet. Uansett hvordan man bruker det. Har en munnbind på trenger en ikke ta hensyn. Bølle i køen på matbutikken. Reise kollektivt hver dag i stappfulle busser. En kan tafse og ta på alt og deretter fikle med munnbind og gni seg i øynene. Med det går tallene for smitte oppover.

Det er konsekvensene ved bruk av munnbind, noe vi var advart om tidlig i pandemien! I hovedstaden vår har aldri tallene vært så høye som i dag!!

Så hva skjer når folk begynner å fly rundt etter å ha fått vaksinering? Når de tror de er immune?! Det er så utrolig mange som bare får med seg deler av informasjon som blir gitt, leser bare overskrifter og ingresser. Hvor mange mennesker ser vi ikke som går med munnbind kun over munnen? Det er ikke få!! Det heter jo «munnbind» ikke sant?! Da skal det vel bare være over munnen!

Så lite skal til for at folk ikke skjønner, ingen evne til å ta til seg i formasjon og kunnskaper. Eller bryr seg ikke. At personell på sykehus og så videre har munnbindet over nesen også i tillegg til skjønner de ikke. Det heter jo som sagt «munnbind».

Når folk ikke forstår og ikke tar til seg viktig informasjon, så går det som oftest galt.

Så var det denne Astra Zeneca vaksinen. «Mirakelkuren» som det ble skrytt så mye av i November 2020 fordi den skulle være så bra for de eldste av oss, god virkning og beskyttelse. Så viste det seg at det stemte ikke, og dermed ble det avgjort at den ikke skal gis til mennesker fra 65 år og oppover. Etter at mange eldre allerede hadde mottatt denne.

I februar 2021 sa sykepleierforbundet nei til Astra Zeneca, og forlangte at den ble utredet mer før den blir brukt på helsepersonell. Men vaksinering med Astra Zeneca på helsepersonell ble likevel iverksatt.

121 820 Astra Zeneca-doser er til nå satt i Norge.

Ifølge SINTEF, som er et av Europas største uavhengige forskningsinstitutter svarte omtrent halvparten av norske sykepleiere i en spørreundersøkelse at de er usikre på eller negative til å vaksinere seg mot Covid-19.

Dette er fakta. Ikke noe NRK, VG, TV2, Dagbladet, FHI eller regjeringen vår snakker så høyt om, eller skriver så meget om, men slik er det!! Fakta er at det er like mange fagfolk og helsepersonell som er usikre og negative, som det er av de som er positive, av de som følger flokken og de som er «hjernevasket».

Problemet her er at de som tror på «mirakelkuren», de som er positive til disse coronavaksinene, vaksinefanatikerne og de som følger flokken kan tillate seg å si det høyt. De kan poste profilbilder av seg selv på Facebook med teksten «jeg har tatt vaksine», «stolt vaksinemottaker», «jeg tok en for landet» eller «jeg tok en for folket». Mens de som er skeptiske og stiller seg bakerst i køen kan ikke si det høyt, da kommer hylekoret med utskjellinger og ufine kommentarer.

Respekten for hverandres avgjørelser er ikke gjensidig. Men å gjemme seg bak «for landet» eller «for folket» blir da for dumt.


Det er ikke måte på hvor feige vi er fordi vi er skeptiske til koronavaksiner. Det å kalle noen for søppel, ønske folk smitte, sykdom og død er like enkelt for disse menneskene som å blunke med øynene. De gjør det uten å blunke!

«Dugnad», «for landet», «for folket», yeah right.. jeg sier ikke at alle som er positive til koronavaksiner oppfører seg slik, men utrolig mange. Skremmende mange.

En jeg kjenner, som jeg tidligere har omtalt som kompis legger ut latterliggjøringer om mennesker som er skeptiske til disse vaksinene. Omtaler oss, meg, som idioter. Så hyggelig! Så medmenneskelig!!

Trodde disse tiltakene vi har vært med på i et år nå, holde avstand, ta antibac på vei inn og ut av matvarebutikkene og så videre var for at vi skulle ta vare på og verne om hverandre. Beskytte hverandre.

Ser ut til at jeg har tatt veldig feil der gitt!

Jeg som stiller meg bakerst i køen for vaksine, jeg har holdt avstand, ikke bare for meg, men for dere også. Jeg har spruta hendene mine såre, ikke bare for meg, men for dere også. Og når jeg har måttet ta bussen så har jeg brukt munnbind av respekt for dere!!

Den omtanken for andre, for hverandre, den kan dere dra lengre ut på landet med når dere har så liten respekt for andres avgjørelser, tanker, meninger og følelser. Dere kan kalle meg hva dere vil, jeg vet hvem jeg er, jeg ser dere, og jeg hører dere. Og på tross av det ønsker jeg dere alt godt og respekterer deres valg!

Men jeg beklager ikke at jeg har på noen måte ødelagt narrativet deres, eller at jeg har meninger, oppfatninger, tanker, følelser og tar avgjørelser som ikke samsvarer med deres.

Nå har de pauset Astra Zeneca-vaksineringen i Norge, Danmark, Estland, Østerrike, Litauen, Latvia, Luxembourg, Island.. pauset, som stoppet!

Færre blir syke og førre dør av Covid i Norge i dag, men enkel matte viser at dødeligheten her i landet har ikke gått ned av eller etter vaksinering, nå begynner det se ut til at flere blir syke etter vaksine, enn uten vaksine. Altså folk flest holder seg friskere uten vaksine. Over 100 mennesker har omkommet etter vaksine, ikke nødvendigvis av, men etter. Og vaksinedødsfallene i det siste er mennesker i 30-60 års alderen. Altså mange år yngre enn de som er dokumentert døde av korona, der gjennomsnittsalderen var 85 år.

I dag får ingen Astra Zeneca vaksine, kommune etter kommune, land etter land har stanset disse.

Ville de gjort dette hvis de har all tillit til disse vaksinene? Ville de stoppet hvis dette var en godt nok testet vaksine?

TV2 Nyheter: Kvinne døde etter AstraZenica vaksine.

TV2 Nyheter: Mann fikk vaksine, så smalt det!

Aftenposten: Astra Zeneca dødsfall i Danmark og Østerrike.

Dagsavisen: Enda et Astra Zeneca dødsfall, kvinne i 30-årene, Norge.

Med den informasjon vi alle sitter med i dag så jeg er idiot, feig, søppel, fortjener å bli smitta, dø og alt innimellom fordi jeg ikke vil ha dette sprøytet inn i meg sånn uten videre? Fordi jeg føler jeg ikke vet nok om disse vaksinene i forhold til mine diagnoser og de medisiner jeg bruker? Bare for å nevne noe..

Er dere på ingen måte takknemlig for at dere får gå foran meg og oss som ønsker stille oss bakerst i vaksinekøen? Dere tøffinger!!?

Jeg tror vi feige søppelidioter klarer oss veldig bra jeg, så da fortsetter jeg være i den båsen uansett hva dere sier, så håper jeg dere også holder dere friske og lykkelige 😜


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#samfunn #theview #corona #overgrep

4 kommentarer
    1. Jeg er i den samme båsen med deg og det er jeg stolt av, som helsearbeider, som menneske, har jeg mye kunnskap samt informasjon om vaksinen. Men jeg takket, foreløpig, nei og kjenner meg tilfreds på alle måter med den avgjørelsen. Det er IKKE oss de vaksinerte skal frykte, det er VI som skal frykte dem… om det i det hele tatt skulle komme til å diskutere frykt… Du og jeg min venn, vi får stå sammen, enn så lenge!!!

    2. Stiller meg i samme bås og kjenner på det å bli kalt det meste, nynazister, skulle ha vert satt i nåde nås og leir, sett på deg foliehatten osv. jo da kjenner den å nå sitter jeg i idiot båsen og der trives jeg godt. Kommer ikke engang til å vurdere vaksine og har aldri gjort det. Finnes ikke i noe kø heller for min del.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg