Hvis æ fikk være sola di.

Her vokste jeg opp.

Hvis æ fikk være sola di, du skulle aldri fryse.Du ville bli så glad i mæ at æ alltid ville lyse,Æ kunne følge dagen din, bli med kor henn du gikk.Du ville takke mæ med smil for varmen som du fikk.Hvis æ fikk være vannet ditt, du skulle aldri tørste.Du ville alltid trenge mæ, og hver dag ble æ den første.Den første til å ta på dæ og røre ved din kropp.Æ skulle alltid være der, vente i din kopp.

Hvis æ fikk være drømmen din, du skulle aldri lengte.Æ skulle ødsle av mæ sjøl for å gje dæ det du trengte.Æ kunne bli din følgesvenn, strø roser på din vei.Æ skulle aldri såre dæ, aldri være lei.Hvis æ fikk være gluntn din, du skulle aldri tvile.Æ skulle stille tørsten din og la din kropp få kvile.Æ skulle stråle som ei sol så du blei glad i mæ,Og også inn i drømmen din æ skulle følge dæ…Hvis æ fikk være sola di,Og vannet ditt,Og drømmen dinHvis æ fikk være gluntn din!
Tekst: Randi Hansen. Redigert: Roger Endrè.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#randihansen #hvisæfikkværesoladi #midnattsol #harstad #troms #norge #bunny #bunnytrash

18 kommentarer
      1. Dette var jo fra hennes første album, hun fikk vel aldri like stor suksess i ettertid. Siste albumet hun ga ut var i 2008. Hun jobber som lærer på videregående i bydelen jeg vokste opp.

      1. Jeg spiller den aldri, den kommer av seg selv, inni hodet mitt. Ganske vilt egentlig, for vi snakker faktisk hele mitt liv fra den dag jeg fikk forståelsen av ord og bleien ble fjernet.

        1. Ja, akkurat Sola di er ei låt som har limt seg fast, men ho Randi har jo gitt ut nokre album, og eg kan nok ikkje alle låtane utanboks 😊.
          Ellers likar eg å høyre på ho Randi, når eg køyrer bil, og då koplar eg opp spotify, og så ruller det eine albumet etter det andre 😊.

          1. Ja noen album ble det, men jeg ksn ikke andre sanger jeg heller, ikke dom jeg vet. Muligens.. uten å vite at det er henne. Av disse fra Harstad hørte jeg nok mer på KM Myrland, men han var ikke like likanes type.

            1. K M Myrland ja, det var jo og ein karakter. Hadde faktisk gløymt han. Noko som er smått utruleg, etter å ha opplevd han fleire gonger.
              Tri konsertar, og så var eg på fest med han ein gong.
              Joda, han brainn lyset sitt i beigge eindann, det er heilt sikkert.
              Ellers hadde han monge gode tekstar, som reflekterte livet.
              Leita han opp på YouTube, og spela nokre låtar i kveld. Det var kjekt gjenhøyr.

    1. Fortsettelse.
      He he, nei hu var longt inne i draumeverda då eg spela han 😜.
      Derimot gjekk A.A.s Søndagsmorgen eitt par runder, medan eg tenkte på farne tider, og alt for monge morgenar/dagar eg vakna, og angsten reiv og sleit i meg, og “muraren” var det fyrste eg treiv til.
      Er svært takksam at eg fekk hjelp til å koma ut av den negative spiralen.
      Eg brann vel lyset i begge endar eg og, ein periode, og kanskje på midten og.
      I følge min gode venn, og fastlege gjennom 19 år, så har eg levd på lånt tid i meir enn 30 år, så det seier vel sitt.
      Vart innlagt med hjerteflimmer, og stans, fyrste gong når eg var 28, og nå er eg 62, tri hjertestans og to “drypp” (små hjerneblødningar) seinare.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg